Mazda je z novo trojko preskočila razred. Sicer ne po merah, vsekakor pa po ceni, voznih lastnostih, tehniki in serijsko vgrajeni opremi. Osnovni model stane kar 20 tisočakov.
Nova trojka kupcem prinaša tudi nekatere lastnosti, ki sicer niso pozitivne za službena vozila. Denimo manjšo prostornost potniške kabine, bencinski motor, ki vsej sodobni tehniki navkljub na dolgih razdaljah ne more enakovredno tekmovati z varčnejšim dizlom. Ta pa je pri mazdi3 precej drag. Nova zasnova seveda prinaša tudi kopico prednosti, ki jih bodo vozniki zelo veseli.
Denimo res dolga, 2,72-metrska medosna razdalja namesto prostornosti kabine sporoča osredotočenost na dobre vozne lastnosti, ki jih podpira cel tehnični paket – od res dobro nastavljenega podvozja (kljub poltogi in ne večvodilni zadnji premi), zelo natančnega volana, bliskovitega šeststopenjskega ročnega menjalnika do odlične zvočne zatesnitve in celotnega paketa, ki ta avto postavlja v sam vrh razreda.
Za prijetno, naravnost prestižno udobje vsaj na sprednjih sedežih poskrbi tudi povsem na novo zasnovano okolje, ki so mu Mazdini inženirji odstranili vse odvečne pritikline in poskrbeli za oblikovno čistost, na pogled in dotik res kakovostno plastiko ne glede na mikrolokacijo vozniškega prostora ter na vrh sredinske konzole namestili še navidez majhen, a širok 8,8-palčni zaslon z možnostjo povezovanja z androidi in iphoni, ki ga upravljate z vrtljivim gumbom, ne dotiki.
Oprema osnovnega modela je res bogata, vključuje denimo sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev, radarski tempomat, LED-luči, pravi projekcijski na vetrobransko steklo, ne mini pokončno steklo nad armaturno ploščo, in še marsikaj. Osnovna trojka pa je iz tega vidika dober, tudi racionalen nakup za nekoliko zahtevnejše kupce.