Avto

V Monoštru tudi Slovenci v Ople vdahnejo življenje

Opel že dobri dve desetletji proizvodnjo motorjev zaupa porabskim Slovencem; v širitev tovarne v Monoštru so vložili še 190 milijonov evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.09.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Streljaj od slovenske meje, v Monoštru med porabskimi Slovenci, se že dobri dve desetletji piše zgodba o uspehu - tam je svojo tovarno zgradil Opel, ki ima s tem tudi strateško vlogo v madžarskem gospodarstvu.

V tovarni so dolga leta izdelovali avtomobile - modela astra classic in vectra -, od leta 1998 pa se posvečajo predvsem izdelavi motorjev in menjalnikov. Posamezne dele dobavljajo tudi v druge obrate matičnega General Motorsa, tovarna pa z novimi motorji postaja najpomembnejša v Oplu.

Female-worker-in-the-Flex-plant.1379958959.jpg.o.600px.jpg
V Oplovi tovarni motorjev v Monoštru so delo našli porabski Slovenci.

Oplova produkcijska ofenziva zahtevala večstomilijonska vlaganja

Pred dvema letoma so Nemci v okviru General Motorsa v nov proizvodni obrat za izdelavo motorjev vložili 500 milijonov evrov. Večino sredstev je zagotovil Opel, nekaj je primaknila država - številka ostaja skrivnost -, letos pa so napovedali razširitev nove, prilagodljive tovarne (flexplant) Oplovih motorjev. Tak proizvodni proces v novi in sodobni tovarni omogoča sočasno odzivanje na ponudbo in povpraševanje na trgu bencinskih in dizelskih motorjev, s tem pa dosegajo visoko funkcionalnost in uporabnost.

V tovarno so pri Oplu letos vložili še 130 milijonov evrov, tam je že stekla serijska proizvodnja srednje velikih bencinskih in dizelskih motorjev delovne prostornine 1,6 litra, v prihodnjem letu pa bodo zagnali proizvodnjo malih bencinskih motorjev. Nova družina motorjev že izpolnjuje merila sestave izpušnih plinov Euro 6, ki bodo začela veljati leta 2015, več o njihovih lastnostih in vtisih med vožnjo z astro, zafiro in še prej cascado pa smo pisali v članku Opli, ki ne ropotajo? Ja, je mogoče. V prihodnjih štirih letih bo Opel obnovil kar 80 odstotkov ponudbe pogonskih sklopov.

Airview-of-Szentgotthard-plant.1379958959.jpg.o.600px.jpg
Pogled iz zraka na Oplovo tovarno motorjev v Monoštru

Nova delovna mesta, višje plače od povprečja

Z dodatno naložbo je tovarna v Monoštru povečana za 1.600 kvadratnih metrov, za več kot 80 so povečali število produkcijskih strojev, kar bo letno proizvodnjo dvignilo za sto tisoč motorjev. Opel je julija vložil še 60 milijonov evrov v proizvodnjo 1,8-litrskega motorja. Ob vsem skupaj je pomembno tudi to, da so vse naložbe v zadnjih letih prinesle skupno skoraj tisoč novih delovnih mest, od teh 300 z zadnjimi naložbami. Največ zaposlenih prihaja iz širše regije, delajo v treh izmenah, povprečna plača v obratu pa naj bi bila po pisanju medijev nekoliko višja od regijskega povprečja.

Cilj: milijon motorjev na leto

Opel je v Monošter v začetku devetdesetih let pritegnila madžarska vlada, ki mu je za deset let oprostila plačilo davka. Med letoma 1991 in 2010 so vložili 735 milijonov evrov v tovarno, ki zdaj izdeluje motorje, motorne glave, menjalnike in druge dele motorjev. Za nove naložbe so v zadnjih letih namenili skupaj še 690 milijonov evrov, ves čas pa krepijo proizvodnjo motorjev. Leta 2012 so jih izdelali 290 tisoč ali 30 odstotkov več kot leto prej, letos naj bi jih 338 tisoč, v novi tovarni pa bodo do leta 2015 proizvodnjo povečali na 670 tisoč motorjev na leto. Končni cilj je, da bi skupaj s proizvodnjo v stari tovarni letno izdelali več kot milijon motorjev! Naložbe Opla na Madžarskem od leta 1990 so zaokrožene na približno 1,4 milijarde evrov.

IMG-6359.1379958962.jpg.o.600px.jpg
Oplova tovarna motorjev v Monoštru

Zanimiv vpogled v proizvodnjo

Čeprav se obisk tovarne motorjev na prvi pogled morda ne zdi tako mamljiv kot obisk proizvodnje vozil, je visokotehnološka dvorana prava paša za oči, v nosnice pa ves čas bode vonj po jeklu, opilkih in ostružkih. Tudi najbolj antitehnični tipi tam ne ostanejo ravnodušni. Na vsakem koraku je mogoče uzreti premikajoče se proizvodnje linije, na enem delu stružnice obdelujejo bloke motorja, na drugem so na delu vrtalniki, spet drugje se kažejo obrisi motorne glave, za vogalom na svoj trenutek čakajo bati... Kontrolne luči utripajo kot za stavo, naokoli se sprehajajo in vozijo delavci, nad vsem skupaj bedijo inženirji in vzdrževalci. V samem procesu izdelave motorjev veliko pozornost namenijo meritvam, saj bi lahko že najmanjša odstopanja pripeljala do resnejših težav ali prenehanja bitja »srca« v avtih. Pozornost pritegne tudi »učilnica«, kjer se novi delavci ob pravem tekočem traku prek maket sestavnih delov in motorjev seznanjajo s celotnim proizvodnim procesom izdelave motorja, nato pa izurjeni zasedejo posamezne položaje v proizvodnji. Dve proizvodni dvorani v Monoštru merita 30 tisoč kvadratnih metrov, opremljeni sta z 270 avtomatiziranimi stroji. Ti bodo ob polni zmogljivosti nove tovarne skupaj z delavci v eni uri naredili 76 kompletnih motorjev, ker pa je tovarna nekaj dni v letu dni zaprta, bo številka še malenkost večja.

Assembly-line-in-the-Flex-plant.1379958959.jpg.o.600px.jpg

IMG-6363.1379958960.jpg.o.600px.jpg

IMG-6369.1379958960.jpg.o.600px.jpg

IMG-6388.1379958962.jpg.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

Preberite tudi:

03.09.2013
17.10.2013
20.01.2014
16.04.2014
FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let

Za vsaj enoletno zaposlitev brezposelnega, starejšega od 30 let, lahko pridobite do 8.640 evrov subvencije.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju

Staremu pregovoru o maju na trgih ni dobro slediti

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 3

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.