Avto

Dizel na okoljskem piedestalu, elektrika pa na udaru termoelektrarn

Razburljiv teden je na plan potegnil stari dobri dizel - v obliki novih tožb BMW, Boscha in Volkswagna ter po drugi strani z okoljsko bilanco, ki na pravo mesto postavlja električne avtomobile oziroma okoljsko sporno proizvodnjo elektrike zanje

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.03.2018 07:42
Čas branja: 4 min

Na test smo zapeljali eno najbolj vročih in najsodobnejših limuzin na svetu – audi A8 50 TDI L quattro tiptronic, ki v visoki razred prinaša kopico sprememb. Denimo skoraj popolno digitalizacijo potniške kabine, ki presune, tudi zmede, potrebuje nekaj privajanja ter obenem lahko zbudi skomine po klasiki. To pa vsekakor ne velja za izjemno uravnoteženost nove osmice, ki blesti v voznih lastnostih, udobju in dinamiki, prostoru, ozvočenju, porabi celo pod sedem litrov kljub 286-glavi konjenici pod pokrovom…

Veliko skupnega z audijem A8 ima tudi novi touareg – luksuzni terenec, ki postavlja merila na terenu in cesti.

Daleč od ugleda, srca in proračuna Audija, še zlasti pa Porscheja, ki bo letos delavce nagradil s kar 9.656 evri, a pod isto streho Skupine Volkswagen, je španski Seat, ki je dolga leta veljal za desetega brata Skupine. Vsaj tako se je zdelo nam, opazovalcem, ko smo Špance spremljali pri sledenju, nikoli pa vodenju smernic v Skupini VW. Kako je danes, nam je v intervjuju pojasnil prvi mož Seata Luca de Meo, ki je podjetje uspešno saniral, ga potegnil iz rdečih številk in poskrbel za strmo rast prodaje. Kaj Seat pripravlja, mu je ali bo uspelo stopiti iz sence?

Ne, nismo še opravili s Volkswagnom. Naslednja novica pa je za nemškega giganta manj pozitivna, a bi težko rekli, da ni pričakovana. Kölnsko sodišče je včeraj odločilo, da lahko kupci dizlov znamke Skupine VW odstopijo od prodajne pogodbe, tudi če so jim programsko opremo nadgradili. S tožbo pa bo odškodnino od Volkswagna zahtevalo tudi več tisoč Slovencev, ki jih je v kampanji PreVWara združila Zveza potrošnikov Slovenije.

V poglavju o tožbah moramo omeniti še skupinsko tožbo v ZDA proti BMW in dobavitelju Boschu. Velika igralca v avtoindustriji pri tem nista osamljena. Tožba je doslej poleg Volkswagna doletela še Mercedes-Benz in domačega Forda, Fiat Chryler in General Motors.

Drugo plat spornih, pa ne le Volkswagnovih, dizelskih motorjev pa kaže raziskava, ki dokazuje da so dizelski avtomobili (po izpustih CO2) celo bolj čisti kot električni, če nanje pogledamo skozi celotno okoljsko bilanco. Raziskava se nam zdi kredibilna, čeprav je jo izvedel ADAC. Kakšen bo dolgoročni vpliv poročila, še ni jasno.

Osebno pa mi je najbolj blizu pojasnilo, ki sem ga ujel med včerajšnjim klepetom o testnem audiju, da avtomobilisti sporočajo: »Mi smo svoje naredili, sedaj ste na vrsti vi, energetiki!«

Morda je na vidiku nova združitev avtomobilskih velikanov. Zveza Renault Nissan s predlani pridruženim Mitsubishijem je lani posegla po prestolu svetovne prodaje. Včeraj pa je Bloomberg objavil namige o združitvi Renaulta in Nissana, uvod vanjo pa bi bila lahko Nissanova o nakupu večine državnega deleža v Renaultu.

Med velikane, ki so v tem tednu odpirali šampanjce, pa so se uvrstili zmagovalci izbora Svetovni avto leta 2018 katerega del sem tudi sam. Najimenitnejši kipec je odpeljal volvo XC60, audi A8 je postal svetovni luksuzni avto leta, nagrade pa so si izborili tudi BMW M5, VW polo, range rover velar in nissan leaf.

Lexusu LS ni uspel preboj do vrha, ta luksuzna znamka pa nas je ob prihodu admiralske ladje na slovenski trg v ljubljanskem salonu uspela navdušiti z gostoljubnostjo, ki je resnično na višjem nivoju kot smo ga vajeni pri bolj uveljavljenih nemških znamkah.

Drugačen, predvsem prostorski, luksuz ponuja fordov veliki enoprostorec S-max, ki sva ga z Janezom preizkusila v bogati različici titanium in razkošni vignale. Kako se S-max znajde v časih SUV in kaj ponuja v razredu, ki sicer počasi ugaša?

Pomembna novica za lastnike starejših, iztrošenih vozil. Vlada je pripravila nov zakon o dajatvah za motorna vozila, ki stopi v veljavo v nedeljo. Lastnikom vozil, odjavljenih iz prometa, pa nalaga novo dajatev.

Jure Ugovšek se je v nedeljo spraševal, ali bosta bencin in dizel v tem tednu cenejša ali dražja. Kaj menite, kakšen odgovor je dobil v torek?

Za konec pa si preberite še pronicljiv komentar Tadeja Kotnika o neuničljivi Tesli Elona Muska, ki je v tujem intervjuju spregovoril tudi o ljubezni in zasebnosti. Za Teslo Kotnik pravi, da se je znašla v breztežnosti, saj njena delnica strmo raste, čeprav za to ni nobene logične finančne osnove.

Še izračun, koliko bi do danes zaslužili z desetimi tisočaki, če bi jih leta 2010 vložili v Teslo. Veter se sicer obrača proti tehnološkim velikanom, tudi Tesli, piše Jure Ugovšek.

Želim vam uspešen delovni teden!

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Zmagovalci PAL 2018: mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf in VW polo
Avto
AvtoMiloš Milač Zmagovalci PAL 2018: mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf in VW polo 7

Pred dvorcem Lambergh v Begunjah na Gorenjskem smo pred več kot 200 gosti razglasili letošnje zmagovalce izbora Poslovni avto leta 2018

FINANCE
Avto
Nemci zabili nov žebelj v krsto dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Nemci zabili nov žebelj v krsto dizla 3

Nemci bodo lahko omejili ali celo zaprli mesta za starejše dizle, uspešni Slovenec Tom Fux na novem položaju v evropski Toyoti, za volanom e-golfa v boju z nizkimi temperaturami in številne ženevske novosti.

FINANCE
Avto
Ameriški protekcionizem, digitalni audi in bavarska eksotika v Sloveniji
Avto
AvtoMiloš Milač Ameriški protekcionizem, digitalni audi in bavarska eksotika v Sloveniji

Razburljiv teden je prinesel kopico poslovnih in produktnih novic: Donald Trump je naredil korak dlje k protekcionizmu domače industrije, BMW je v Sloveniji organiziral regionalni dogodek, Nemčija pa je začela zapiranje mest za starejše dizelske avtomobile.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Napredni mercedes A, fordova pomlad in zapravljivi ministri
Avto
AvtoMiloš Milač Napredni mercedes A, fordova pomlad in zapravljivi ministri

Razburljiv teden je prinesel prve vtise z novim mercedes-benzom razreda A, kar dva fordova SUV, ministre z najdražjimi avtomobili, pa tudi tiste bolj skromne, odpravo omejitev na Kitajskem, dobitnike Pirellijevega koledarja, radarski maraton in kar 824 kršiteljev in še marsikaj.

FINANCE
Avto
Orjaki na poti elektrifikacije
Avto
AvtoMiloš Milač Orjaki na poti elektrifikacije

Na angleškem podeželju smo preizkusili največjega range roverja, ki 51 kilometrov lahko prevozi le na elektriko, sicer pa ga poganja tudi majhen dvolitrski štirivaljnik. Elektriko je na letni poslovni konferenci, bolj pogosto kot doslej, omenjal tudi šef BMW. V pismu še o dobičku Volkswagna, dobri novici za Revoz, dveh zanimivih italijanskih tipih, športni corsi in še ...

FINANCE
Avto
Svetujemo kako do pravega avta, milijardni prihranki avtomatizacije in posledice dragega goriva
Avto
AvtoMiloš Milač Svetujemo kako do pravega avta, milijardni prihranki avtomatizacije in posledice dragega goriva

V obliki 35 nasvetov vam ponujam odgovore na večna vprašanja - kako do pravega avta, kako si izpogajati ugodno ceno, kakšen motor izbrati in podobno. Poglobili smo se v posledice dragega bencina in dizla in v avtomatizacijo tovornih vozil, izbrali najboljše tovorne in dostavne novince, razkrili rolls royceov luksuzni SUV, ocenili najbolj imenitno škodo octavio in se po naši lepi Sloveniji zapeljali s porscheji.

FINANCE
Avto
Kaj se dogaja s cenami dizlov, nesmisel bonitet in športniki prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj se dogaja s cenami dizlov, nesmisel bonitet in športniki prihodnosti

V tem tednu smo se poglobili v cene dizelskih avtomobilov v Nemčiji in v Sloveniji. Je nakup že ugodnejši in kakšne so navade Slovencev? Na posvetu Ukrepi in spodbude za prehod na e-mobilnost smo se pogovarjali o bonitetah za službena vozila, v pismu pa še o novih SUV iz Volva in Lexusa ter električnih superšportnikih prihodnosti.