Avto

Vsak osmi Vrhničan ima nov avto, Nemec le vsak 30.

Vrhnika je, vsaj statistično, pravo avtomobilsko mesto; lani je bilo na tisoč prebivalcev registiranih kar 122 novih avtov, v Sloveniji le 25, v Nemčiji pa 37

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.05.2014 22:30
Čas branja: 2 min

avtomobili-parkirisce-bl.1400180465.jpg.o.240px.jpg
Vrhničani so po statistiki veliki ljubitelji avtomobilov, v resnici pa je to mesto na obrobju Ljubljane le tretji največji izdajatelj registrskih tablic za avte, ki jih vozijo Nemci, Italijani in Francozi. Foto: Bloomberg

Pogled na številke o registracijah novih avtov za hip prežene vse dvome o recesiji, prodaja je lani zrasla za 4,53 odstotka, letos do konca aprila pa še za dodatnih 3,2 odstotka. Pogled po posameznih upravnih enotah pa izpostavi Vrhniko z rekordnim številom novih avtov na prebivalca.

Vrhnika na obrobju Ljubljane je pravo avtomobilsko mesto, ki gosti številne avtosalone, v bližnjem Logatcu tudi manjši poligon, ima tudi neposreden dostop do avtoceste. Čeprav z 20.235 prebivalci sodi med manjše občine, ima njihova upravna enota polne roke dela z izdajanjem registrskih tablic. Lani so jih za nove osebne avtomobile izdali 2.481 oziroma skoraj toliko kot v Celju s 63 tisoč prebivalci, letos že 944. Po teh številkah je Vrhnika med upravnimi enotami na tretjem mestu v Sloveniji, večja sta le ljubljanska in mariborska upravna enota. Da imajo Vrhničani radi avtomobile, poroča tudi podatek o voznem parku. Na tisoč prebivalcev imajo 648 avtomobilov, 68 več kot v Sloveniji in okoli 50 več kot v Nemčiji. Še bolj pa šokira razmerje prodaje novih osebnih avtomobilov na prebivalca, lani si je, sodeč po statistiki, vsak osmi Vrhničan privoščil nov avto, v Sloveniji le vsak 40 in v Nemčiji le vsak 30. Na Vrhniki imajo najraje peugeote in fiate, ti dve znamki zavzemata skupaj kar 80-odstotni tržni delež, imata nekakšen monopol, saj jima tudi Renault kot vodilna znamka na slovenskem trgu ne more niti blizu.

648 avtomobilov na tisoč prebivalcev imajo na Vrhniki.

80 % tržnega deleža imata blagovni znamki Fiat in Peugeot.

Vrhnika - fantomsko avtomobilsko mesto

No, vsaj tako pravi statistika. Obisk kraja razkrije, da je Vrhnika povsem običajno mesto, v katerem avtomobili ne polnijo vseh kotičkov. Na Vrhniki je celo mogoče parkirati, precej lažje in ceneje kot v Ljubljani. Kje so potem avtomobili!? Neuradna prečiščena statistika registracij, ki izloča avtomobile, registrirane le za nekaj dni, pravi, da je Vrhnika fantomsko mesto, ki ga avtomobili prečkajo zgolj v papirni obliki. Zanje na upravnih enotah izdajo registrske tablice, avtomobili pa ponavadi iz tovarne pridejo le v skladišče, od tam pa romajo nazaj v Nemčijo, Francijo, Italijo in še kakšno drugo zahodnoevropsko državo, kjer najdejo končne kupce. Zakaj se to dogaja na Vrhniki, ni povsem jasno. Ena od takšnih avtomobilskih oaz je tudi Idrija, pri registracijah so manj, a vseeno, aktivni tudi Štajerci, Gorenjci... Zgoraj omenjena statistika pravi, da je bilo lani takšnih avtomobilov okoli 30 odstotkov celotne prodaje, letos je številka še nekaj odstotnih točk večja. To pomeni, da v uvodu omenjena rast ni rast, ampak je dejansko upad dejanske prodaje slovenskim kupcem.

Tranzit se izplača, a ne vsem

S tem, da se množijo tablice, pa čeprav le za nekaj dni, ni nič narobe. Trgovci avtomobilov tako ustvarjajo prodajo in zaslužek, zaslužek ustvarijo tudi upravne enote z izdajo registrskih tablic, dobiček pa kujejo tudi trgovci, ki slovenske avtomobile prodajo končnim kupcem, drugače jih ne bi kupovali. In zakaj je Slovenija takšna avtomobilska oaza? Zaradi nižjega standarda in višjih davščin kot v zahodnoevropskih državah so nabavne cene avtomobilov pri nas nižje kot v Nemčiji, Avstriji, Italiji in še nekaterih drugih državah. Zato tuji trgovci avtomobile dobijo ceneje od naših trgovcev kot od lastnih dobaviteljev distributerjev v domačih državah. Res je sicer, da so bili pred tem že enkrat registrirani, a so popolnoma novi. Tovarne pa s tem ustvarijo vzporeden trg, kupcem, ki si ne morejo privoščiti novih avtomobilov, ponudijo malo rabljene z nič kilometri. Tako jih zadržijo pri sebi in ne prepustijo tekmecem. Na izgubi pa so vrhniški serviserji, ki od fantomskih avtomobilov nimajo nič.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Avto
Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom
Avto
AvtoJure Šujica Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom

Novinec, ki se uvršča med modela captur in austral, je podobno kot izvirni scenic zasnovan kot klasičen družinski enoprostorec, v dolžino pa meri prav toliko kot četrta generacija scenica.

FINANCE
Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja
Finance
Intervju
Špela Mikuš Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja 2

Per Kristiansen iz podjetja Trivium bo na Slovenski marketinški konferenci 30. in 31. maja govoril o strategiji in tem, kako o njej razmišljati drugače.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: zakaj vlagati kot Buffett in kaj poganja rast zlata
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke 3