Mazda ima nekaj japonskih značilnosti, ki jo delajo posebno in prepoznavno. Tehnično trmo, sicer ne hibridno, ampak vezano na kompresijsko razmerje. Zelo redke zamenjave modelov, a namesto tega zelo pogoste prenove. Cenovno samozavest, a tudi dobro vsebino in še kaj bi se našlo.
Mazda6 je se stvari loteva po Mazdino. Drugače, a učinkovito. Čeprav je v tej obliki na svetu že šest let, se spreminja le v podrobnostih, še najmanj pri zunanji obliki. Prva šestica nove generacije je na trg zapeljala konec leta 2012, leta 2014 je sledila prva, leta 2016 druga in v teh dneh še tretja prenova.
Osvežitve so mazdo6 vsa ta leta ohranjale mlado in tehnično na ravni tekmecev. Oblikovno pa so Mazdini oblikovalci že leta 2012 svoje delo opravili zelo dobro. Z novim oblikovalskim jezikom kodo so ji vdihnili večno mladost, z rednim popravljanjem gubic pa je šestica sveža še danes.
Kaj je novega tokrat? Šestica je dobila osvežen prednji del, novo masko, LED-žaromete in več kroma pod njimi. Osvežen, a manj temeljito, je tudi zadnji del avtomobila. Sedeži so izdatneje oblazinjeni in imajo širši sedalni del, s tem pa ponujajo več udobja in naravnejši položaj telesa.
Armaturna plošča ima digitalne merilnike, sedempalčni zaslon se je povečal na osem palcev, zvočna izolacija potniške kabine je zdaj temeljitejša in sodi na raven lani osvežene mazde CX-5. Serijski je radarski tempomat s funkcijo stop & go, kupci pa si lahko omislijo še 360-stopinjsko kamero, prilagodljive LED-žaromete in še kaj.
Pri najbolj zanimivem motorju ni sprememb – to je 2,2-litrski turbodizel s 110 kilovati. Po prenovi je opazno tišji in mirnejši.
Nov, najzmogljivejši dizel
Naša preizkusna šestica pa je imela dodelan 2,2 litrski turbodizel s 135 kilovati oziroma 184 konjskimi močmi in kar 445 newtonmetri navora. Odličen stroj je v osveženi šestici tišji in še krepkejši kot prej. Razvaja z navorom iz nizkih vrtljajev, rahlo turbo luknjo pa spretno skrije samodejni menjalnik. Posebnost motorja je prijeten zvok v srednjih in višjih vrtljajih, kar ni ravno značilnost dizelskih motorjev. Poleg tega se rad vrti tudi prek štirih tisočakov, ob polnem plinu pa zagotavlja pospešek do stotice v 8,5 sekunde. Razpon porabe je precej širok, od dobrih pet do devet litrov.
Kjer se ponudba mazde6 začne, se pri premijskih tekmecih šele začne
Potrebe po izbiri tega motorja sicer ni, saj že 110 kilovatni ponuja dovolj moči in prožnosti. Je pa takšna šestica, še zlasti v res bogati opremi takumi, s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom lahko zanimiva alternativa premijskim limuzinam. S ceno 40.490 evrov kolikor stane najdražja šestica, boste pri premijskih tekmecih dobili podobno zmogljiv motor, a le ročni menjalnik in osnovno opremo.
Foto: Miloš Milač