Kozarci za šampanjec na motornem pokrovu, postavljeni v stolp, ki se tudi ob vrtenju osemvaljnika ne sesujejo v črepinje, koncertna dvorana v kabini in rokodelska izdelava so značilnosti, s katerimi se je v svet luksuza izstrelil lexus LS – prvi model mlade luksuzne znamke Lexus, ki je svoj pohod začela leta 1989 v ZDA. Do danes se je Lexus uveljavil v prestižnem razredu, najbolj uspešen je še vedno v ZDA (v ZDA in Kanadi je letos prodal 300 tisoč vozil), na drugih trgih prodira počasneje.
Rokodelstvo in slovo klasiki
Po slabih 30 letih na trg prihaja že peta generacija najprestižnejše limuzine LS, ki smo jo pred kratkim spoznavali na cestah Omana, države na jugu Savdskega polotoka, ki tako kot znamka Lexus slovi po gostoljubnosti. Poleg tega je muslimanska država pravi koncentrat avtomobilov te znamke, zelo pogosti so tudi lexusi LS prve generacije, kar dokazuje njihovo trpežnost.
Prav zadnji lexus LS pa prinaša viden zasuk v filozofiji znamke, ki je v preteklosti slovela po izjemni zanesljivosti, a tudi po pretirani zadržanosti.
Novi LS je izjemen na prvi pogled, še bolj pa, ko preveriš podrobnosti. Zgolj prednjo masko so rokodelci izdelovali tri mesece in pol oziroma pet mesecev, sestavljena pa je iz pet oziroma sedem tisoč (F sport) različnih površin. Kar 5,24 metra dolga limuzina s 3,13-metrskim medosjem je umetniški izdelek (na voljo bo le v eni, to je dolgi različici), ki spominja na eleganten kupe s spuščeno linijo bokov v zadnjem delu. To pa potrjuje tudi le 1,45 metra višine (1,5 centimetra manj kot prej) ter za tri oziroma tri centimetre znižana prednji in zadnji del.
Kupejevski geni v razkošni limuzini
Novi LS je zasnovan na skupni, a močno podaljšani osnovi kupeja LC500, to pa je vidno tudi v potniški kabini, ki je bolj športna, kot bi utegnili pričakovati. Armaturna plošča z digitalnimi merilniki je namreč majhna in skromna, nad senčnikom merilnikov sta športno ukrojeni stikali za nastavitev podvozja. Položaj za volanom pa je zaradi široke sredinske konzole in nizkega sedenja precej športen, kot bi sedeli v razred manjšem avtu, denimo BMW serije 5.
Luksuzni ugled lexusa LS rešuje osrednji del, 12,3-palčni multimedijski zaslon se razprostira čez celotno sredinsko konzolo, funkcije izbiramo prek drsne miške, ki je pripravno nameščena pod prsti voznika, materiali in izdelava pa so značilno brezhibni.
Razkošje zadnjega dela, vrhunska masaža
Posebno poglavje je zadnji del vozila, ki prinaša dva razkošna fotelja, desni pa se lahlo spremeni celo v ležalnik z rekordnim 48-stopinjskim naklonom s počivalnikom za noge, mehkim naslonom in vzglavnikom ter eno najboljših masaž (ta je sicer na voljo tudi v drugih sedežih) v luksuznem razredu, saj se zdi, da se po hrbtu in nogah res sprehajajo prsti vrhunskega maserja. Tablica med sedežema omogoča igrivo nastavljanje vrhunskega hifija mark lewinson s 23 zvočniki, navigacije, sedeža in podobno.
Zaradi nizke strehe in kupejevske linije (streha je ob straneh zavihana navzdol) je tudi sedanje v LS skorajda kupejevsko, skorajda kupejevska pa je tudi vožnja luksuznega japonca, ki je očitno spremenil značaj.
Udobje leteče preproge
Podvozje, za doplačilo tudi zračno, ki je v osnovi enako kot v modelu LC, omogoča širok razpon med neslišnim plavanjem prek cestnih grbin z občutkom, da sedite na leteči preprogi, do čvrstosti, ki pride prav v hitro voženih zavojih. Tem je novi LS namenjen precej bolj kot kadarkoli doslej; z rekordno nizkim težiščem v višini bokov (51,5 centimetra), lahkotnim, a zelo natančnim volanom ter energičnim hibridnim sklopom je nizanje zavojev z LS celo uživaško početje, pa čeprav sedite v 5,24 metra dolgi limuzini z medosjem 3,13 metra in maso prek dve toni.
Hibrid, ob katerem pozabite na dizla
K dodajanju plina vabi tudi motorni sklop, sestavljen iz 3,5-litrskega V6 bencinarja z 220 kilovati in elektromotorja s 180 kilovati (skupna moč je 264 kilovatov oziroma 359 konjskih moči). Ta pa je povezan z brezstopenjskim CVT in še štiristopenjskim samodejnim menjalnikom, ki v ročnem načinu prestavljanja ponujata deset stopenj, s katerimi se voznik lahko poigrava tudi z obvolanskimi uhlji. Sklop je zanimiv in učinkovit, neslišen ob požiranju avtocestnih kilometrov, kjer pri 130 kilometrih na uro teče z le dva tisoč vrtljaji, odziven in slišen pri nežnem dodajanju plina in zelo živahen pri polnem plinu, ko zagotovi pospešek do stotice le v 5,4 sekunde (5,5 pri štirikolesnem pogonu).
Hibrid je stroj, ob katerem zlahka pozabite na dizle, tudi zaradi res skromne porabe (med umirjeno vožnjo smo izmerili 6,5, med dinamično pa 9,1 litra) in večinoma neslišnega delovanja. Varnostno je opremljen z naborom kamer, sistemom za aktivno sledenje voznemu pasu, učinkovitim radarskim tempomatom...
Dražji, a bogatejši od tekmecev
Lexus LS50h pri nas stane vsaj 110 tisoč evrov, kar je nekaj več od tekmecev mercedes-benza razreda S, audija A8 in BMW serije 7. Res pa je tudi, da je že v izhodišču na voljo le v daljši različici, da je bolje serijsko opremljen in da hibridni sklop ponuja kot začetno in skorajda edino možnost. Zgolj bencinski 3,5-litrski biturbo s 309 kilovati (417 konjskimi močmi) je sicer močnejši, a za 30 tisočakov dražji. Večinoma zaradi slovenskih davkov seveda.
Foto: Lexus