Tehnološko naprednost avtomobilski panogi ne gre zanikati, o tej poročajo tudi naši dobavitelji, ki avtomobilske tovarne brez izjeme opisujejo kot najbolj zahtevne kupce. Kljub temu brez trikov ne gre, povsem legalnih seveda. Govorim o meritvah porabe v idealnih pogojih za štirimi stenami laboratorijev, ki dajejo rezultate, ki nimajo nič skupnega z realnimi pogoji v prometu. Porabe goriva tri, štiri ali pet litrov v limuzinah in luksuznih terencih z dvema tonama suhe teže so namreč uresničljive le v takšnih pogojih, na cesti pa ne. Res je sicer, da masa avtomobilov zadnje desetletje pada hitreje kot v daljni preteklosti, kljub izboljševanju varnosti. Tudi manjši in sodobnejši bencinski in dizelski motorji, vse pogosteje kombinirani z električnimi, danes porabijo precej manj kot denimo pred petimi leti, a noro nizke številke ki jih obljubljajo uradni podatki o porabi, pač ne dosegajo. Razkorak med uradnimi in dejanskimi, v prometu izmerjenimi, porabami goriva se je v zadnjih petih letih povečal, kar pomeni predvsem to, da so motorji prilagojeni meritvam, da na njih dosežejo čimboljše rezultate. Ti pa so, ne le zaradi lepih številk v cenikih in katalogih, pomembni zaradi vse strožjih predpisov EU o izpustih ogljikovega dioksida. Prilagoditve seveda dopušča zakonodaja, ta pa se bo zaradi pritiska zelenih organizacij, morda spremenila
že v začetku prihodnjega leta. Kaj to pomeni za avtoindustrijo in kaj za kupce? Avtoindustrija se bo najbrž ponovno znašla v letu 2010, ko je dosegala precej višje povprečne vrednosti ogljikovega dioksida kot danes, kar pomeni, da bo morala dodatno povečati vlaganja v razvoj, da bo zadostila strogim predpisom. Ti se, kljub pričakovanemu lobiranju nemške avtoindustrije pod taktirko Angele Merkel, najbrž ne bodo več spreminjali. Kupci bodo tehnologije plačali dražje kot danes, a bomo zato tudi nekaj privarčevali .
O velikih prihrankih pa od srede lahko govorijo lastniki električnih tesel model S, saj lahko svoje električarje pred ljubljanskim hotelom Four points (nekdanji Mons) polnijo brezplačno. Brez skrbi, ugodnost ne gre iz naših žepov, je ugotavljal Matej.
Kako se lotiti nakupa avtomobila, smo razmišljali v 25 točkah, kako do pravega avta. Okusi, potrebe, želje in predvsem zmožnosti so različne. Morda bo kakšen sanjski nakup našel v BMW M6 cabriu, ki je Mateja zapeljal do esktaze, kdo drug pa bo idealnega mestnega partnerja našel na dveh kolesih, denimo v hondinem skuterju PCX 150, ki ne dovoli razočaranja, varčevanja pa tudi ne. Motocikli kot kaže ponovno postajajo zanimivi, kljub slabemu vremenu, opozarja petinska rast prodaje.
Medtem ko na kitajske avtomobile zaradi slovitih poraznih varnostnih trkov gledamo kot čudo iz tretjega sveta, pa se je
Brilliance lotil ponovnega pohoda na evropski trg in to s proizvodnjo v Italiji, ki je še za domači Fiat postala predraga. V dežele tretjega sveta pa po mnenju globalnega izposojevalca avtomobilov Hertz sodi Slovenija, saj svojim strankam zelo neradi posodijo avto za izlet v našo državo.
Preberite si še o prodajnem šprintu oplovega malčka adam, kaj se je Špela Mikuš naučila o avtomobilskem dizajnu na obisku oplovega oblikovalskega centra v Russelsheimu, kako se je legendarna stoenka znašla na dirkališču Nordschleife, kaj se dogaja v AMZS, koliko bo novomeški twingo stal v Angliji, kako bo izgledala in kaj bo ponujala nova škoda fabia in kdo je 16 letni mladenič, ki bo prihodnjo sezeno sedel za volan dirkalnika formule 1.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Prijeten vikend Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.