Apple po pisanju Wall Street Journala sestavlja ekipo več sto strokovnjakov za izvedbo projekta Titan, ki pomeni vstop velikana v avtoindustrijo. V Applu skrivnega projekta, ki naj bi leta 2020 splavil prvi avto, niso komentirali, mediji pa so polni velikopoteznih scenarijev. Prvi človek Appla Tim Cook je govorice dodatno razpihal z izjavo na investicijski konferenci v San Franciscu, da Apple nadgrajuje platformo iOS, s katero bo vstopil še globlje v naša življenja, v domove, zdravje in avtomobile. Mediji so pripravili številne scenarije in analize, zakaj bi se Apple sploh odpravil v nove vode, na trg, ki je dobro razvit in precej drugačen od telekomunikacijskega. Trenutno so omejeni na povezljivost pametnih telefonov iphone z multimedijskimi informacijskimi zasloni v avtomobilih in na sistem Carplay, ki na zaslone prenaša podatke navigacijskega sistema, glasbo in tekstovna sporočila. Apple tako počasi prodira v nove modele avtomobilov, ob tem se za posel bojuje z množico drugih proizvajalcev mobilnih telefonov, ki delujejo na platformi Android.
Denarja ima več kot dovolj
Glede na dozdajšnjo velikopoteznost Apple ne bo zadovoljen z drobtinami v avtoposlu, menijo analitiki. Nekateri namigujejo, da se je velikan lotil razvoja avtonomnega avtomobila, da bi tekmoval z Googlom in Teslo, to povezujejo z zaposlitvijo strokovnjakov, ki jih je Apple ukradel proizvajalcu baterij A123 Systems. Drugi verjamejo, da želi imperij širiti prek naprednih multimedijskih sistemov, ki bodo postali nepogrešljivi v avtomobilih. Ker bi uporabnike vezal na lastno, v primerjavi z Androidom še vedno edinstveno platformo, bo povečal tudi prodajo drugih izdelkov - od tablic, telefonov do ur. Denarja za dolgoročne naložbe ima dovolj, s 160 milijardami evrov in tržno kapitalizacijo, trikrat večjo od Toyote, si lahko privošči tudi polom. Mnenja strokovnjakov o načrtih so različna, nobeden pa ni pesimističen.
Se bo ujel v tirnice avtopanoge ...
»Apple se ne bi vezal na izdelke z življenjsko dobo od tri do pet let, ki velja za avtomobile,« je za Autonews komentiral nekdanji Applov podpredsednik, odgovoren za trženje, Steve Wilhite. »Domišljija podjetja je preveč bujna, ideje preveč rodovitne za kaj takega. Apple bi moral najti pravega avtomobilskega partnerja za nadaljnji razvoj, a v tem hipu ne vidim nobenega primernega,« je dodal. Nekdanji šef razvoja v General Motorsu Bob Lutz ne verjame, da bo Apple dejansko izdelal lasten av to. Meni, da je panoga preveč kompleksna.
... ali jo bo popolnoma spremenil?
Apple bi po njegovih besedah moral osvojiti znanje, ki ga imajo avtomobilski proizvajalci, šele nato bi lahko ustvaril revolucijo. »Glede na to, kako je organiziral dobaviteljsko verigo v poslu s tablicami in telefoni, bi tudi v avtoposlu lahko premikal meje možnega,« razmišlja veteran avtomobilske industrije Bob Lutz, ki se je kalil pri BMW, in dodaja, da se mu vseeno bolj verjeten scenarij zdi Applov vstop na področje avtomobilske elektronike in senzorike, ki bosta omogočali avtonomno vožnjo. Ob tem utegne razviti sisteme za prepoznavo glasu, omogočiti stalno povezavo s spletom in povezljivost vseh Applovih naprav - od telefona do multimedijskega sistema v avtomobilu. Nekdanji predsednik uprave proizvajalca električnih avtomobilov Fisker Tony Posawatz meni, da bi Apple lahko izdelal manjši električni avto zgolj z namenom preizkušanja različnih tehnologij, gotovo pa bo šel v posel korak za korakom. Ustanovitelj Fiskerja Henrik Fisker pa je prepričan, da bi Applov avto pomenil velik izziv predvsem za šefa oblikovanja Jonathana Iva, ki mu je s telefoni in tablicami uspelo ustvariti izdelke, ki so všeč vsemu svetu. To pa je eden največjih izzivov tudi v avtoindustriji.
Googlov primer potrjuje verjetnost načrtov
Praksa kaže, da Američani kljub stalnemu tehničnem zaostanku za avtomobilsko Evropo, tudi Japonsko in v zadnjem času Korejo, znajo presenetiti in preseči preostale, uspeti tako rekoč čez noč in hkrati pokoriti tehnološke velikane - tudi Nemce in Japonce. Tako je z Googlom, telekomunikacijskim gigantom, ki je v bližnji preteklosti deloval zgolj kot spletni iskalnik, nabiral klike in jih tržil. Delovanje je razširil z izdelavo interaktivnih zemljevidov na podlagi živih posnetkov in zavil še v avtoindustrijo s tehnologijo, ki omogoča avtonomno vožnjo, pri kateri je voznik le opazovalec. To je Googlu uspelo hitreje kot velikanom avtomobilske industrije. Hkrati je v avtomobile prodrl z aplikacijami, interaktivnim zemljevidom Google Earth, uporabniško izkušnjo iz računalnikov, tablic in telefonov je prenesel v avto, kjer ljudje po raziskavah preživimo kar četrtino življenja.
Nato je tu Tesla, avtomobilska znamka, ki jo je ustvaril vizionar Elon Musk in uspel na trgu, kjer imajo še poslovno izjemni Nemci težave, kaj šele Japonci in drugi. V panogi, kjer so bili Američani vselej sledilci, je položaj obrnil na glavo. Danes je pojem odličnega električnega avtomobila z zmogljivostjo športnega kupeja, udobjem in prostornostjo limuzine, voznimi lastnostmi nemških znamk in dosegom baterije, ki je primerljiv bencinskim avtom. Baterije je mogoče hitro napolniti, tudi v Sloveniji. Tesla torej skoraj nima pomanjkljivosti, ki so značilne za druge električne avtomobile iz zibelke avtomobilske industrije Nemčije. Okoli Tesle se zbira veliko skeptikov, avtomobili pa se medtem množijo tudi na evropskih cestah, polnijo garaže kupcev, ki so vselej zavračali vse, kar nima evropske značke. V Evropi je bilo lani prodanih prek 8.800 tesel, v Sloveniji jih je 20 oziroma precej več od kateregakoli drugega, čeprav precej cenejšega električnega avta evropske ali japonske znamke.