Na test smo zapeljali eno najbolj vročih in najsodobnejših limuzin na svetu – audi A8 50 TDI L quattro tiptronic, ki v visoki razred prinaša kopico sprememb. Denimo skoraj popolno digitalizacijo potniške kabine, ki presune, tudi zmede, potrebuje nekaj privajanja ter obenem lahko zbudi skomine po klasiki. To pa vsekakor ne velja za izjemno uravnoteženost nove osmice, ki blesti v voznih lastnostih, udobju in dinamiki, prostoru, ozvočenju, porabi celo pod sedem litrov kljub 286-glavi konjenici pod pokrovom…
Veliko skupnega z audijem A8 ima tudi novi touareg – luksuzni terenec, ki postavlja merila na terenu in cesti.
Daleč od ugleda, srca in proračuna Audija, še zlasti pa Porscheja, ki bo letos delavce nagradil s kar 9.656 evri, a pod isto streho Skupine Volkswagen, je španski Seat, ki je dolga leta veljal za desetega brata Skupine. Vsaj tako se je zdelo nam, opazovalcem, ko smo Špance spremljali pri sledenju, nikoli pa vodenju smernic v Skupini VW. Kako je danes, nam je v intervjuju pojasnil prvi mož Seata Luca de Meo, ki je podjetje uspešno saniral, ga potegnil iz rdečih številk in poskrbel za strmo rast prodaje. Kaj Seat pripravlja, mu je ali bo uspelo stopiti iz sence?
Ne, nismo še opravili s Volkswagnom. Naslednja novica pa je za nemškega giganta manj pozitivna, a bi težko rekli, da ni pričakovana. Kölnsko sodišče je včeraj odločilo, da lahko kupci dizlov znamke Skupine VW odstopijo od prodajne pogodbe, tudi če so jim programsko opremo nadgradili. S tožbo pa bo odškodnino od Volkswagna zahtevalo tudi več tisoč Slovencev, ki jih je v kampanji PreVWara združila Zveza potrošnikov Slovenije.
V poglavju o tožbah moramo omeniti še skupinsko tožbo v ZDA proti BMW in dobavitelju Boschu. Velika igralca v avtoindustriji pri tem nista osamljena. Tožba je doslej poleg Volkswagna doletela še Mercedes-Benz in domačega Forda, Fiat Chryler in General Motors.
Drugo plat spornih, pa ne le Volkswagnovih, dizelskih motorjev pa kaže raziskava, ki dokazuje da so dizelski avtomobili (po izpustih CO2) celo bolj čisti kot električni, če nanje pogledamo skozi celotno okoljsko bilanco. Raziskava se nam zdi kredibilna, čeprav je jo izvedel ADAC. Kakšen bo dolgoročni vpliv poročila, še ni jasno.
Osebno pa mi je najbolj blizu pojasnilo, ki sem ga ujel med včerajšnjim klepetom o testnem audiju, da avtomobilisti sporočajo: »Mi smo svoje naredili, sedaj ste na vrsti vi, energetiki!«
Morda je na vidiku nova združitev avtomobilskih velikanov. Zveza Renault Nissan s predlani pridruženim Mitsubishijem je lani posegla po prestolu svetovne prodaje. Včeraj pa je Bloomberg objavil namige o združitvi Renaulta in Nissana, uvod vanjo pa bi bila lahko Nissanova o nakupu večine državnega deleža v Renaultu.
Med velikane, ki so v tem tednu odpirali šampanjce, pa so se uvrstili zmagovalci izbora Svetovni avto leta 2018 katerega del sem tudi sam. Najimenitnejši kipec je odpeljal volvo XC60, audi A8 je postal svetovni luksuzni avto leta, nagrade pa so si izborili tudi BMW M5, VW polo, range rover velar in nissan leaf.
Lexusu LS ni uspel preboj do vrha, ta luksuzna znamka pa nas je ob prihodu admiralske ladje na slovenski trg v ljubljanskem salonu uspela navdušiti z gostoljubnostjo, ki je resnično na višjem nivoju kot smo ga vajeni pri bolj uveljavljenih nemških znamkah.
Drugačen, predvsem prostorski, luksuz ponuja fordov veliki enoprostorec S-max, ki sva ga z Janezom preizkusila v bogati različici titanium in razkošni vignale. Kako se S-max znajde v časih SUV in kaj ponuja v razredu, ki sicer počasi ugaša?
Pomembna novica za lastnike starejših, iztrošenih vozil. Vlada je pripravila nov zakon o dajatvah za motorna vozila, ki stopi v veljavo v nedeljo. Lastnikom vozil, odjavljenih iz prometa, pa nalaga novo dajatev.
Jure Ugovšek se je v nedeljo spraševal, ali bosta bencin in dizel v tem tednu cenejša ali dražja. Kaj menite, kakšen odgovor je dobil v torek?
Za konec pa si preberite še pronicljiv komentar Tadeja Kotnika o neuničljivi Tesli Elona Muska, ki je v tujem intervjuju spregovoril tudi o ljubezni in zasebnosti. Za Teslo Kotnik pravi, da se je znašla v breztežnosti, saj njena delnica strmo raste, čeprav za to ni nobene logične finančne osnove.
Še izračun, koliko bi do danes zaslužili z desetimi tisočaki, če bi jih leta 2010 vložili v Teslo. Veter se sicer obrača proti tehnološkim velikanom, tudi Tesli, piše Jure Ugovšek.
Želim vam uspešen delovni teden!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.