Letošnji najbolj ekoavtomobili so zato le predlog, kako lahko s pomočjo izbire prave tehnike v pravem avtomobilu tudi sami poskrbite za okolje. So orodje za dosego cilja, na končni rezultat, okoljsko bilanco, pa bomo vplivali predvsem njihovi uporabniki in seveda dobavitelji energije.
Ob tem moramo poudariti še naslednje. V ekorazredu se je zadnje leto, od izbora Pal 2018, zgodilo precej malo, kljub silovitim napovedim avtomobilskih proizvajalcev. Najvidnejše novosti so toyota rav4 in corolla hybrid, ki ponujata skromen ogljični odtis brez prilagajanja – torej gre za klasična hibrida, ki ne zahtevata polnjenja. Njuna okoljska bilanca pa je lahko izjemno dobra sploh če voznik upošteva pravila ekovožnje in tako dodobra izkoristi tehniko. Le primer preteklega vikenda, družinski izlet na eno zadnjih smuk letos – iz Kranja do spodnje postaje žičnice smučišča Vogel. Polno naložen rav4 hybrid je v povprečju porabil manj kot šest litrov, zadnji del vožnje, ko smo se večinoma spuščali, pa le 3,9 litra. Odličen rezultat za tako velik družinski ali poslovni avto, a brez vozniške razumnosti in predvidevanja pač ni dosegljiv.
Gremo k električarjem. Prava novost je le kona EV z baterijo z zmogljivostjo 39,2 ali kar 64 kilovatnih ur. V tej različici tako imenovanega »range anxietyja« skorajda ni več, saj je polnjenje med tednom potrebno le enkrat, morda dvakrat. Po tej poti, a s počasnejšimi koraki gre tudi BMW i3. Malček, ki je na trgu že šest let, pa z lahko gradnjo karoserije iz ogljikovih vlaken dokazuje, da ni vse v kilovatnih urah, ampak tudi v masi, ki jo mora motor poganjati. Tudi tu so še velike rezerve za avtoindustrijo.
In glede ofenzive iz naslova. Jesen bo prinesla pravo ekoofenzivo v razmeroma dostopnem cenovnem razredu okoli 30 tisoč evrov. Predstavljeni bodo tehnično osveženi renault zoe, peugeotov prvenec med osebnimi vozili e-208, sorodnica opel corsa, honda urban EV in prvi iz nove družine električnih volkswagnov I.D.