Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Retro avtodizajn je aktualen še danes

Kako nastaja oblikovalski del avta in kako so stare filozofije dizajna, recimo pri znamki Opel, še danes aktualne

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.08.2014 10:31
Čas branja: 2 min

Leta 1964 je evropskemu avtomobilskemu oblikovanju vladal italijanski Piemont. Oblikovalski studii Pininfarina, Pietro Frua, Giuseppe »Nuccio« Bertone so središče avtomobilskega dizajna prestavili v okolico Torina in oblikovali številne serijske avtomobile tistega časa.

opel5.1408521244.JPG.s.600px.jpg

Junija tega leta pa je novost v evropsko oblikovanje avtomobilov prinesel nemški Opel. Ta se pri svojem oblikovanju ni naslanjal na Italijane, ampak je pogledal čez lužo k General Motors (GM), katerega del je bil Opel že takrat. GM je imel v Michiganu oblikovalski studio GM Styling. Opel je v Nemčiji po zgledu GM zgradil svoj studio, ki je bil skoraj v celoti kopija GM-ovega; od stavbe, interiera ... S tem studiem je Opel postal prvi evropski avtomobilski proizvajalec, ki ni najemal zunanje pomoči pri oblikovanju, saj je v svojem studiu zaposlil nemške industrijske oblikovalce.

opel2.1408521108.JPG.s.600px.jpg
Opel Rekord

Ko avtomobil spominja na stekleničko kokakole

V 50-letih minulega stoletja so kljub vzponom in padcem te znamke avtomobili nastajali skoraj nemoteno. Nekateri opli so postali klasike, drugi so ostali na smetišču zgodovine. Med legende sodi prvi avtomobil, ki je nastal v Rüsselsheimskem studiu: Opel GT, katerega poteze spominjajo na stekleničko kokakole, pravijo v tem nemškem podjetju. Oblikoval ga je Erhard Schnell, ki je pozneje oblikoval tudi prvo opel corso in calibro, ki se je izkazala prodajno avtouspešnico.

Slog se spreminja, filozofija ne

Oplova filozofija je »skulpturna umetnost sreča nemško natančnost.« Kot pravi trenutni šef oblikovalskega oddelka podjetja Mark Adams, ta filozofija drži tako za prvi avtomobil opel GT, kot za vse, ki danes zapustijo tovarno. Čeprav se filozofija kaj dosti ni spreminjala, pa se je krepko spremenil način oblikovanja avtomobilov. Danes prevladujejo različne tehnologije. Še preden avto prvič zapeljemo na cesto, poznamo vsak njegov zgib na pločevini, vsako reakcijo na trk ...

Nekoč pa so avti nastajali s pomočjo svinčnika, papirja, ravnil, lepilnih trakov in gline. En napačen izračun je pomenil povratek na začetek, k svinčniku in papirju.

Danes staro filozofijo v Oplu ponosno razkažejo. Svinčnik, šablona, papir in ravnilo so bili dovolj, da se je začel skicirati nov avtomobil. Bo v avtomobilu dovolj prostora za vse komponente, ima voznik dovolj prostora - na vsa takšna in podobna vprašanja so odgovarjali na papirju. In vsako odstopanje od popolnosti je pomenilo, da se je bilo treba vrniti na začetek.

opel1.1408521046.JPG.s.600px.jpg
Danes avtomobile skicirajo na računalniku, včasih pa so potrebovali le svinčnik in papir

Danes tega ni več. Ves postopek je namreč v računalniku. Ko inženir želi popravek v dizajnu, ga oblikovalec le vnese v photoshop. Če so včasih najprej delo začeli oblikovalci in so jim inženirji le sledili, danes oboji delujejo hkrati. »Če naredimo napako, lahko le pritisnemo »undo«,« je povedal Niel Loeb, eden od oblikovalcev zunanjosti oplov. Zdaj jim pomaga tudi 3D-oblikovanje. »Če je nekaj na skici videti lepo, še ne pomeni, da bo v praksi tudi delovalo,« doda.

Nekatere stvari se ne spreminjajo

Da so vedeli, kako bo dizajn videti v praksi, so si v Oplu pomagali z glino. Tudi to prakso so si sposodili od GM, ki je takšno oblikovanje vpeljal v 30. letih prejšnjega stoletja. Ta del oblikovanja je v Oplu in tudi pri drugih proizvajalcih v rabi še danes. Le da je dleto in ročno delo zamenjal robot s filigransko natančnostjo. Tako v glino danes natančno zarišejo tudi ključavnico. Glineni in pravi avtomobil si niso podobni le vizualno, ampak tudi v teži. Glineni prototip namreč tehta dobro tono, je pojasnil Loeb in dodal, da se tehnologija spreminja, struktura dela pač ne.

opel6.1408521290.JPG.s.600px.jpg
Ključen del oblikovanja je še vedno izdelava modela iz gline

Od treh do devet let

Vso to delo, popravljanje in vračanje na začetek, je pomenilo, da so v preteklosti avto ustvarjali okoli devet let. Danes zanj porabijo okoli šest let. »Oblikovanje traja okoli leta in pol, potem je treba avto preizkusiti v vseh vremenskih razmerah in v vseh štirih letnih časih,« je pojasnil Loeb. Temu sledijo še nadaljnji testi, reševanje morebitnih težav in tako naprej. Je pa Oplu sicer uspelo avto adam iz nič do proizvodnje spraviti v treh letih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.

FINANCE
Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo
Finance
ELEKTRIČNA VOZILA
Teja Grapulin Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo

Skupno bo razpisanih 21 milijonov evrov.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
FINANCE
Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina
Finance
Jana Petkovšek Štakul Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina 4

Direktor ajdovske obrtno-podjetniške zbornice opozarja na razbohoteno obremenjevanje podjetij z birokracijo tako na nacionalni kot na evropski ravni.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike
Finance
Nepremičnine
Vasilij Krivec Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike 5

O omejitvah oddajanja stanovanj v turistične namene, pretiranih napovedih o gradnji javnih najemnih stanovanj in napovedanih novih davkih za te namene.

FINANCE
Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke 21

Davčni paket je v sklepni fazi priprave, veljati naj bi začel 1. januarja 2025; ali lahko spremembe pričakujete tudi sobodajalci?

FINANCE
IKT
Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI
IKT
BREZPLAČNI WEBINAR PODJETJA B2 BI
IKTPodpornik projekta Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI

Kako s preprostimi jezikovnimi ukazi do poglobljenih analiz in interaktivnih poročil

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.