Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

38 gramov, ki bodo nemške velikane stali milijarde

Nemška avtoindustrija se uklanja pod pritiski okoljskih standardov evropske komisije. Cilj 95 gramov ogljikovega dioksida, ki ga morajo doseči do leta 2021, bo zahteval milijardna vlaganja v tehnologijo, je prepričan prvi mož BMW Norbert Reithofer.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.07.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Bitka z grami ogljikovega dioksida, evropsko komisijo, ki določa okoljske standarde, in vladami, ki na podlagi izpustov določajo višino dajatev na avtomobile, se je v zadnjih letih z evropske ravni preselila v Nemčijo, kjer so doma močni, prestižni ter tudi veliki in težki avtomobili. Ti bodo najtežje dosegli vse ostrejše okoljske standarde, prilagajanje jih bo stalo več kot druge znamke, obenem pa bodo nova pravila pošteno spremenila avtomobile in strategijo nemških proizvajalcev, predvsem prestižne trojice BMW, Audi in Mercedes-Benz.

mercedes-s500-plug-in-hybrid-xx.1405279299.jpg.o.600px.jpg
Nemške prestižne znamke slovijo po velikih avtomobilih; to, da bodo ti ustrezali strogim okoljskim predpisom, jih bo stalo milijarde evrov. Mercedes-Benzov S 500 plug-in hybrid z izpusti 69 gramov je ena od prvih rešitev.

Zadnji grami bodo dražji od prejšnjih

Resnost izziva, ki ga prinašajo okoljski predpisi, je za nemški Automobilwoche poudaril prvi mož BMW Norbert Reithofer, govoril pa je v svojem imenu in v imenu tekmecev Audi in Mercedes-Benz. »Od leta 1995 do danes smo povprečne izpuste ogljikovih dioksidov zmanjšali za 30 odstotkov oziroma za več kot 50 gramov, na 133 gramov, kar nas je stalo nekaj sto milijonov evrov vlaganj v razvoj. Zadnjih 38 gramov, za kolikor moramo izpuste zmanjšati do 2021, pa bo najdražjih doslej, v razvoj nove generacije motorjev bomo morali vložili več milijard evrov,« je poudaril Reithofer in še ponazoril, da omenjeni cilji pomenijo, da mora poraba avtomobilov v povprečju upasti pod štiri litre na sto kilometrov.

V boj za domačo industrijo celo Angela Merkel

Nad ostrimi predpisi se zadnja leta pritožujejo le nemške znamke. Ob pomoči kanclerke Angele Merkel je proizvajalcem celo uspelo spremeniti regulativo, ki je določala mejo povprečnih izpustov pri 95 gramih za leto 2020. Merklova se je na stisko domače industrije odzvala hitropotezno, s pomočjo podpore šestih držav, kjer imajo nemške avtomobilske znamke proizvodne obrate (Anglija, Češka, Madžarska, Poljska, Španija in Slovaška). Uspelo ji je preprečiti sprejetje in nato še vsiliti enoletni zamik uveljavitve. Leta 2020 bodo morali novi avtomobili le v 80 odstotkih ustrezati meji 95 gramov, leto pozneje pa v sto odstotkih.

Težava so veliki avti

In zakaj predpisi motijo predvsem Nemce, glede na to, da v razvoj motorjev in drugih tehnologij vlagajo več sredstev kot drugi proizvajalci? Razlog je v velikih prestižnih limuzinah, kupejih in luksuznih terencih, ki bi jih BMW, Mercedes-Benz in Audi radi zadržali v programu zaradi velikih dobičkov, ki jih dosegajo z njimi, in dobre prodaje, ki raste predvsem na Kitajskem, Bližnjem vzhodu in v ZDA. Omenjeni velikani bodo tudi z zelo sodobno tehnologijo težko dosegli mejo 95 gramov, kot trenutna rešitev zanje se pojavljajo priključni hibridi - primer je mercedes-benz S500 plug-in hybrid z izpustom 69 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Francozi in Italijani z majhnimi avti lažje sledijo predpisom

Francozi, po številu izdelanih avtomobilov v Evropi druga velesila, strogim predpisom doslej niso nasprotovali, skupaj z italijanskim Fia­tom so jih celo takoj podprli. Omenjeni proizvajalci prodajne količine dosegajo z majhnimi avtomobili, z njimi pa bodo tudi v prihodnosti s precej manjšimi vlaganji v razvoj lažje izpolnili zahteve kot nemške prestižne znamke. Okoljski pritiski, tudi gospodarska kriza, je v proizvodnjo manjših avtomobilov prisilila tudi nemško trojico. Mercedes-Benzova serija A, CLA, GLA in B, Audijev model A1, A3 in Q3 ter BMW serija 1 s prednjim pogonom ter električna podznamka BMW i so neposreden odgovor na oba izziva. Hkrati pa Nemci z manjšimi avtomobili lovijo vsako leto višje postavljene cilje - do leta 2020 želi vsaka od znamk prodati po dva milijona avto, kar pa jih vodi iz okvirov ekskluzivnosti, ki so jo gradili desetletja.

Zaradi velikih apetitov bledi prestižni ugled Nemcev

Že danes pri letni proizvodnji med 1,4 in 1,7 milijona vozil, kolikor jih izdelajo BMW, Audi in Mercedes-Benz, vse težje govorimo o prestiž­nih, nišnih avtomobilih. Modeli BMW serije 1, mercedes-benz razred A in B ter audi A1 in A3 se na trgu vse pogosteje srečujejo s svojimi manj prestižnimi tekmeci in še pogosteje z nišnimi modeli množičnih proizvajalcev. V prvi vrsti s Citroënovo luksuzno podznamko DS, peugeotom RCZ, bolj razkošno opremljenimi različicami opla insignie, bogato opremljenim fordom titaniumom, v prihodnje pa vignalom, skoraj vsemi volkswagni in še novim renaultom espaceom, ki se bo z novo zasnovo oddaljil od klasičnih enoprostorcev.

Razlike med znamkami kopnijo

Tekmeci pa se hkrati približujejo nemški trojici z vse boljšo vsebino, bogato opremljenostjo, drznimi oblikami - torej privlačno ponudbo za še vedno razumno ceno. Razlike so vse manjše, tako pri cenah kot pri tehnologiji. Na zadnje vpliva tudi to, da že 60 odstotkov sestavnih delov v Evropi razvijejo dobavitelji avtomobilski industriji, in ne proizvajalci sami, zato ni nič nenavadnega, če se pod pokrovom peugeota, citroëna, minija in BMW ali pa renaulta, dacie in mercedes-benza skriva v izhodišču enak, morda le v podrobnostih oziroma nastavitvah različen motor.

Prvi rezultati mešanja prestiž­nih in množičnih znamk se že kažejo, za zdaj v prid nemškim izdelovalcem, ki sestopajo v nižje cenovne razrede.

Prestop v nižji razred za zdaj uspešen

Nemška trojica je v prvem polletju pridobila skoraj odstotno točko trž­nega deleža, vsi trije skupaj imajo 15,6 odstotka evropskega trga. BMW je v prodaji prehitel italijanski Fiat, ki prodaja predvsem poceni avte, in to na trgu z dolgotrajnim upadom kupne moči. Mercedes-Benz pa je septembra dosegel zgodovinsko rekordno prodajo, saj je med kupce spravil kar 143 tisoč avtomobilov. Največ so k temu uspehu pripomogli modeli nižjega cenovnega razreda A, B in CLA, ki se vozijo na enaki osnovi, imajo cenejši prednji pogon v primerjavi z drugimi mercedesi s pogonom zadaj ter stanejo od 20 do 30 tisoč evrov.

Nemškim avtomobilskim proizvajalcem je ob pomoči kanclerke Angele Merkel sicer uspelo doseči poznejšo veljavnost okoljskih predpisov, milijardnim vlaganjem v razvoj pa vseeno niso ušli.

Galerija Poletni Weekend na povezavi Poletni Weekend 2014

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.

FINANCE
Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo
Finance
ELEKTRIČNA VOZILA
Teja Grapulin Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo

Skupno bo razpisanih 21 milijonov evrov.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
FINANCE
Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina
Finance
Jana Petkovšek Štakul Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina 4

Direktor ajdovske obrtno-podjetniške zbornice opozarja na razbohoteno obremenjevanje podjetij z birokracijo tako na nacionalni kot na evropski ravni.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike
Finance
Nepremičnine
Vasilij Krivec Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike 5

O omejitvah oddajanja stanovanj v turistične namene, pretiranih napovedih o gradnji javnih najemnih stanovanj in napovedanih novih davkih za te namene.

FINANCE
Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke 21

Davčni paket je v sklepni fazi priprave, veljati naj bi začel 1. januarja 2025; ali lahko spremembe pričakujete tudi sobodajalci?

FINANCE
IKT
Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI
IKT
BREZPLAČNI WEBINAR PODJETJA B2 BI
IKTPodpornik projekta Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI

Kako s preprostimi jezikovnimi ukazi do poglobljenih analiz in interaktivnih poročil

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.