Avto

Konec norih obljub

Zeleni zmagujejo, avtomobilisti bodo morali porabe goriva meriti v realnih pogojih

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.08.2014 12:35
Čas branja: 2 min

Tehnološko naprednost avtomobilski panogi ne gre zanikati, o tej poročajo tudi naši dobavitelji, ki avtomobilske tovarne brez izjeme opisujejo kot najbolj zahtevne kupce. Kljub temu brez trikov ne gre, povsem legalnih seveda. Govorim o meritvah porabe v idealnih pogojih za štirimi stenami laboratorijev, ki dajejo rezultate, ki nimajo nič skupnega z realnimi pogoji v prometu. Porabe goriva tri, štiri ali pet litrov v limuzinah in luksuznih terencih z dvema tonama suhe teže so namreč uresničljive le v takšnih pogojih, na cesti pa ne. Res je sicer, da masa avtomobilov zadnje desetletje pada hitreje kot v daljni preteklosti, kljub izboljševanju varnosti. Tudi manjši in sodobnejši bencinski in dizelski motorji, vse pogosteje kombinirani z električnimi, danes porabijo precej manj kot denimo pred petimi leti, a noro nizke številke ki jih obljubljajo uradni podatki o porabi, pač ne dosegajo. Razkorak med uradnimi in dejanskimi, v prometu izmerjenimi, porabami goriva se je v zadnjih petih letih povečal, kar pomeni predvsem to, da so motorji prilagojeni meritvam, da na njih dosežejo čimboljše rezultate. Ti pa so, ne le zaradi lepih številk v cenikih in katalogih, pomembni zaradi vse strožjih predpisov EU o izpustih ogljikovega dioksida. Prilagoditve seveda dopušča zakonodaja, ta pa se bo zaradi pritiska zelenih organizacij, morda spremenila

že v začetku prihodnjega leta. Kaj to pomeni za avtoindustrijo in kaj za kupce? Avtoindustrija se bo najbrž ponovno znašla v letu 2010, ko je dosegala precej višje povprečne vrednosti ogljikovega dioksida kot danes, kar pomeni, da bo morala dodatno povečati vlaganja v razvoj, da bo zadostila strogim predpisom. Ti se, kljub pričakovanemu lobiranju nemške avtoindustrije pod taktirko Angele Merkel, najbrž ne bodo več spreminjali. Kupci bodo tehnologije plačali dražje kot danes, a bomo zato tudi nekaj privarčevali .

O velikih prihrankih pa od srede lahko govorijo lastniki električnih tesel model S, saj lahko svoje električarje pred ljubljanskim hotelom Four points (nekdanji Mons) polnijo brezplačno. Brez skrbi, ugodnost ne gre iz naših žepov, je ugotavljal Matej.

Kako se lotiti nakupa avtomobila, smo razmišljali v 25 točkah, kako do pravega avta. Okusi, potrebe, želje in predvsem zmožnosti so različne. Morda bo kakšen sanjski nakup našel v BMW M6 cabriu, ki je Mateja zapeljal do esktaze, kdo drug pa bo idealnega mestnega partnerja našel na dveh kolesih, denimo v hondinem skuterju PCX 150, ki ne dovoli razočaranja, varčevanja pa tudi ne. Motocikli kot kaže ponovno postajajo zanimivi, kljub slabemu vremenu, opozarja petinska rast prodaje.

Medtem ko na kitajske avtomobile zaradi slovitih poraznih varnostnih trkov gledamo kot čudo iz tretjega sveta, pa se je

Brilliance lotil ponovnega pohoda na evropski trg in to s proizvodnjo v Italiji, ki je še za domači Fiat postala predraga. V dežele tretjega sveta pa po mnenju globalnega izposojevalca avtomobilov Hertz sodi Slovenija, saj svojim strankam zelo neradi posodijo avto za izlet v našo državo.

Preberite si še o prodajnem šprintu oplovega malčka adam, kaj se je Špela Mikuš naučila o avtomobilskem dizajnu na obisku oplovega oblikovalskega centra v Russelsheimu, kako se je legendarna stoenka znašla na dirkališču Nordschleife, kaj se dogaja v AMZS, koliko bo novomeški twingo stal v Angliji, kako bo izgledala in kaj bo ponujala nova škoda fabia in kdo je 16 letni mladenič, ki bo prihodnjo sezeno sedel za volan dirkalnika formule 1.

pasica avto pismo urednika

Ste zamudili moje prejšnje pismo?

Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!

Prijeten vikend Vam želim

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

30.09.2014
FINANCE
Stanovanjska posojila: katera banka vam zdaj ponuja najnižjo fiksno obrestno mero
Finance
obrestne mere
Špela Mikuš Stanovanjska posojila: katera banka vam zdaj ponuja najnižjo fiksno obrestno mero

Maja so oglaševane obrestne mere znižali v Unicreditu, Sparkasse, Gorenjski banki in Intesi Sanpaolo.

FINANCE
Zakaj minister Bojan Kumer nima moči, da bi prestavil zaračunavanje omrežnine po novem
Finance
NOVI RAČUNI ZA ELEKTRIKO
Tanja Smrekar Zakaj minister Bojan Kumer nima moči, da bi prestavil zaračunavanje omrežnine po novem 2

Pri vpeljevanju novih računov za elektriko lahko agencijo za energijo ustavi samo svet agencije, ta pa tega ne želi

FINANCE
Misterij donosnosti pokojninskih skladov
Finance
srečko korber
Srečko Korber Misterij donosnosti pokojninskih skladov 1

Za spodobno pokojnino bo potrebno dodatno varčevanje, o tem ni dvoma. Prvi pokojninski steber peša, kako je z drugim? Ali donosi ohranjajo vrednost vplačanega denarja?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav
Manager
Na kaj vse morate paziti
ManagerŠpela Mikuš NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav

Če uporabljate Googlovo analitiko in do zdaj še niste preklopili na Google Analytics 4, morate to storiti do 1. julija. Razlagamo, zakaj, kako in na kaj paziti, da vas po tem datumu ne bo bolela glava.

FINANCE
ESG
AquafilSLO in SKD z nagradami s področja trajnostne kemije spodbujata trajnostne inovacije študentov kemije
FINANCE
Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?
Finance
POROČILO O FINANČNI STABILNOSTI
Petra Sovdat Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?

Šest glavnih točk spomladanskega poročila Banke Slovenije: povečalo se je kibernetsko tveganje, kako precenjene so nepremičnine, revizija pravil za potrošniška posojila ter skrb v zvezi z zadolževanjem podjetij

FINANCE
Vlagatelj Maks
Kako poteka Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kako poteka Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta

Kolega se je udeležil letnega srečanja družbe Berkshire Hathaway.