Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Za volanom mercedesov 4matic - vsemogočnost pogona določa glava

Štirikolesni pogon na snegu pomaga, vendar pa so za varnost najpomembnejši pametni odzivi na plinu in volanu, smo ugotavljali na zimskem treningu s štirikolesno gnanimi mercedes-benzi 4matic.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.12.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Izklesana pot v meter in pol snežne odeje do prelaza Passo del Rombo je omogočala vse možnosti za preizkus Mercedes-Benzovih modelov s štirikolesnim pogonom 4matic. Ta je vpeljan že v 76 Mercedes-Benzovih modelov, elektronskih sistemov in zimskih pnevmatik - glavnih elementov za vožnjo po snegu.

Mercedes-na-snegu.1418308099.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-Benzova kratica 4matic označuje štirikolesni pogon, ki ni vselej enake zasnove. V mercedes-benzih razreda C (na fotografiji) in še nekaterih drugih dražjih modelih se moč na prednja in zadnja kolesa prenaša v razmerju 45 proti 55. Ob zdrsu razdelitev moči prilagodi elektronika. V različicah AMG pa je večji delež moči namenjen zadnjim kolesom.

Tanka meja med zabavo in katastrofo na snegu

Že na začetku je bilo jasno, da to ne bo klasično testiranje vozil. Drug za drugim smo speljali izpred koče na Timmelsjoch Hochalpenstrasse, iz minute v minuto pa se je okoli nas razprostiralo več beline. Do prelaza smo imeli možnost preizkusiti strme zavoje in tudi nekaj ravnin, na katerih smo lahko močneje pospešili in tipali, kje so meje zmogljivosti in elektronike. Na vrhu nas je ob popolnem vremenu pričakal prečudovit razgled. Drznost vožnje po snegu in ledu lahko hitro obžalujete ali pa se na snežni podlagi neskončno zabavate. Odločilna razlika je predvsem uporaba zimske opreme in izbira pravega avtomobila za takšne razmere.

Izklop elektronike pomaga, vendar ne vselej

Katere veščine zahteva vožnja po snegu, kako vam lahko pri tem pomaga štirikolesni pogon in katera pravila si morate vbiti v glavo, če se prebijate skozi zimske razmere ali če zgolj izvajate vragolije na snegu? V določenih snežnih razmerah je potrebna izključitev sistema za nadzor stabilnosti ESP, predvsem ko se znajdemo v globokem snegu. A tudi ob izklopu ta še vedno zavira eno kolo ali več ob drsenju. Vseeno pa je priporočljivo, da ESP spet vklopite takoj, ko se rešite iz kočljivega položaja in ste vnovič na trdni podlagi, svetujejo inštruktorji.

Nežno pri plinu, zavorah

Seveda vam sama elektronika ne bo pomagala, če ne boste upoštevali temeljnih pravil vožnje v snežnih razmerah. Že pri speljevanju je treba biti pazljiv, na stopalko za plin je treba pritiskati postopoma, z občutkom, in ne sunkovito. Če želite ohraniti smer, se izognite sunkovitim manevrom z volanom. Predvidevanje vnaprej je zelo pomembno, saj se tako lažje izognemo ledeni podlagi ali preglobokemu snegu. Ker je čas do popolne ustavitve vozila v takšnih razmerah podaljšan, ohranjajte večjo varnostno razdaljo ter hitrost prilagodite svojim sposobnostim in razmeram na cesti. Zaviranje naj bo čim bolj postopno, če se vklopi ABS, pa zavirajte močneje. Če kljub pravilni vožnji vozilo vseeno zanese, ohranite mirno kri in previdno popravljajte volan.

Manjši mercedes-benzi A, B, CLA in GLA 4matic so v osnovi gnani prek sprednjih koles, zdrs pa povzroči prenos moči še na zadnji par. Dražji C, S, E in V pa imajo stalni štirikolesni pogon.

Ni vsak 4matic enak drugemu

Ni pa vsak štirikolesni pogon enak drugemu, razlike so že v okviru posamezne znamke. Mercedes-Benzov pogon 4matic je denimo prilagojen za vsak velikostni in cenovni razred posebej - od razredov C, E, S in CLS do športnih terencev GLA, GLK, M, GL in pravega terenca razreda G. Na snežni preizkušnji smo sedli za volan modelov GLA250 4matic, C400 4matic, V250 blue tec 4matic, pozneje pa se nam je pridružil še oče vseh modelov 4matic - karavan razreda E 124 iz leta 1989. Svetovno premiero je sistem sicer doživel na frankfurtskem mednarodnem avtomobilskem salonu leta 1985. Kaj smo ugotovili na preizkusu na snegu?

Manjši mercedes-benzi z bolj preprostim...

Kompaktni športni terenec GLA ima bolj preprost pogon, ki je enak tistemu v razredih A, B in CLA. Zaradi prečno nameščenega motorja imajo mercedesi teh serij preprostejšo povezavo s sprednjimi kolesi in razmeroma majhen pribitek teže le 50 kilogramov v primerjavi z le prednje gnanimi. Pogonski sklop je pri GLA povezan še s sistemoma DSR (Downhill Speed Regulation) in terensko nastavitvijo delovanja menjalnika. DSR aktiviramo z uporabo gumba na sredinski konzoli, vozniku pomaga pri težjih naklonih z ohranjanjem majhne hitrosti. Pogon pri vseh deluje po osnovnem načelu: le toliko, kolikor je potrebno, in čim redkeje. To pomeni, da je v normalnih razmerah vklopljen pogon na sprednji kolesi, ko se razmere zaostrijo (denimo na ledeni podlagi), pa se moč razporedi tudi na zadnjo os. Na sprednjo premo je glede na razmere mogoče prenesti od sto do 50 odstotkov, na zadnjo premo pa od nič do 50 odstotkov pogonske moči. Sistem 4ETS nadzira zavorni sistem ABS, ta zavira kolo, ki pri pospeševanju zdrsuje. Samodejno zazna neugodne razmere in z nastavitvami poskrbi za kar najboljše pospeševanje s čim manj zdrsi. Sistem omogoča, da lahko speljete tudi takrat, ko je eno kolo na ledeni podlagi, drugo pa na oprijemljivi. Na suhi, asfaltni cesti je oprijem na voljo vsem štirim pnevmatikam v enakem razmerju, če pa je vozilo na mokri podlagi ali snegu, 4matic pomaga optimizirati vrtenje vsakega kolesa posebej. ETS vskoči tudi ob morebitnem zdrsu vozila prek sprednjih ali zadnjih koles.

... dražji z zahtevnejšim pogonom

Dražji in zahtevnejši mercedesi razredov C, E, S in novi kombi V z vzdolžno nameščenimi motorji in menjalniki imajo stalni štirikolesni pogon, pri katerem je moč v osnovi razporejena v razmerju 45 proti 55 med sprednjo in zadnjo os, ki na cesti omogoča dober oprijem koles, varnost, predvidljivo lego na cesti in določeno stopnjo podkrmarjenja. Ob morebitnem zdrsu kateregakoli kolesa pa se navor razdeli tudi na kolesni par, ki se vrti počasneje, in tako zagotovi boljši stik s kolesi. V športnih različicah AMG se razmerje prenosa moči spremeni na 33 proti 67 v prid prenosu na zadnji kolesni par, kar v primerjavi z AMG omogoča boljše pospeševanje z mesta in boljši stik s kolesi v vseh razmerah, hkrati pa kljub vsekolesnemu pogonu omogoča užitke, podobne zasnovi s klasičnim zadnjim pogonom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
TOP Gradbeništvo Cement - ali lokalna ali pa draga zgodba

Izšla je majska številka revije Gradbeništvo. Brezplačno si prenesite PDF-različico.

Preberite tudi:

10.02.2015
FINANCE
Manager
Kako razbohoteni državni gozdar žaga lesno industrijo (2.)
Manager
Prikaz nasprotnih dejstev
ManagerPrikaz nasprotnih dejstev Kako razbohoteni državni gozdar žaga lesno industrijo (2.)
FINANCE
Kakšna prihodnost čaka slovensko podjetništvo
Finance
RAZISKAVA Globalnega podjetniškega monitorja
Karin Širec Kakšna prihodnost čaka slovensko podjetništvo

Kazalnik celotne zgodnje podjetniške aktivnosti, ki meri delež nastajajočih in novih podjetnikov med odraslim prebivalstvom, velja za glavni indikator podjetniške dinamike. V letu 2023 je v Sloveniji znašal 7,07 odstotka, kar je pod povprečjem evropskih držav.

FINANCE
Dobiček zavarovalne skupine Sava zrasel za polovico
Finance
PRVO ČETRTLETJE
Tanja Smrekar Dobiček zavarovalne skupine Sava zrasel za polovico 2

Škod v prvih treh mesecih ni bilo veliko, poslovanje skupine Sava raste.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
IKT
Nova nadloga informatikov: senčna umetna inteligenca
IKT
UMETNA INTELIGENCA
IKTMiran Varga Nova nadloga informatikov: senčna umetna inteligenca

Po senčnem IT se zdaj informatiki in oddelki IT v podjetjih srečujejo še z nenadzorovano rabo umetne inteligence, ki pomeni resno varnostno pomanjkljivost.

FINANCE
Petrol v prvem četrtletju slabše kot lani: krivijo vlado
Finance
POZIV K SPREMEMBI REGULACIJE CEN DERIVATOV
Petra Sovdat Petrol v prvem četrtletju slabše kot lani: krivijo vlado 2

Zaradi manjšega izkupička je Petrol v prvem četrtletju izpeljal manj kot polovico načrtovanih naložb.

FINANCE
IKT
Kakšna bo usoda prompt inženirja in drugih poklicev s področja UI
IKT
UMETNA INTELIGENCA
IKTVlado Kadunec Kakšna bo usoda prompt inženirja in drugih poklicev s področja UI 1

Razvija se niz specializiranih poklicev, ki skrbijo za kakovost, etiko in skladnost umetne inteligence; zaradi vpeljave orodij za avtomatizacijo naj bi se zaposlovanje strokovnjakov IKT upočasnjevalo.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.