Sprehodite se med finalisti letošnjega izbora, preverite njihove cene, lastnosti, prednosti in slabosti ter oddajte svoj glas za najboljšega. Vaš glas pomeni polovico oziroma v managerskem razredu tretjino skupne ocene. V nadaljevanju preglejte, kateri so finalisti in katere so njihove prednosti oziroma slabosti.
Revijo PAL 2019 si lahko naložite tudi kot PDF-dokument.
Službeni avto leta
Začnimo s službenimi avtomobili, osnovno kategorijo izbora PAL, ki združuje najbolj racionalna nižji in nižji srednji razred oziroma povedano drugače: avtomobile s cenami od deset do dobrih 20 tisoč evrov.
Citroën berlingo in opel combo sta popolnoma nova potniška dostavnika, družinska ali službena avtomobila, ki ponujata daleč največ prostora in uporabnosti za odšteti denar med letošnjimi finalisti.
Naslednji je ford focus – kompaktni avto nove generacije, ki po lastnostih sodi v sam vrh razreda. Focus je po novem prostoren in uporaben, še vedno je vozniško odličen in pogonsko sodoben. V karavanski različici pa se lahko meri celo z razred večjimi tekmeci.
Neposreden tekmec focusa je korejska, a vsebinsko in oblikovno zelo evropska kia ceed, ki ponuja podoben paket, a bolj kot na športnost stavi na udobje. Kia ceed ima navidezno tudi ugodnejšo ceno, ko pa jo opremimo s primernim motorjem in opremo ter dodamo še izračun stroškov lastništva, se stvari nekoliko spremenijo.
Mazda3 je presenečenje letošnjega izbora. Najprej šokira s ceno, nato pa z odlično vsebino, bogato opremo in pravo premijsko izkušnjo.
Preobrat v razmišljanju ponuja tudi nova toyota corolla – naslednica aurisa in corolle hkrati, ki je postala privlačna, dinamična, zato zaželena in sveža. Pa zato nič manj prijazna do okolja, udobna in trajnostno naravnana. Ni poceni, a hibridni paket je daleč od osnovnega.
Poslovni avto leta
Stopničko višje je krovna – poslovna kategorija PAL: razred limuzin in karavanov s ceno od 25 do 40 in več tisoč evrov, ki so jo v zadnjih petih letih osvežili športni terenci.
Abecedno jo začenja brez dvoma najboljši, a tudi najdražji finalist, BMW serije 3 zadnje generacije. Nova trojka je še vedno športna in sodobna, poleg tega pa še bolj premijska in tokrat tudi prostorna. Ima vse, kar pričakujete od tega razreda, vključno s premijsko ceno.
Citroën C5 aircross je bolj preudaren nakup, saj povsem solidno sestavljenega francoza dobite že za slabih 22 tisoč evrov. C5 aircross blesti pri udobju in prostoru, ponuja sodobne in varčne motorje in velja za bolj prijetno izbiro med sodobnimi SUV.
Mazda6 je danes že poslovna klasika, tokrat se predstavlja že v tretji prenovi, ki jo seveda dela prepričljivejšo od prejšnje.
Peugeot 508 pa je brez dvoma najbolj svež finalist – limuzina z izrazito kupejevskim in vozniškim značajem. Ponuja premijsko izkušnjo, športnost in udobje, ki ga pričakujemo od te znamke. Po zasnovi je pravo nasprotje sorodnega C5 aircross, a je njuna vrednost podobna, le pristop sila drugačen.
Toyota rav4 zadnje generacije pa je tisti primerek iz uvoda. Avto, ki bolj odkrito kot prej kaže gene SUV, a kljub temu ponuja najboljšo vozniško in uporabniško izkušnjo doslej. S sodobnim hibridnim sklopom pa dokazuje, da obstaja enakovredna alternativa dizelskim motorjem.
EKO avto leta
Nadaljujemo s kategorijo EKO, ki letos kljub tektonskim premikom v elektrifikaciji še ne ponuja prav veliko novega.
Seznam najboljših začenja BMW i3 – električni malček s koreninami v daljnem letu 2013, ki od lani ponuja visoko dodano vrednost v obliki zmogljivejše baterije z zmogljivostjo 42,2 kilovatne ure. Kljub starosti i3 sodi med sodobnejše avte izbora, saj ima edini karoserijo iz ogljikovih vlaken, zato je nekaj sto kilogramov lažji od tekmecev.
Presenečenje izbora je hyundai kona EV – električni korejec z baterijo zmogljivosti kar 64 kWh in skoraj 500-kilometrskim dosegom, ki skoraj v celoti prežene stisko pred premajhnim dosegom. Kona EV je tudi celovito dober avto, zmogljiv, hiter in uporaben.
Mitsubishi outlander PHEV pa ponuja najboljšo kombinacijo obeh svetov – okoljsko prijaznost elektrifikacije oziroma baterije na zunanje polnjenje, prilagodljivost in nezahtevnost uporabe hibridnega pogona ter prostornost velikega SUV. Poleg tega sploh ni drag, k temu pa seveda pripomore subvencija Eko sklada.
Podobno kombinacijo, a za precej nižjo ceno pa tudi z manj prostora in nekaj manj varčevalnega potenciala ponuja nova toyota corolla hybrid z 1,8-litrskim pogonskim sklopom.
Toyota rav4 hybrid pa je eden redkih ekoavtomobilov, ki na poti do manjšega okoljskega odtisa ne zahtevajo nikakršnega odrekanja.
Managerski avto leta
In že smo pri managerski kategoriji, nosilcih razvoja in sanj v avtomobilizmu. Letos smo v njej naredili rez – ločili smo limuzine in luksuzne terence ter jih razdelili v dve kategoriji.
Začenjamo s parom audi A6/A7, sodobnima limuzinama, ki v klasični razred prinašata digitalizacijo kabine in elektrifikacijo pogona v obliki 48-voltne električne infrastrukture.
Kdor želi še več, bo plačal več in dobil vrhunsko limuzino audi A8, ki se enakovredno meri s tekmeci višjega razreda in ponuja še kakšen sladkorček več.
Lexus ES ponuja drugačno, bolj umirjeno in okoljsko najbolj učinkovito izkušnjo direktorske limuzine. Poleg tega v tem, ne najbolj racionalnem razredu ponuja najbolj preudarno izbiro.
Mercedes-Benz razreda S pa je lanski zmagovalec, managerski avto leta 2018, ki se bo letos spopadel z novimi tekmeci. Razred S uspešno združuje klasiko oblike, razkošje najvišje ravni in sodobnost tehnike.
Luksuzni terenec leta
To je letošnja podkategorija managerskega avta leta, ki ločuje vsebinsko še vedno zelo različne zasnove – vozniške limuzine in bolj vsestranske luksuzne terence.
Novi BMW X5 se bo v vlogi managerskega luksuznega terenca spopadel s sebi enakimi. Na trg prinaša eno najboljših izkušenj doslej, fuzijo dinamike, udobja in vsestranske uporabnosti ter dobrimi zmogljivostmi tudi na terenu.
Njegov neposreden tekmec je mercedes-benz GLE zadnje generacije, ki je na naše ceste zapeljal v teh dneh. Kako dober je novi GLE, bomo preizkusili v kratkem. Za zdaj se hvali s teorijo in najvišjo ceno.
Volkswagen touareg pa je presenečenje tega razreda. Veliki SUV nepremijske znamke, a z očitno premijskimi lastnostmi. Avto z najnižjo ceno, ki se nikakor ne kaže v manjvrednosti tehnike, opreme in lastnosti tako na cesti kot na terenu. Zanimivo bo spremljati, kako se bo znašel v neposrednem boju z BMW in Mercedes-Benzom.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.