Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Avtomobili leta 2021: 600 evrov letnega prihranka, od 500 do pet tisoč evrov višja cena

Evropski okoljski predpisi proizvajalce postavljajo v težak položaj, če na svetovnem trgu ne bo podobnih zahtev, meni Miran Purgar iz Cimosa

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.08.2014 22:30
Čas branja: 4 min

mercedes-s500-plug-in-hybrid-xx.1407958567.jpg.o.600px.jpg
Strogi okoljski predpisi, ki bodo v Evropi začeli veljati leta 2021, bodo največ preglavic povzročali proizvajalcem prestižnih avtomobilov, ki bodo težko dosegali povprečne izpuste 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Ena izmed rešitev so priključni hibridi, kombinacija klasičnega in električnega motorja, ki jo je v razredu prestižnežev začel uvajati Mercedes-Benz. Foto: Daimler AG

Okoljski predpisi EU za leto 2021 avtomobilske proizvajalce in dobavitelje silijo v večja vlaganja. Posledica bodo varčnejši avti, letno bomo z njimi prihranili okoli 600 evrov, a bodo pri nakupu dražji za 500 do pet tisoč evrov, predvideva Marjan Pogačnik iz Iskre Mehanizmov.

Cilj 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, ki ga je za leto 2021 postavila evropska komisija, pomeni, da bo povprečna poraba bencinskih motorjev morala upasti na 4,1, dizelskih pa na 3,6 litra na sto kilometrov. Leta 2012 so proizvajalci v povprečju dosegli izpuste 132 gramov. Če avtomobilske tovarne do ciljnega leta z novimi avtomobili ne bodo dosegle omenjenih vrednosti, jih čaka kazen 95 evrov na vsak dodaten gram izpusta, kar bi za proizvajalca, ki letno izdela milijon vozil, pomenilo 95 milijonov evrov za vsak presežen gram. Kazni bodo tovarne prenesle na kupce, menijo v organizaciji Transport & Environment, kjer so prepričani, da vsem proizvajalcem cilja ne bo uspelo doseči.

IMG-0196.1407958565.jpg.o.600px.jpg
"Strogi predpisi so lahko tudi ovira za evropsko industrijo na svetovnem trgu. Evropski avtomobili bodo dražji od tistih, ki jih bo ponujala konkurenca. Lahko bi sicer pridobili nekoliko večji delež na evropskem trgu, a bi bilo to neznatno v primerjavi z izgubo na globalnem trgu." Miran Purgar, direktor nabave materiala v Cimosu

IMG-1193.jpg.o.240px.jpg
"Drag razvoj bo cene avtomobilov v Evropi leta 2021 zvišal za 500 do pet tisoč evrov, vendar bo s količino strošek upadal." Marjan Pogačnik, glavni direktor Iskre Mehanizmov Foto: Mateja Bertoncelj

Prihranki pri porabi, pribitki pri ceni

Strogi predpisi bodo pospešili razvoj električnih motorjev, klasičnih in priključnih hibridov, avtomobilov na vodik, utekočinjeni naftni in zemeljski plin ter drugih alternativnih tehnologij, še vedno se bodo razvijali tudi motorji z notranjim izgorevanjem. Kupci pa bodo leta 2021 z varčnejšimi avtomobili letno v povpreč­ju prihranili okoli 600 evrov, ocenjujejo v organizaciji. Na drugi strani bodo dodatna vlaganja v razvoj in nove sestavne dele avtomobile tudi podražila. Po predvidevanjih glavnega direktorja Iskre Mehanizmov Marjana Pogačnika za 500 do pet tisoč evrov, odvisno od velikosti, a bo s proizvodnimi količinami tudi cenovni pribitek upadal. Pogačnik je prepričan, da bodo strogi predpisi evropski avtomobilski industriji prinesli tudi konkurenčno prednost na svetovnem trgu, zato se pojavlja tudi vprašanje, ali bodo ti visoke stroške razvoja sploh morali prenesti na kupce.

Lažji in dražji deli, večja vlaganja dobaviteljev

V škofjeloški družbi LTH Castings se strinjajo, da bodo ti predpisi evropskim proizvajalcem prinesli konkurenčno prednost, ne pa s tem, da bo ta tudi izničila visoke stroške razvoja. Pravijo, da kupci ne bomo ušli podražitvam zaradi velikih vlaganj v razvoj. Tudi sami bodo morali povečati vlaganja, da bodo zadostili zahtevam avtomobilskih proizvajalcev. Deli se bodo dražili, v LTH Castingsu pričakujejo, da bo vse več izdelave zlitin iz aluminija, ki bo zmanjševal maso in s tem porabo avtomobilov, hkrati pa višal njihovo ceno. V podjetju napovedujejo še povečana vlaganja v čistost proizvodnje, denimo v prostore, kjer pakirajo sestavne dele, kar pomeni, da je njihova proizvodnja vse bolj podobna farmacevtski industriji.

Predpisi niso nujno dobri za globalno konkurenčnost

Direktor nabave proizvodne opreme v Cimosu Miran Purgar pa ne verjame v izboljšanje konkurenčnosti evropskih proizvajalcev. »Če na svetovnem trgu ne bo podobno strogih okoljskih zahtev, bodo evropski proizvajalci razvijali to tehnologijo le za evropski trg. To pa pomeni, da bodo na globalnem trgu izgubili, saj bodo njihova vozila dražja od tistih, ki jih bo ponujala konkurenca. Lahko bi sicer pridobili nekoliko večji delež na evropskem trgu, a bi bilo to neznatno v primerjavi z izgubo na globalnem trgu. Tam bodo namreč ponujali zdajšnjo tehnologijo pogonskih agregatov, ki so že razviti. Torej bi visok strošek vlaganj lahko amortizirali le na majhnem evropskem trgu,« razlaga Purgar. Avtomobili se po njegovih besedah zaradi izboljšav dražijo že danes, temu pa ne bomo ušli niti v prihodnje. Ob tem dodaja, da se zaradi dodatnih komponent znižujejo mase in cene drugih sestavnih delov, kar se pozna na dobaviteljski strani in pri visokih stroških razvoja.

Kateri proizvajalci lažje, kateri težje do ciljev?

S katerimi tehnologijami bodo proizvajalci izpolnjevali stroge predpise, kateri bodo imeli največ težav? V Transport & Environmentu menijo, da bo najlažje proizvajalcem, ki se osredotočajo na manjše avte, denimo Toyota, PSA, Renault in Ford ter Daimler in Volvo, ki veliko vlagata v razvoj sodobnih tehnologij. Za Fiat, ki danes zaradi prostorninsko majhnih motorjev in majhnih avtov sodi med najbolj »zelene« proizvajalce, menijo, da ciljev morda ne bo ujel, saj je zaradi upada prodaje v Evropi zmanjšal vlaganja v hibridno in električno tehnologijo. V raziskavi dvomijo tudi o azijskih proizvajalcih, Suzuki naj bi cilje dosegel šele leta 2023, Hyundai in Mazda leta 2025 in Honda leta 2027. Ti proizvajalci so pred kratkim sklenili sodelovanje pri razvoju motorjev, ki bo do leta 2020 prineslo 30 odstotkov manjše izpuste. Marjan Pogačnik je prepričan, da večjih razlik med proizvajalci leta 2021 ne bo.

Velike skupine ne bodo imele težav

»Proizvajalci večjih in prestižnejših vozil bodo v razvoj vlagali več sredstev, medtem ko bodo proizvajalci manjših vozil hitreje pri vmesnih rešitvah. Poleg tega je večina teh podjetij svetovnih koncernov, v katerih imajo tako večje kot manjše avte, s katerimi že zdaj znižujejo povprečne vrednosti izpustov,« pravi Pogačnik. Purgar se z njim strinja in pojasnjuje na primeru skupine Volkswagen. »Ta ima v svojem okviru Škodo, Seat, Volkswagen, Audi, Porsche, Lamborgini in Bentley. Na eni strani imajo tako bentleyja flying spur W12 z velikimi izpusti, na drugi strani pa škodo citigo ali pa pola bluemotion z majhnimi izpusti, ki znižujejo povprečje. Večje težave imajo skupine, ki izdelujejo le luksuzna vozila. Te bodo morale na trgu predstaviti nove znamke ali pa bodo prisiljene poseči po nakupu znamk, ki so že na trgu.«

Elektrika utegne prodreti tudi v cenejše avte

Purgar verjame, da bo šel razvoj v dve smeri. Pri majhnih vozilih se bodo pojavljali čedalje manjši agregati z boljšim izkoristkom ter sistemi stop & start. Baterije so trenutno še drage, kar vpliva na prodajo majhnih vozil, pri nakupu katerih je glavno vodilo po navadi cena. Pri luksuznih vozilih pa se bodo uveljavljali predvsem hibridni in tudi električni avtomobili, saj cena vozila pokrije stroške dragih baterij. Se pa veliko vlaga tudi v razvoj cenejših baterij. Če bodo razvijali samo te, se bo ponudba elek­tričnih pogonov razširila tudi med cenejšimi mestnimi vozili.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.

FINANCE
Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo
Finance
ELEKTRIČNA VOZILA
Teja Grapulin Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo

Skupno bo razpisanih 21 milijonov evrov.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
FINANCE
Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina
Finance
Jana Petkovšek Štakul Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina 4

Direktor ajdovske obrtno-podjetniške zbornice opozarja na razbohoteno obremenjevanje podjetij z birokracijo tako na nacionalni kot na evropski ravni.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike
Finance
Nepremičnine
Vasilij Krivec Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike 5

O omejitvah oddajanja stanovanj v turistične namene, pretiranih napovedih o gradnji javnih najemnih stanovanj in napovedanih novih davkih za te namene.

FINANCE
Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke 21

Davčni paket je v sklepni fazi priprave, veljati naj bi začel 1. januarja 2025; ali lahko spremembe pričakujete tudi sobodajalci?

FINANCE
IKT
Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI
IKT
BREZPLAČNI WEBINAR PODJETJA B2 BI
IKTPodpornik projekta Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI

Kako s preprostimi jezikovnimi ukazi do poglobljenih analiz in interaktivnih poročil

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.