GZS in sekcija uporabnikov stalnih izboljšav se je s pomočjo podjetja Prolog ogledala primer dobre prakse, napotili so se v Oplovo tovarno v Monoštru, kjer jim življenje vdahnejo tudi Slovenci. Ob poplavi literature, seminarjev in različnih predavanj na temo vitkosti namreč vsak obisk primera dobre prakse predstavlja nov izziv in izkušnjo, ki različnim podjetjem v živo predstavi nekatere rešitve iz teorije.
Vitkost po nekaterih logističnih principih je živ organizacijski primerek, ki je vpet v podjetje, okolje in verigo dobaviteljev, ki predstavljajo specifično upravljanje z ljudmi, blagom in informacijami. Tako Opel predstavlja izziv za marsikatero podjetje, ki ni tipičen proizvajalec avtomobilskih delov za prvo vgradnjo.
Ob ogledu posameznih faz proizvodnje, ki predstavljajo sestavljanje motorjev na avtomatiziranih proizvodnih linijah so bili udeleženci presenečeni, da podjetje v popolnosti upravlja notranja logistiko po principu izdvajanja le-te iz samega podjetja. Logistiko upravlja drugo podjetje, kar priča o visoki stopnji usklajenosti tako glede prenosa informacij, opravljanja nalog, poročanja in obračuna. Zniževanje stroškov na celotni logistični verigi je prepuščeno popolnemu obvladovanju stroškov celotne verige, ki se morajo prilagajati trenutni proizvodnji in načrtovanim porastom ter padcem proizvodnje. Iz vidika logistike je to šolski primer uspešne implementacije vitkosti v logistiko podjetja.
Udeleženci so bili seznanjeni s samim proizvodnim procesom in različnimi fazami proizvodnje motorjev, valjev, ojnic ter gredi, ki se proizvajajo v tem podjetju. Presenetilo jih je predvsem veliko število mest na katerih se izvaja merjenje posameznih mehanskih razmerij v delih, ki se vgrajujejo ob popolni sledljivosti vgrajenih elementov. Poseben del tovarne predstavlja končno preizkušanje vsakega motorja, ki se zapelje na posebni plato in v dogovorjenem ciklu opravi testiranje motorja. Sistem v podjetju beleži ustrezne parametre posameznega motorja in jih poveže s serijsko številko, ki jo motor dobi na koncu preizkušanja.
Logiste je predvsem zanimala organizacija dostave na posamezna delovna mesta, ki potrebujejo določene materiale za vgradnjo in so opremljena po principu kanbana. Zanimive so bile nekatere rešitve, saj je celotna dostava repro materialov v podjetju izvedena z dostavnimi vlaki, ki za seboj vlečejo ustrezne vozičke. Navadno se ti vozički na delovnih mestih postavijo tako, da jih je mogoče takoj uporabljati za vgradnjo delov na delovnem mestu. Nekatere rešitve so preprosto originalne in jih bodo udeleženci uporabili v svojih podjetjih.
Napišite svoj komentar
Opozorilo: po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Finance: Prijava
Prijavite se. Če še nimate podatkov za prijavo, namesto tega uporabite zavihek Registracija.
Pomoč pri prijavi: admin@finance.si
Finance: Registracija
Če podatke za prijavo že imate, namesto tega uporabite obrazec Prijava.
Z registracijo boste avtomatično prejemali bilten Novosti, ponudbe, ugodnosti in akcije Časnika Finance v vaš e-poštni nabiralnik.
Za dodatno pomoč nam pišite na admin@finance.si. Splošni pogoji so objavljeni na www.finance.si/pogoji.
Spoštujemo vašo pravico do zasebnosti!
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.