Avto

Za električne avte letos 2,5 milijona evrov, a kje jih boste polnili?

Če si boste kupili električni avto, se zanesite predvsem na domačo vtičnico

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.02.2015 22:30
Čas branja: 4 min

Električni avtomobili so pred našimi vrati, čaka pa jih vrsta ovir. Subvencije zanje bodo sicer višje kot lani, infrastruktura polnilnic pa je ostarela in nezanesljiva, pogosto nedelujoča, odvisni bodo od domačega omrežja, pravi strokovnjak za elektromobilnost Željko Purgar.

V Evropi smo bili lani priče rekordni prodaji električnih in hibridnih vozil, vendar je bil slovenski prispevek bolj skromen. Morda bo letos drugače, razmišljajo pri Renaultu, Volkswagnu, BMW, Kii in Mercedes-Benzu, vsi namreč spomladi prihajajo na trg z novimi, predvsem električnimi avtomobili, tudi modeli z bencinskim in električnim motorjem na zunanje polnjenje (plug-in hibridi).

purgar-zeljko2-skr.1424802784.jpg.o.600px.jpg
»Tipičen slovenski kupec električnega avtomobila, ki bo zagnal množičnost električne mobilnosti, je lastnik hiše, tudi manjše vrstne hiše, ki se vsak dan v službo pelje v kraj, oddaljen do 50 kilometrov. Če bo avto polnil na javnih polnilnicah, utegne imeti težave,« pravi svetovalec za električno mobilnost v Centru odličnosti nizkoogljične tehnologije Željko Purgar. Foto: Samo Kranjec

Letos 2,5 milijona evrov za električne avte in priključne hibride

»Kupcem bo od marca na voljo skupaj 2,5 milijona evrov subvencij (dva milijona za podjetja in 500 tisoč evrov za fizične kupce), predvidena višina subvencije je pet tisočakov za popolnoma električne in tri tisočake za priključne hibride. Menimo, da do konca leta sredstev ne bo zmanjkalo,« so nam potrdili na Eko skladu. Če bodo renaulti zoe, fluence Z. E., mali tweezyji, volkswagni e-golfi in e-up!, BMW i3 in i8 ter drugi res množično zapeljali na naše ceste, se bodo uporabniki spopadli s številnimi ovirami, ne le omejenim dosegom baterij med polnjenji, ki pri omenjenih avtih segajo od 37 do približno 200 kilometrov.

Kupci boste našli neustrezne ...

»V Sloveniji sicer imamo polnilnice za električne avte, a javne polnilne infrastrukture zadnji dve leti ni nihče posodabljal in usklajeval z novimi električnimi avtomobili niti ne s posodobitvami starih serijsko izdelanih avtov. Tako so danes javne polnilnice v Sloveniji nezanesljive,« pravi svetovalec za električno mobilnost v Centru odličnosti nizkoogljične tehnologije Željko Purgar, ki verjame, da uvajanje električne mobilnosti povsod poteka po načelu »learning by doing«. »Gre za povsem nove tehnologije, ki jih je treba prilagajati novim spoznanjem, uporabniškim izkušnjam, ter različne elemente, ki jo tvorijo, nenehno usklajevati in izboljševati njihovo povezanost,« pojasnjuje in dodaja, da se je med znamkami problematike do zdaj celostno lotil le Renault.

... stare in neprilagojene polnilnice

»Elektrodistribucijska podjetja so se razvoja infrastrukture lotila s figo v žepu oziroma brez jasne poslovne vizije. Njihova omrežja so danes stara že dve leti, celo več. Logično je, da so zato neprilagojena električnim avtomobilom druge generacije, ki jih v marcu končno pričakujemo na slovenskem trgu,« razmere opisuje Purgar in dodaja, da so distributerji elektrike omrežje postavili s pomočjo evropskih sredstev, ob tem glasno naznanili svojo privrženost brezogljični mobilnosti, a nato prepustili infrastrukturo in njene uporabnike na milost in nemilost posameznikom, ki so znotraj podjetij odgovorni za polnilno infrastrukturo.

elektricni-avto-ss.1424802785.jpg.o.600px.jpg
Letos bo na naše ceste zapeljala množica novih električnih avtomobilov in priključnih hibridov znamk Renault, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Kia in še nekateri drugi. Eko sklad bo zanje marca namenil 2,5 milijona evrov subvencij. Kakšne bodo omejitve pri številu subvencioniranih vozil, pa še ni znano. Foto: Shutterstock

Anekdoti, ki opisujeta razmišljanje elektropodjetij

To najbolje dokazujejo nekatere zgodbe, že kar anekdote, pripoveduje sogovornik. »Odgovorni za polnilnice v drugem največjem slovenskem mestu se odpravi na dopust in preprosto izključi polnilna mesta, da ga ne bi kdo motil. Ali pa vam v Ljubljani in Kopru ob okvari odgovorni preprosto odgovorijo, da je to zastonj storitev in da uporabnik ne more pričakovati podpore 24 ur na dan sedem dni v tednu. Oziroma je za odpravo napake potrebnih več dni. Zdi se, kot da elektropodjetja ne verjamejo v električno mobilnost. Po eni strani tarnajo, da se jim zmanjšujejo prihodki in da imajo vse manj kupcev električne energije, po drugi strani pa niso pripravljena vložiti v stare polnilnice približno 500 evrov, da bi jih uskladila z novimi avtomobilskimi tehnologijami in se tako pripravila na začetek prodaje električne energije novemu krogu kupcev.«

Kdo je pravi uporabnik električnega avta?

Purgar pojasnjuje, da električni avto ni za vsakogar, vsaj v tej fazi še ne. Pravšnji uporabnik je trenutno le tisti, ki ima zagotovljeno lastno parkirno mesto in lasten vir električne energije. Obenem pa mora z avtomobilom na dan prevoziti zadovoljivo veliko razdaljo, da razlika v strošku za energent v doglednem času skozi leta uporabe pokrije razliko v višji nabavni ceni vozila. Prepričan je, da je električna mobilnost v Sloveniji obetavnejša kot v drugih evropskih državah, saj je več kot 50 odstotkov aktivnega prebivalstva dnevnih migrantov, torej živijo v eni občini in delajo v drugi. Med njimi jih manj kot 15 odstotkov uporablja javni potniški promet. Ob tem ti dnevni migranti živijo razpršeno zunaj velikih urbanih območij, v eno-, dvo- in manjših večstanovanjskih objektih z zagotovljenim parkirnim mestom in lastnim virom električne energije.

Tipičen kupec ima hišo, do službe prevozi 50 kilometrov ...

Tipičen slovenski kupec elek­tričnega avtomobila, ki bo zagnal množičnost električne mobilnosti, je lastnik hiše, tudi manjše vrstne hiše, ki se vsak dan v službo pelje v kraj, oddaljen do 50 kilometrov. Tovrstnih morebitnih kupcev pa pri nas ni malo. Če bi lahko baterije polnili v službi, bi se krog morebitnih kupcev razširil na tiste, ki se v službo v eno smer vozijo tudi do sto kilometrov, a to omogočajo le najnovejši elek­trični avti.

V Franciji deset tisočakov subvencije, Nemčija vlaga v razvoj

Z državnimi spodbudami za nakupe zelenih vozil so šli trenutno najdlje v Franciji. Vlada bo tako od aprila vsem tistim, ki bodo svoje 13 let in več staro dizelsko vozilo zamenjali za električno, pomagala z do deset tisoč evri, kupcem novega hibrida pa bo namenila do 6.500 evrov subvencije. Električni renault zoe, bližnji sorodnik clia, bi tako namesto 22.400 stal 12.400 evrov, nissan leaf pa bi se z 18.090 pocenil na 14.390 evrov. Električni prerod doživlja Nemčija, saj je lani na trg prišlo 17 novih modelov (med njimi golf, focus, soul...), letos jih pričakujejo še 12. Nemška vlada si želi Nemčijo povzdigniti v vodilni trg na področju elektromobilnosti, do leta 2020 naj bi na njihovih cestah število električnih in hibridnih avtomobilov povečali na milijon - zdaj jih je na cestah dobrih sto tisoč. Vlada je v zadnjih štirih letih pomagala z milijardo evrov in pol, vendar ne v obliki subvencij, temveč z vložkom v razvoj električnih vozil. Za ekologijo so se zaradi velikodušnih subvencij ogreli tudi Hrvati. Njihova vlada je lani za nakupe električnih in hibridnih vozil sprva namenila 930 tisoč evrov subvencij, ker so bile razgrabljene v dveh tednih, so znesek podvojili. Tako so si Hrvati lani omislili 323 do okolja prijaznih vozil, daleč največ je bilo toyot (yaris in auris), med drugim so lastnika našli tudi BMW i3, porsche panamera in tesla model S. Za električna vozila je še vedno mogoče pridobiti 9.300 evrov subvencije, za hibride nepovratna pomoč znaša štiri tisočake.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

25.02.2015
23.03.2015
14.04.2015
FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3

Zimskim razmeram primerno smo se zapodili na sneg, z mitsubishijem eclipsom crossom po zaledenelem poligonu Norveške, z Opli (reportaža čez vikend) pa v Lungau blizu Salzburga. Janez je bil na razkritju novega mercedesa A, Matej pa je spoznaval novi subaru XV. Predženevska vročica razkriva prve novosti, kio ceed in hyundaija santa feja. Valicon pa je predstavil izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev