Zgodba o enodnevnih registracijah v Sloveniji traja že skoraj dve desetletji. Trgovcem in distributerjem za kratek čas registrirani, nato odjavljeni avti, ki kupce najdejo v drugih državah EU (pogosto kar tam od koder so prišli) omogočajo uradno povečevanje tržnega deleža, doseganje ciljev in s tem različnih bonusov. To je mogoče tudi zato, ker so cene avtov v Sloveniji nižje kot na zahodu, a ta prednost hlapi, poročajo trgovci. Pri tovrstnih poslih gre za preprodajo, a ne v slabšalnem smislu.
Ti avti krasijo statistiko določene znamke, realno sliko pa pokaže pogled na ceste in servise, ki so v zadnjih letih glavni generator dobička trgovcev, dejansko celo preživetja, saj zaslužki s servisom pokrivajo izgubo pri prodaji vozil. A če so ti prazni, ker avtov ni, ne morejo izkoristiti svojega potenciala.
V Sloveniji se je delež izvozov stopnjeval vzporedno s padcem prodaje avtomobilov. Rekordnega leta 2008, ko je slovenske tablice dobilo 68.800 avtomobilov, je izvoz pomenil okoli deset odstotkov skupne prodaje, letos že 28 odstotkov. "V Sloveniji bo ostalo le 37 tisoč avtomobilov, čeprav jih bo registriranih okoli 51.500," je komentiral generalni direktor družbe Porsce Slovenija Danilo Ferjančič, odkrito dodal, da se napihovanja tržnega deleža že dolga leta poslužujejo tudi sami v višini povprečja trga predvsem zato, da pred svojimi lastniki lahko izkažejo realen tržni delež in tekmece hkrati pozval k prekinitvi tega početja. O enodnevnih registracijah je že leta 2011 odkrito govoril tudi Ferjančičev predhodnik Norbert Windisch. Kralj izvoza dostavnikov Peugeot je z njim že prekinil, enako velja za Citroën, trdijo vodstvo obeh znamk. Fiat je še dejaven, poroča analiza statistike.
Njihov največji tekmec Renault Nissan Slovenija, ki mu je Ferjančič zaradi izvoza dodelil le petinski tržni delež, statistika kaže na 24 odstotnega (Oplu pa ga je po drugi strani popravil iz 6,9 na 9,26 odstotkov) pa se je vprašanj na to temo enako dolgo otepal. Enako je sedaj, komentirali jo bodo prihodnje leto, sicer so tudi sami za bolj realno statistiko. Petelinji boj med obema znamkama je tudi posledica položaja na lestvici, Volkswagen, ki ga vodi Porsche Slovenija je letos med najbolje prodajanimi znamkami zamenjal Renault, statistično in v resnici, trdijo. A Renault se ne da, vsaj neuradno se sliši, da je ravno nasprotno. Verjamemo, izguba vodstva po 20 letih je lahko boleča.
Pojav enodnevnih registracij pa ima tudi nekatere druge negativne učinke, morda je statistična rast povzročila tudi leta 2010 sprejeto novo davčno lestvico davka na motorna vozila, s katerim je vlada želela zaslužiti 20 milijonov evrov, a je bil učinek celo negativen.
Le gola dejstva pa veljajo v primeru podjetij, ki bodo prihodnje leto vsaj za 15 odstotkov povečala prihodke, med njimi so tudi dobavitelji avtoindustriji in novomeški Revoz, ki se veselijo rekordnega leta. Dobavitelji so tudi tisti, ki zelo kmalu zvedo za načrte avtomobilskih tovarn, saj so njihovi partnerji. Občasno nam kakšno od teh skrivnosti razkrijejo v zelo zgodnji fazi.
Kot enega bolj posebnih dogodkov letošnjega leta pa si bomo zapomnili obisk švedskega Göteborga, kjer so pred našimi očmi v raziskovalne namene razbili volva XC90. Pogovarjali smo se tudi s predsednikom uprave Volva Hakanom Samuellsonom, tudi zaradi njega Volvo piše drugačno usodo kot njegov rojak Saab.
Usedli smo se za volan mercedes-benzov s štirikolesnim pogonom 4Matic, tudi prestižnega S coupeja in se z njimi zapodili po snegu. Presežnike smo začutili tudi za volanom BMW M3, ki v zadnji generaciji prinaša manjši turbo motor, toda kakšen,... BMW M3 je del BMW tradicije, kupejevski športni terenec X4 pa vse prej kot to. Preberite si kaj si o njem misli Matej.
Konzorcij EuroNCAP je v zid tokrat poslal jeep renegade, audi A3 e-tron, kio soul, poslovna passata in mondea in še nekatere druge nove avtomobile.
Preberite si še kako se gibajo cene bencina in plinskega olja in ali se nam splača izlet na črpalko v sosednjo Avstrijo. Kakšen je novi audijev orjak Q7, zakaj je toyotina corolla v Evropi in pri nas tako nevidna, v svetu pa podira prodajne rekorde in kdo je ženska, ki je prevzela vodstvo AMZS d.d.
Za lažji preklop na sončni vikend si poglejte še pirellijeve lepotice, ki tokrat nastopajo brez avtomobilov.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.