Odlično prvo polletje in rekordna prodaja v avtomobilski industriji kar kličejo h glasnemu aplavzu in čestitkam, na račune velikanov pa se stekajo milijarde z vsega sveta. Volkswagen in Toyota sta tako prodala več kot pet milijonov vozil, z rekordnim dobičkom v zadnjem obdobju se lahko pohvaliju pri BMW in Daimlerju, italijansko-ameriška naveza Fiat Chrysler zgledno raste, Renault po tekočem traku predstavlja nove modele, Tesla kraljuje v električnem svetu in PSA se je po štirih letih vrnil k dobičku.
Tako ne čudi, da avtomobilski posel privablja tehnološka podjetja, kot sta Apple in Google. Oba sta v avtomobilizmu vse bolj prisotna s svojimi informacijsko zabavnimi sistemi Carplay in Android Auto, pri Googlu pa se veliko ukvarjajo z avtonomno vožnjo. Pred časom so pri Applu naznanili, da naj bi že leta 2020 začel izdelovati električne avtomobile, a do takrat bodo mastno služili s prodajo pametnih mobilnikov, tablic, ur, računalnikov in drugih elektronskih naprav.
Apple služi kot največji avtomobilisti skupaj
Apple je z njimi v zgolj pol leta ustvaril za približno 100 milijard evrov prihodkov ter rekordnih 22 milijard evrov dobička. Številke postanejo še bolj osupljive, če jih primerjamo z zaslužki v avtomobilski industriji. Toliko namreč - skupaj - zaslužijo BMW, Daimler, Fiat Chrysler, Porsche, PSA, Renault, Toyota in Volkswagen. Trendovska Tesla se za zdaj še spopada z izgubami.
Velikanske denarne rezerve
Pri Applu pa je morda še bolj pomemben podatek, da ima v denarju (in ekvivalentih) na voljo kar 184 milijard evrov oziroma 200 milijard dolarjev - če se bo trend nadaljeval, bodo imeli čez slabo leto na računu že 230 milijard evrov gotovine. Če od vsote odštejemo za okoli 43 milijard evrov dolgov, potem imajo v Cupertinu v žepu še vedno astronomskih 140 milijard evrov. Apple lahko s takšnimi denarnimi rezervami po mobilnikih in računalnikih brez težav odpre novo "bojišče" tudi v avtomobilski industriji. A zakaj začeti z ničle?
Kaj vse bi lahko spravil v nakupovalno košarico?
Pregled tržnih kapitalizacij avtomobilskih podjetij pokaže, da bi Apple v nakupovalno košarico lahko hkrati zložil BMW (58 milijard evrov), FCA (18 milijard), Renault (25 milijard) in Teslo (30 milijard). Zgolj za nekaj milijard bi ostal kratek pri nakupu BMW in Volkswagna (88 milijard) ali BMW in Daimlerja (86 milijard). Brez kakih posebnih težav pa bi Apple lahko zaigral na patriotska čustva ter kupil Ford (54 milijard), General Motors (45 milijard evrov) in Teslo. Denarne rezerve Appla so tudi tolikšne, da bi lahko en trnek vrgel v Evropo, drugega pa na Japonsko ter ulovil Daimler in Hondo (52 milijard evrov).
Prekratek le za Toyoto
Le za lani največjega avtomobilskega proizvajalca, japonsko Toyoto, bi ostal konkretno prekratek - njena tržna kapitalizacija namreč znaša dobrih 200 milijard evrov. Seveda bi pri morebitnem prevzemu ali prevzemih morali računati še na prevzemno premijo, kar bi kakšnega proizvajalca na koncu spravilo nazaj na polico, vseeno pa bi bilo na trgu še kako veselo.