Avto

Opli, ki ne ropotajo? Ja, je mogoče.

Opel v astre in zafiro tourer vpeljuje nov 1.6 turbobencinski in enako velik turbodizelski motor. Dizel je močnejši, bencinar šibkejši od predhodnika, pomembno pa je, da sta motorja precej tišja od predhodnika, ponašata se tudi z večjo prožnostjo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.09.2013 09:54
Čas branja: 6 min

IMG_6321

Pred očmi želje sedanjih in bodočih kupcev Oplov po večji moči, prožnosti motorja ter hkrati manjši porabi, v glavi pretekle izkušnje na področju izdelovanja motorjev ter znanje o sodobni tehnologiji, na temeljito pospravljeni mizi pa prazen list papirja. Tako smo si zamislili Oplov razvojni oddelek v nemškem Rüsselsheimu, ko so praktično iz nič spočeli novo družino srednje velikih bencinskih in dizelskih motorjev, njihovo izdelavo pa zaupali porabskim Slovencem v Monoštru. O tem bomo več pisali v redni prilogi Financ Industrija.

IMG_6329

Opel je pred časom napovedal pravo ofenzivo novih modelov in novih pogonskih agregatov, v naslednjih štirih letih bo sicer obnovil kar 80 odstotkov ponudbe pogonskih sklopov. Na vrh se trenutno uvrščata 1.6 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) turbo bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva ter 1.6 CDTI motor.

Opel v astro vpeljuje nov 1.6 turbobencinski motor, ki poslej poganja tudi zafiro tourer. Kompaktni enoprostorec je kot prvi dobil še novega turbodizla. Oba srednje velika motorja se ponašata z večjim in bolje razporejenim navorom ter nižjo porabo goriva, kar v praksi prinaša lagodno in udobno vožnjo.

Povsem nov turbobencinar poslej v astrah in zafiri tourer

Turbobencinski je bil spomladi premierno sicer predstavljen v kabrioletu cascada, zdaj pa so ga preselili tudi pod motorni pokrov vseh štirih različic najbolj prodajane astre ter družinske zafire tourer. Po besedah snovalcev se ta srednje velik bencinski motor postavlja z živahnim in tekočim naraščanjem moči ter navora, hkrati pa je precej uglajen. Obilico navora namreč ponuja pri majhnih vrtljajih, kar botruje k bolj tekoči in uživaški vožnji.

A286386
Vsa

Novi motor v astrini ponudbi nadomešča sedanji 1,6 turbo motor, ki na prvi pogled morda ponuja več, saj je imel 132 kW (180 KM). A v praksi je drugače. Novinec sicer doseže največjo moč 125 kW (170 KM) med 4.250 in 6.000 vrtljaji na minuto, a pri tem s pomočjo funkcije overboost ponuja največji navor 280 Nm - na voljo je pri 1.650 vrtljajev na minuto, obe vrednosti pa sta boljši kot pri predhodniku in tudi pri tekmecih. Predhodnik je namreč ponujal 250 Nm navora pri 2.200 vrtljajev na minuto.

Tišje delovanje, lagodnejša vožnja, nižja poraba goriva

opel 16 sidi motor2

Trivratna kombilimuzina astra GTC, petvratna kombilimuzina, štirivratna limuzina in karavanska astra Sports Tourer se z novim motorjem uvrščajo v vrh svojega segmenta, vrednost največjega navora je namreč za 12 odstotkov večja kot pri drugih najbližjih tekmecih iz kompaktnega razreda z največjo močjo med 150 in 180 KM in tudi pri primerljivih motorjih nemških premijskih znamk. Pri Oplu za nov motor obljubljajo tišje delovanje in za 14 odstotkov nižjo porabo glede na predhodnika. Po tovarniških podatkih naj bi bila ta nižja od šestih litrov na 100 prevoženih kilometrov, motor ima na prevoženi kilometer 139 gramov izpusta ogljikovega dioksida in je pripravljen na stroge Euro 6 normative. Motorju sta sicer namenjena ročni šeststopenjski menjalnik in šeststopenjski samodejni menjalnik nove generacije, vse to pa si lahko omislimo tudi v zafiri tourer.

Prožnost je odlika motorja

A286390_1

Vtisi s cascadinim druženjem po Azurni obali še niso zbledeli, takrat smo ugotavljali da je motor uglajen in tih, vendar kot da moč nekoliko skriva - tudi zaradi njene teže. Poraba se je sukala okoli desetih litrov. Kako se obnese v astrah? S šeststopenjskim ročnim menjalnikom naj bi tri-, petvratna in limuzinska astra v povprečju porabili le 5,9 l goriva na 100 km, v 8,7 sekunde naj bi dosegli hitrost 100 km/h ter pospeševali vse do 220 oziroma 222 km/h. Obe različici se postavljata tudi s precejšnjo prožnostjo v peti prestavi in s pospeškom od 80 km/h do 120 km/h v 8,8 sekunde, kar je za približno dve sekundi hitreje kot s prejšnjim motorjem - vse številke za karavansko različico so malenkost višje.

Novi bencinski motor pomeni vrh ponudbe v zafiri tourer, prej se je ta ustavila pri 103 kW (140 KM). Enoprostorec ima 12 odstotkov več navora od predhodnika, na sto prevoženih kilometrov naj bi porabil 6,6 litra bencina, v ozračje spustil 154 g CO2/km, do stotice pospešil v 9,2 sekunde, od 80 do 120 km/h v peti prestavi potreboval 9,5 sekunde ter dosegel največjo hitrost 212 km/h.

Na testu smo z GTC porabili okoli osem litrov goriva na sto prevoženih kilometrov, pospeševanje je precej tekoče, precejšnje zaloge moči pa se skorajda ne čuti - to sicer ne bo všeč ljubiteljem "butanja v hrbet". Motor je vsekakor primeren za vsakodnevne (družinske) opravke in popotovanja - karakteristike motorja omogočajo več lenarjenja s prestavno ročico, saj elastičnost motorja pride do izraza. Glede na predhodnika so prožnost v posamezni kombinaciji prestave in hitrosti namreč izboljšali za več kot petino. Menjalnik deluje tekoče, kar so udejanili z nekaj rešitvami za izboljšavo mehanizma prestavljanja, s skrajšanimi hodi in učinkovitejšim prenosom. Motor je v praksi uglajeno tih tudi pri večjih hitrostih, raven hrupnosti v primerjavi s prejšnjim motorjem je precej znižana. Tudi neprijetnih tresljajev se skorajda ne čuti, inženirji so namreč izboljšali izpušni sistem avtomobila. Ob tem izstopa tudi novi način pritrjevanja in tesnjenja pokrova glave motorja nad ventili in odmičnima gredema.

Komur 170 "konjev" ni dovolj, bo kmalu prišel na svoj račun, saj v Oplu že pripravljajo 200-konjsko različico 1.6 SIDI motorja.

_7009791(1)

Najboljši in najčistejši dizel v Oplovi zgodovini

General Motors je pred časom sporočil, da bo do leta 2016 v Opel vložil štiri milijarde evrov. Del tega denarja je šel tudi v Torino - kot center številnih tehničnih fakultet je zelo dober vir sposobnih inženirjev -, v razvoj povsem novega 1,6-litrskega turbodizla, ki je s svojim prihodom nadomestil dva dizelska motorja - 1,7-litrski motor in nekatere izvedbe dvolitrskega motorja manjših zmogljivosti. Svoje pozitivne plati že kaže v zafiri tourer, pozneje pa bo mesto našel tudi v drugih Oplovih modelih.

opel_16_cdti_motor

Novo generacijo srednje velikega motorja 1.6 CDTI Ecotec so v tovarni označili za najčistejšega dizla v Oplovi zgodovini, s pomočjo tehnologije SCR (selective catalytic reduction) "BlueInjection" pa dosega stroga merila sestave izpušnih plinov Euro 6, ki bodo stopila v veljavo v prihodnosti. V zrak spusti 109 g CO2/km, kar ga uvršča ob bok bencinskim motorjem. Blok motorja je aluminijast, odlikuje se tudi z najboljšim razmerjem med maso in zmogljivostmi, poglavitni razvojni cilji motorja pa so bili uspešno dušenje hrupa, tresljajev in robustnosti, velika zaloga navora in moči ter nizka poraba goriva.

A286389_1

Motor doseže največjo moč 100 kW (136 KM) med 3.500 in 4.000 vrtljaji ter največji navor 320 Nm pri 2.000 vrtljajih. V primerjavi s prejšnjim rodom 1,7-litrskega motorja to pomeni 4,4- oziroma 6,6-odstotno povečanje navora. Zmogljivosti so deloma rezultat povišanega tlaka v šobah, ki znaša 2.000 barov in je za 25 odstotkov višji kot pri prejšnjih Oplovih dizlih. Glede na primerljivo zmogljiv dvolitrski dizel v zafiri tourer je ob tem poraba motorja 1.6 CDTI nove generacije manjša za deset odstotkov. Povprečna poraba goriva kompaktnega enoprostorca uradno tako znaša 4,1 litra na sto prevoženih kilometrov, motor pa zafiro tourer požene do 193 km/h.

Dizel nič več robat in glasen

Kaj pa praksa? Motor ponuja veliko uporabnega navora v širokem razponu vrtljajev, pri čemer ne kaže znakov oklevanja ali popuščanja že od dobrih tisoč vrtljajev naprej. Pri tej številki je ohranjal moč in hitrost tudi v peti prestavi, brez pripomb pa je v enakih okoliščinah zvozil tudi klanec. Če se je 1,7-litrski predhodnik izkazal z nizko porabo in spodobnimi zmogljivostmi, sta bili negativni plati glasnost in robatost. Novinec teh minusov nima, saj je uglajen in tih. Med vožnjo se tako motorja skorajda ne sliši, gre namreč za enega najtišjih dizlov v razredu, odlikuje pa se tudi z umirjenim tekom. Testna poraba je znašala 6,3 litra na sto prevoženih kilometrov, večinoma smo vozili po avtocesti, skupno številko pa so za kak deciliter dvignili tudi popoldanski zastoji okoli Dunaja.

Fordov čudežni litrski turbobencinski trivaljnik dobi konkurenco

Na avtomobilskem salonu v Frankfurtu bo Opel pokazal tudi povsem na novo razviti 1,0-litrski trivaljni turbobencinski motor, ki bo drugo leto najprej premikal malega trendovskega adama. Glede na naše izkušnje z adamom, bo ta motor kot nalašč zanj, tudi zaradi šeste prestave pa se bo lažjega srca podal tudi na avtoceste.

Zelo lahek in sodoben trivaljnik (aluminijast motorni blok in glava motorja, variabilno krmiljenje ventilov, neposreden vbrizg goriva...) bo sicer eden izmed najmočnejših motorjev te vrste, ponujal bo namreč 85 kW (115 KM) ter 166 Nm navora v območju od 1.800 do 4.700 vrtljajev v minuti - po moči ga trenutno prekaša le Fordov 1,0-litrski EcoBoost motor z 88 kW (120 KM).

Tudi razvoja tega motorja so se inženirji lotili povsem od začetka, torej s praznega lista papirja. Ob tem so pazili na primerno akustično podlago ob delovanju motorja, zato je ta motor ob delovanju v višjih vrtljajih celo tišji od obstoječega Oplovega 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika. Med posebnostmi novega trivaljnika je izravnalna gred, ki poskrbi za izničenje vibracij, nastalih ob delovanju takšnega motorja. Gred je v Oplovem motorju vgrajena v oljnem koritu, kjer se ob delovanju motorja vrti v nasprotni smeri od ročične gredi.

Novi motor bo serijsko spojen s povsem novim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Gre za zelo lahek in kompakten (dolžina: 375 mm) ročni menjalnik, težak je zgolj 37 kilogramov, uporabili pa ga bodo tudi pri ostalih modelih, ki lahko razvijejo največ 220 Nm navora.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

27.08.2013
27.03.2013
11.04.2013
23.09.2013
17.10.2013
20.01.2014
19.02.2014
22.01.2015
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 1

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 1

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 2

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.