Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Finalisti med malimi službenimi avti

Predstavljamo finaliste v kategoriji Mali službeni avti izbora Poslovni avto leta 2009

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.04.2009 09:26
Čas branja: 6 min

pal_glasovanje.1240575672.gif

Sodeluj v žrebanju za praktične nagrade:

GLASOVANJE PAL2009

Ford fiesta: Športna, privlačna in praktična

ford fiesta

Ford fiesta sedme generacije je eden najnovejših, vsekakor pa najbolj mladostno zasnovanih kandidatov med letošnjimi finalisti v kategoriji mali službeni avto leta. Nova fiesta namreč v nasprotju s precej konservativnim predhodnikom prisega na dinamično urezane karoserijske linije ter sodobno in ergonomsko oblikovano notranjost.

notranjost avto

Kljub temu je kabina povsem solidno prostorna (spredaj je dovolj prostora tudi za tiste višje rasti, zadaj seveda nekaj manj oziroma razredu primerno), prtljažnik pa je zaradi nekaj večje širine kljub litrski povprečnosti (meri med 295 in 979 litri) pravzaprav povsem dovolj uporaben. Enako velja za zasnovo armaturne plošče, ki je kljub futurističnim potezam funkcionalna, merilniki so pregledni, stikala, razporejena kot pri mobilnih telefonih, pa logično postavljena. Zaradi vseh teh solidnih lastnosti se je fiesta uvrstila v letošnji finale. To velja tudi za motor, 1,4-litrski bencinski štirivaljnik z 71 kilovati oziroma 97 konjskimi močmi, kar zadostuje za doseganje hitrosti do 175 kilometrov na uro in pospešek do stotice v 12,2 sekunde.

Agregat je vseskozi dobro zvočno zadušen, saj tudi v višjih vrtljajih ne pretirava z glasnostjo, v nižjih pa mu zaradi razmeroma majhne prostornine primanjkuje prožnosti, a pravzaprav nič bolj kot tekmecem. Omenjeni stroj je tako z vidika zmogljivosti kakor tudi porabe goriva (tovarniško povprečje je 5,7 litra bencina na sto kilometrov) vsekakor najbolj priporočljiva izbira, saj so dizli predragi, šibkejši bencinar pa manj zmogljiv, a za manj zahtevne kupce prav tako ustrezen.

Tudi glede voznih lastnosti si avto zasluži pozitivno oceno, saj svojo dinamično naravo poudarja z zanesljivo in športno lego na cesti, a tudi udobje, kar zadeva blaženje udarcev s ceste, je na dovolj visoki ravni. Manj prepričljiva je varnost, saj fiesta v opremi trend serijsko zajema le dve zračni blazini in je zato za varnost, primerljivo s tekmeci, treba doplačati. Čeprav je tržna cena v povprečju razreda, je mesečni najem precej višji kot pri tekmecih.

številka

Honda jazz: Izrazita prostornost v drugi generaciji

honda jazz

Že prva generacija honde jazz je navduševala z odlično kombinacijo majhnih zunanjih mer in prostorsko radodarne notranjosti, enako pa velja tudi za drugo generacijo tega modela. Z manj kot štirimi metri dolžine se namreč honda jazz uvršča med manjše predstavnike razreda B, učinkovita izraba prostora pa skupaj z dolgo medosno razdaljo oziroma povsem v konce karoserije nameščenimi kolesi pripomore k zares prostorni notranjosti.

honda jazz

Ta se lahko nekoliko primerja celo s tisto pri vozilih razreda C - prtljažnik meri kar 399 litrov - oziroma kandidatih za izbor v kategoriji službeni avto leta. Zelo blizu pa je jim je jazz tudi po ceni, ki za vstopno izvedenko znaša 14.490 evrov (kljub temu smo jazza zaradi velikosti uvrstili med male službene avtomobile). Učinkoviti izrabi notranjega prostora se pridružuje tudi prilagodljivost, saj je denimo naslonjala zadnje sedežne klopi mogoče zložiti v ravno dno ali pa zložiti le sedalni del ter s tem namesto zadnjih sedežev pridobiti visok in ozek prostor, kjer lahko prevažamo kolo.

Uporabljeni materiali so na razmeroma visoki kakovostni ravni, ergonomija je solidna, tehnika pa, kot je značilno za honde, pravzaprav zelo dobra in nekoliko športno poudarjena. To pomeni, da se jazz kljub nekaj višji karoseriji v ovinkih ne nagiba pretirano oziroma se, celostno gledano, pelje zelo dobro in ob tem morda nekaj manj dosledno blaži udarce s ceste. V finale se je uvrstila osnovna izvedenka, ki jo poganja 1,2-litrski bencinski motor. Ta je zaradi velike litrske moči oziroma 66 kilovatov (90 konjskih moči) pravzaprav povsem primerljiv z drugimi kandidati (enako velja za največjo hitrost 177 kilometrov na uro, pospešek do stotice v 12,6 sekunde in povprečno porabo 5,3 litra bencina na sto kilometrov).

Tudi vstopna oprema trend več kot zadošča, saj poleg osnovnega udobja (radio, klima, elektrika) zajema tudi temeljito varnost šestih zračnih blazin in serijskega ESP, s čimer opazno prekaša druge tekmece ter s tem dodatno upravičuje najvišjo ceno in najem.

številka

Hyundai i20: Naslednik uspešnega getza

hyundai

Hyundai i20 se z dolžino tik pod štirimi metri uvršča v razred B in pomeni zamenjavo za solidnega, a precej preprostega getza, s katerim pa razen ciljne skupine kupcev nima prav nič skupnega. Hyundaiev novinec je bil namreč zasnovan v Evropi, zato je še bolj ukrojen po okusu evropskega kupca, kar se pozna v dobro uravnoteženih voznih lastnostih, precej prostorni kabini in poudarjeno bogati varnostni opremi, saj ta že v osnovnem paketu serijsko zajema šest zračnih blazin.

hyundai

Poleg tega avto serijsko premore tudi klimatsko napravo in radio s CD-predvajalnikom, v malce dražjem paketu comfort pa še usnjen volanski obroč, sprednje meglenke, priključek USB in še kakšno uporabno malenkost. Zaradi bogate varnosti si i20 zasluži dodatne točke, skupaj s celostno zasnovo pa vsekakor mesto v letošnjem finalu. Je pa plastika armaturne plošče vsaj na pogled nekaj slabše kakovosti, razporeditev stikal bi bila z logičnega vidika lahko boljša, medtem ko je predalov za drobnarije dovolj.

Enako velja za prostornost na sprednjih in zadnjih sedežih - zadaj je dovolj prostora tudi za kolena in glave nekoliko višjih potnikov. Glede motorne izbire oziroma zmogljivosti za manj zahtevne kupce zadostuje že vstopni 1,2-litrski bencinski stroj, a zaradi boljše primerjave s preostalimi finalisti smo upoštevali močnejši motor prostornine 1,4 litra in s 74 kilovati oziroma okroglimi stotimi konjskimi močmi.

Ta agregat je povsem soliden izdelek, pri katerem hvalimo dobre zmogljivosti (tako motoriziran i20 do stotice pospeši v 11,6 sekunde in dosega hitrosti do 180 kilometrov na uro) in solidno porabo goriva (5,7 litra na sto kilometrov), zamerimo pa mu nekaj večjo glasnost, zlasti v višjih vrtljajih. Gledano v celoti je cena 11.490 evrov, kolikor stane i20 v kombinaciji z 1,4-litrskim bencinskim motorjem in opremo comfort, povsem primerljiva s ceno tekmecev, je pa avto prostorsko nekoliko bolj radodaren in opremsko, zlasti glede varnosti, bolj temeljit.

številka

Seat ibiza: Privlačna oblika in dobra tehnika

seat ibiza

Zdajšnja generacija ibize je za Seat pomembna prelomnica, saj je z njo ta španska avtomobilska znamka uvedla precej višje standarde kakovosti. To se pozna pri izdelavi, saj so reže na posameznih spojih oziroma med posameznimi sestavnimi deli precej ožje, in pri kakovosti uporabljenih materialov v kabini.

seat ibiza

Ta je ukrojena v značilnem Seatovem športnem duhu, k zelo dobremu počutju pa svoje z vidika ergonomije dodajo tudi po višini in globini izdatno nastavljiv volanski obroč, solidni sedeži, konzola za upravljanje radia ob volanu in zadosti odlagalnih površin za drobnarije. Vse našteto ibiza seveda zajema že v vstopnem paketu reference, ki serijsko ponuja tudi varnost štirih zračnih blazin ter udobje klimatske naprave in radia.

Pravzaprav je reference optimalna oziroma najbolj smiselna izbira, saj noben izmed bogatejših paketov opreme ni varnostno prav nič bolj temeljit, opremsko pa bolj kot z večjim udobjem prepričuje z estetskimi dodatki (denimo vzvratna ogledala ali kljuke v barvi vozila). Prav tako ibiza prepričuje z zelo dobro lego na cesti oziroma voznimi lastnostmi, saj podvozje daje jasno vedeti, da je primerno tudi za vgradnjo precej močnejših motorjev. V ibizi se kot najboljša izbira kaže 1,4-litrski bencinski štirivaljnik s 63 kilovati oziroma 86 konjskimi močmi, kar zadostuje za pospešek do stotice v 12,2 sekunde in doseganje hitrosti do 175 kilometrov na uro.

V nižj ih vrtljajih motorju malce zmanjkuje prožnosti, pri priganjanju v višje vrtljaje pa je malce glasnejši, a povsem športno uglašen. Poraba goriva je zmerna, sicer pa je zahtevnejšim kupcem na voljo še močnejši 1,6-litrski stroj. Za večinoma mestno uporabo je pravzaprav dovolj že vstopni trivaljnik, dizelski motorji pa so predragi in se kljub manjši porabi ne izplačajo. Ibiza v kombinaciji z bencinskim motorjem za svoj denar ponudi zelo veliko, medtem ko po mesečnem najemu sodi v povprečje.

številka

Toyota yaris: Kljub starosti dober nakup

toyota yaris

Yaris je najmanjši kandidat, ki se je letos uvrstil v finale v kategoriji mali službeni avto leta, saj ta Toyotin malček v dolžino meri manj kot 3,8 metra oziroma približno 20 centimetrov manj od drugih kandidatov in večine predstavnikov tega avtomobilskega razreda. Kljub temu je v notranjosti zaradi učinkovite izrabe prostora in rahlo enoprostorske zasnove podobno prostoren, prilagodljivo nrav notranjosti pa poudarja tudi vzdolžno pomična zadnja sedežna klop, zaradi katere je mogoče prostor prilagajati potrebam potnikov, ki sedijo zadaj, ali prtljage (prtljažnik v osnovi meri od 262 do 373 litrov, mogoče pa ga je povečati na 1.086 litrov).

toyota yaris

Poleg tega so sedeži nameščeni nekaj višje, kar povečuje udobje pri vstopanju v avto in izstopanju iz njega ter izboljšuje preglednost, njihov kratek sedalni del pa med večinoma mestno vožnjo ni tako moteč. Poleg tega, da je yaris najmanjši, je letos tudi najstarejši finalist med malimi službenimi avtomobili, v izbor pa se je po novih pravilih uvrstil zaradi prenove, ki je je bil deležen v zadnjem letu. Ta je navzven komaj opazna, a se pomembne novosti skrivajo pod kožo. Yaris je namreč dobil nov štirivaljni bencinski motor s 74 kilovati oziroma 101 konjsko močjo, ki je opremljen tudi s sistemom start-stop oziroma sistemom za samodejno ugašanje motorja med krajšimi postanki (denimo pri rdeči luči na semaforju).

To pripomore k manjši porabi goriva, ki po tovarniških podatkih znaša 5,1 litra bencina na sto kilometrov, oziroma k manjšim izpustom ogljikovega dioksida (120 gramov na kilometer). Ob tem je moči dovolj, da tako motoriziran yaris dosega hitrosti do 175 kilometrov na uro in do stotice pospeši v 11,7 sekunde. Motorju lahko zamerimo nekaj večjo glasnost, kar je posledica slabše zvočne izolacije. Poleg tega se yarisu poznajo leta tudi po trdi in ne prav kakovostni plastiki ali ergonomiji, hkrati pa v nasprotju s tekmeci z leti postaja vse dražji. Kljub temu je strošek mesečnega najema zaradi majhnega upada vrednosti rabljenega vozila povsem primerljiv s stroškom sicer cenejših tekmecev.

številka

pal_glasovanje.1240575672.gif

Avtor: Aleš Jamnik; članek je iz šel v prilogi Financ PAL 2009

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

27.04.2009
28.04.2009
29.04.2009
30.04.2009
01.05.2009
02.05.2009
08.05.2009
14.05.2009
FINANCE
Avto
Spopad 13 malih avtomobilov v velikem primerjalnem testu
Avto
AvtoMiloš Milač Spopad 13 malih avtomobilov v velikem primerjalnem testu 6

Veliki test PRIMA malčkov razreda B opozarja, kako dober je v resnici prodajni prvak renault clio, da cena ne pomeni nič, dokler ne preveriš opreme, in da japoncev iz ozadja še zdaleč ne gre spregledati

FINANCE
Avto
Večna mladenka z novimi aduti
Avto
AvtoMatej Kačič Večna mladenka z novimi aduti

Ford fiesta ni le najbolje prodajani avto v Evropi, ampak z 1,0-litrskim EcoBoost motorjem ponuja precej cestnih užitkov, v različici Titanium pa razvaja še z udobjem, bogato opremo in varnostnimi dodatki.

FINANCE
Avto
Mali hibrid na velikem odru
Avto
AvtoMatej Kačič Mali hibrid na velikem odru

Yaris je ta hip najmanjši Toyotin hibrid, v praksi pa se izkaže kot odlična izbira za vsakodnevno gimnastiko po mestu.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Avto
EKO ponudba po meri slovenskega žepa
Avto
AvtoMatej Kačič EKO ponudba po meri slovenskega žepa

Yarisu so s prenovo dovolili nekaj korakov nazaj k igrivosti, a njegova drugačnost se še najbolje kaže pri izbiri pogona, kjer je na voljo tudi hibridna različica.

FINANCE
Avto
Ima vse, kar potrebujete
Avto
AvtoMatej Kačič Ima vse, kar potrebujete

Ford fiesta: Fordova frajla na pogled ostaja stara znanka, zato pa je mladostna v kabini in predvsem zelo varna.

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.