Električni avto je star že precej več kot sto let, a lahko bi rekli da je krila dobil šele v zadnjih nekaj letih. V vmesnem času pa je zaradi različnih razlogov, gospodarskih, tehničnih, menda tudi političnih, v ozadju čakal na ponovno obuditev. Resno, vsaj pri nas, se je začelo dogajati pred tremi leti in pol. Z v Francoza oblečenim Japoncem citroënom C-zero, ki je zmogel približno toliko kot osnovna fiat panda, stal pa šestkrat toliko. Baterija je v praksi zadoščala za dobrih sto kilometrov, kar je sicer več kot dovolj za mojo dnevno 26 kilometrsko pot od doma do službe z vmesnim postankov v vrtcu in šoli.
Vse ok, le kje ga polniti? Polnilnice so sicer stale, a moja najbližja na Laborah pri Kranju je bila vselej zaparkirana, v domači garažo precej sodobnega bloka pa jih preprosto ni. Projektanti so jih spregledali, čeprav so blok zgradili že v tem tisočletju. Enaka situacija v stavbi Metalke, nekdanjem domu Financ, na parkiriščih poleg polnilnic, ki jih zasedajo bencinski ali dizelski avti,... da se ti zmeša! Bil je september, temperature prijetne, pa je kabel našel pot skozi okno v domačo kopalnico. Kaj pa pri današnjih 4 stopinjah plusa, bi zračili stanovanje osem ali več ur!?
Ok, bilo je leta 2011, danes pa je leto 2015. V tem času je šel razvoj naprej, EKO sklad obljublja več denarja za subvencije, cene elektro avtov so se prepolovile, saj danes za ceno precej bazičnega citroëna C-zero iz leta 2011 dobiš tehnično prepričljiv BMW i3, tudi kaj drugega. Napredovale so tudi baterije, čeprav morda ne toliko kot smo pričakovali, saj s polno baterijo v večini sodobnih avtov ne boste naredili niti 200 kilometrov, citroen C-zero je že leta 2011 obljubljal 150,... Če pogledamo še po omrežju, je napredka še manj. Polnilnice so, razen nekaj novih hitrih, v približno takšnem stanju kot 2011. Elektro distributerji jih niso posodabljali, zato marsikateri kabel sodobnega elektro avta ne bo prijel. Utegne se vam zgoditi, da bo polnilnica preprosto ugasnjena, saj se je njen vzdrževalec odpravil na dopust.
Kdor se bo ogrel za novodobne elektro avte, ki bodo spomladi zapeljali na naš trg, naj bo torej pripravljen na pustolovščino, ki zna pregnati tudi ljubezen do okolja in elektromobilnosti. Razen, če si bo uredil polnilno mesto na svojem domu, v podjetju, vselej skrbno načrtoval poti,... potem pa utegne elektromobilnost pokazati svoj prijazen obraz. Tudi s pomočjo novih sodobnih polnilnic. Takšnega števila, kot jih imajo na Japonskem, kjer so prehitele običajne bencinske črpalke, pa vseeno ne pričakujte.
Telekomunikacije in avtoindustrija sta vse bolj povezana, v to panogo je vstopil Google, sedaj o njej resno razmišlja tudi Apple, analizirali smo kakšne možnosti ima, katerega področja se bo najbrž lotil, bo izdelal lasten avto?
V primeru Appla govorimo o letu 2020, realnost leta 2015 pa bo ponovno prikazala salonska Ženeva, ki vrata za novinarje odpre prihodnji torek. Ženeva bo tudi tokrat manj romantična kot v preteklosti, saj novosti že cel mesec kapljajo na splet. V zadnjem tednu so tančico odgrnili audi R8, robustni passat alltrack in koncept kupeja na enaki osnovi, volkswagnov družinski enoprostorec touran, audijev prelestni koncept prologue, škodina velika limuzina superb, osveženi super uspešni športni terenec range rover evoque, osveženi toyota auris, citroën berlingo in volkswagen sharan, povsem novi hyundaijev športni terenec s starim imenom tucson, osveženi peugeot 208 in močnejša škoda octavia RS in razkošni mercedes-benz za pol milijona evrov.
V Japonski Hondi ob tem menjavo predsednika uprave, aktualnega so odnesle tehnične težave in vpoklici, Ferrari je kljub blestečim novostim padel globoko na lestvici najvrednejših blagovnih znamk, na prvo mesto pa se je uvrstil proizvajalec igrač Lego.
V tem tednu je iz tovarne zapeljal še zadnji od 450 ekskluzivnih bugattijev veyron za ceno okoli dva milijona evrov. Precej manjšo, a vseeno častitljivo vrednost je dosegel citroënov protokolarni CX letnika 1989.
Za konec si preberite še izkušnje družine Žlajpah, ki se je po avto odpravila v Nemčijo. Koliko so prihranili in kakšen je postopek pridobitve avta iz druge države EU? Na preizkusu smo imeli astro GTC z najmočnejšim 1,6 litrskim turbobencinskim motorjem, kaj si Matej misli o njej?
Za konec pa si preberite še reportažo iz našega kratkega obiska divje Irske in prelistajte fotogalerijo, razumeli boste zakaj nas je navdušila. Na Irskem se vozi po levi, prav tako v Angliji, teh in še kakšnih drugih veščin se bo moral naučiti novi šofer kraljice Elizabete. Vas služba zanima? Plača je okoli 2.600 evrov.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.