(Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo (Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo Izdelal je športnega terenca z električnim motorjem, težkega prek dve toni, ki se pelje kot športni avto in ne rjovi.
Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Slovenci večino poti bolj iz nuje kot pa izbire opravimo z avtomobilom, k znižanju stroškov in količine izpustov pa pomagajo multimodalnost, sopotništvo in učinkovita vozila
Ford, ki pravila igre piše na novo Ford, ki pravila igre piše na novo Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven
Bram Schot bo novi šef Audija Bram Schot bo novi šef Audija Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

Dizel na okoljskem piedestalu, elektrika pa na udaru termoelektrarn

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
električna mobilnost   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
Audi dodaj
Porsche dodaj
Volkswagen dodaj
 
Čas branja: 4 min
30.03.2018  07:42
Razburljiv teden je na plan potegnil stari dobri dizel - v obliki novih tožb BMW, Boscha in Volkswagna ter po drugi strani z okoljsko bilanco, ki na pravo mesto postavlja električne avtomobile oziroma okoljsko sporno proizvodnjo elektrike zanje
Dizel na okoljskem piedestalu, elektrika pa na udaru termoelektrarn

Obveščaj me o novih člankih:  
električna mobilnost   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
Audi dodaj
Porsche dodaj
Volkswagen dodaj

Na test smo zapeljali eno najbolj vročih in najsodobnejših limuzin na svetu – audi A8 50 TDI L quattro tiptronic, ki v visoki razred prinaša kopico sprememb. Denimo skoraj popolno digitalizacijo potniške kabine, ki presune, tudi zmede, potrebuje nekaj privajanja ter obenem lahko zbudi skomine po klasiki. To pa vsekakor ne velja za izjemno uravnoteženost nove osmice, ki blesti v voznih lastnostih, udobju in dinamiki, prostoru, ozvočenju, porabi celo pod sedem litrov kljub 286-glavi konjenici pod pokrovom…

Veliko skupnega z audijem A8 ima tudi novi touareg – luksuzni terenec, ki postavlja merila na terenu in cesti.

Daleč od ugleda, srca in proračuna Audija, še zlasti pa Porscheja, ki bo letos delavce nagradil s kar 9.656 evri, a pod isto streho Skupine Volkswagen, je španski Seat, ki je dolga leta veljal za desetega brata Skupine. Vsaj tako se je zdelo nam, opazovalcem, ko smo Špance spremljali pri sledenju, nikoli pa vodenju smernic v Skupini VW. Kako je danes, nam je v intervjuju pojasnil prvi mož Seata Luca de Meo, ki je podjetje uspešno saniral, ga potegnil iz rdečih številk in poskrbel za strmo rast prodaje. Kaj Seat pripravlja, mu je ali bo uspelo stopiti iz sence?

Ne, nismo še opravili s Volkswagnom. Naslednja novica pa je za nemškega giganta manj pozitivna, a bi težko rekli, da ni pričakovana. Kölnsko sodišče je včeraj odločilo, da lahko kupci dizlov znamke Skupine VW odstopijo od prodajne pogodbe, tudi če so jim programsko opremo nadgradili. S tožbo pa bo odškodnino od Volkswagna zahtevalo tudi več tisoč Slovencev, ki jih je v kampanji PreVWara združila Zveza potrošnikov Slovenije.

V poglavju o tožbah moramo omeniti še skupinsko tožbo v ZDA proti BMW in dobavitelju Boschu. Velika igralca v avtoindustriji pri tem nista osamljena. Tožba je doslej poleg Volkswagna doletela še Mercedes-Benz in domačega Forda, Fiat Chryler in General Motors.

Drugo plat spornih, pa ne le Volkswagnovih, dizelskih motorjev pa kaže raziskava, ki dokazuje da so dizelski avtomobili (po izpustih CO2) celo bolj čisti kot električni, če nanje pogledamo skozi celotno okoljsko bilanco. Raziskava se nam zdi kredibilna, čeprav je jo izvedel ADAC. Kakšen bo dolgoročni vpliv poročila, še ni jasno.

Osebno pa mi je najbolj blizu pojasnilo, ki sem ga ujel med včerajšnjim klepetom o testnem audiju, da avtomobilisti sporočajo: »Mi smo svoje naredili, sedaj ste na vrsti vi, energetiki!«

Morda je na vidiku nova združitev avtomobilskih velikanov. Zveza Renault Nissan s predlani pridruženim Mitsubishijem je lani posegla po prestolu svetovne prodaje. Včeraj pa je Bloomberg objavil namige o združitvi Renaulta in Nissana, uvod vanjo pa bi bila lahko Nissanova o nakupu večine državnega deleža v Renaultu.

Med velikane, ki so v tem tednu odpirali šampanjce, pa so se uvrstili zmagovalci izbora Svetovni avto leta 2018 katerega del sem tudi sam. Najimenitnejši kipec je odpeljal volvo XC60, audi A8 je postal svetovni luksuzni avto leta, nagrade pa so si izborili tudi BMW M5, VW polo, range rover velar in nissan leaf.

Lexusu LS ni uspel preboj do vrha, ta luksuzna znamka pa nas je ob prihodu admiralske ladje na slovenski trg v ljubljanskem salonu uspela navdušiti z gostoljubnostjo, ki je resnično na višjem nivoju kot smo ga vajeni pri bolj uveljavljenih nemških znamkah.

Drugačen, predvsem prostorski, luksuz ponuja fordov veliki enoprostorec S-max, ki sva ga z Janezom preizkusila v bogati različici titanium in razkošni vignale. Kako se S-max znajde v časih SUV in kaj ponuja v razredu, ki sicer počasi ugaša?

Pomembna novica za lastnike starejših, iztrošenih vozil. Vlada je pripravila nov zakon o dajatvah za motorna vozila, ki stopi v veljavo v nedeljo. Lastnikom vozil, odjavljenih iz prometa, pa nalaga novo dajatev.

Jure Ugovšek se je v nedeljo spraševal, ali bosta bencin in dizel v tem tednu cenejša ali dražja. Kaj menite, kakšen odgovor je dobil v torek?

Za konec pa si preberite še pronicljiv komentar Tadeja Kotnika o neuničljivi Tesli Elona Muska, ki je v tujem intervjuju spregovoril tudi o ljubezni in zasebnosti. Za Teslo Kotnik pravi, da se je znašla v breztežnosti, saj njena delnica strmo raste, čeprav za to ni nobene logične finančne osnove.

Še izračun, koliko bi do danes zaslužili z desetimi tisočaki, če bi jih leta 2010 vložili v Teslo. Veter se sicer obrača proti tehnološkim velikanom, tudi Tesli, piše Jure Ugovšek.

Želim vam uspešen delovni teden!

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Nemci zabili nov žebelj v krsto dizla 4

Nemci bodo lahko omejili ali celo zaprli mesta za starejše dizle, uspešni Slovenec Tom Fux na novem položaju v evropski Toyoti, za...

AVTO
Novice
Novice Letne cestne takse postajajo dnevne, futurizem v BTC ter vrhunci iz Volva, Kie in BMW

Aktualna vlada v zadnjih izdihljajih spreminja cestne takse in registracijo vozil, hkrati pa podpira enega najbolj futurističnih projektov...

AVTO
Novice
Novice Napredni mercedes A, fordova pomlad in zapravljivi ministri

Razburljiv teden je prinesel prve vtise z novim mercedes-benzom razreda A, kar dva fordova SUV, ministre z najdražjimi avtomobili, pa tudi...

AVTO
Novice
Novice Šampanjec za hrvaški Rimac in slovenski PwC ter izjemni volvo V60

Hrvaški podjetnik, proizvajalec električnih avtomobilov in komponent za avtomobilske proizvajalce Mate Rimac je odpihnil dvome svojih...

AVTO
Novice
Novice Svetujemo kako do pravega avta, milijardni prihranki avtomatizacije in posledice dragega goriva

V obliki 35 nasvetov vam ponujam odgovore na večna vprašanja - kako do pravega avta, kako si izpogajati ugodno ceno, kakšen motor...

AVTO
Novice
Novice Kaj se dogaja s cenami dizlov, nesmisel bonitet in športniki prihodnosti

V tem tednu smo se poglobili v cene dizelskih avtomobilov v Nemčiji in v Sloveniji. Je nakup že ugodnejši in kakšne so navade...

AVTO
Novice
Novice Rekordi Revoza in Porsche Slovenija in 600 ''konjska'' zverina iz Munchna

Skoraj poletni avtomobilski teden je minil v znamenju jubilejev, lestvice najvrednejših znamk in posledic domoljublja ameriškega...

AVTO
Novice
Novice Orjaki na poti elektrifikacije

Na angleškem podeželju smo preizkusili največjega range roverja, ki 51 kilometrov lahko prevozi le na elektriko, sicer pa ga poganja...