Avto

Začelo se je odštevanje do razkritja ljubljenke Slovencev, škode octavie

Nekaj podrobnosti nove octavie in zgodba o tem uspešnem modelu pred ponedeljkovim razkritjem v Pragi. Iz premiere bomo poročali v živo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.11.2019 23:54
Čas branja: 4 min

V ponedeljek zvečer bo tančice odkrila četrta generacija škode octavie. Avtomobila, ki je spremenil znamko Škoda, ji dokončno odstranil nizkocenovni videz in ustvaril prostor za številne druge modele, ki danes oblikujejo znamko.

Octavia danes resda ne sodi v najbolj obetaven razred, torej med SUV, a je še vedno najbolje prodajan Škodin model. To vsekakor potrjuje, da ima avtomobilska klasika še vedno pomemben položaj na trgu in, da so tudi pred novo octavio svetli časi. Seveda le v primeru, če bodo Čehi svojo nalogo opravili dobro.

Ta hip o novi octavii še ni veliko znanega. Le nekaj dni pred razkritjem pa Škoda draži z nekaj podrobnostmi. Razkrila je denimo obliko prednjih žarometov, ki se očitno vračajo h klasični obliki sijalk pod enim steklom. Razkrila je tudi risbe armaturne plošče, ki prvič obljublja prostostoječ zaslon na dotik na sredinski konzoli in prikaz informacij v več nivojih.

Nov je tudi volan, tokrat z dvema prečkama in s praktičnimi vrtljivimi gumbi za upravljanje potovalnega računalnika in drugih funkcij. Škoda pa obljublja tudi triporodročno klimatsko napravo, prvo tovrstno v tem modelu.

O motorni ponudbi lahko ugibamo. Vsekakor se bodo pod prednjim motornim pokrovom vrteli znani bencinski stroji – litrski in 1,5 litrski TSI s 85 oziroma 110 kilovati ter dizelski 1.6 TDI s 85 kilovati. Motorna ponudba bo brez dvome še bogatejša, morda bo vključevala tudi priključni hibrid, a za zdaj še ni nič znanega.

Nova octavia bo brez dvoma ponudila tudi veliko prostora v kabini in prtljažniku in veliko praktičnih rešitev. Enako velja za kombilimuzinsko in karavansko zasnovo z oznako combi.

Zakaj je octavia tako pomemben avto za Škodo? Ker je ključno vplivala na spremembo nizkocenovnega predznaka češke znamke. Kljub temu, da sodi v zgornji del cenovne ponudbe te znamke, namreč že dolgo velja za najbolje prodajan Škodin model. Podobno denimo velja za Dacio in model duster. Uspešnost ideje in zasnove octavie potrjuje tudi dejstvo, da je prva generacija na trgih vztrajala kar 14 let, od leta 1996 do 2010.

Vmes se je rodila octavia druge generacije (2004 do 2013), za njo pa tretja z najkrajšo življenjsko dobo sedmih let. Vmes si je privoščila še prenovo s provokativnim prednjim delom z deljenimi prednjimi žarometi.

Ko gre za zasnovo, je octavia vselej slonela na kompaktni tehnični platformi oziroma osnovi. Zadnja generacija pa je bila zasnovana na prilagodljivi osnovi MQB, ki se rasteza po več avtomobilskih razredih. Kljub temu lahko rečemo, da octavia temelji na tehniki kompaktnih modelov Skupine Volkswagen. To potrjuje tudi njena tehnika, namestitev in izbor motorjev ter menjalnikov. Nenazadnje tudi cena, ki se je skozi zgodovino vselej sukala okoli cene golfa.

Dojemamo jo kot poceni passat, ne kot povečan golf

Velika dejanska in tudi psihološka prednost octavie pa je že od prve generacije njena velikost in prostornost (tudi praktična zasnova petih zadnjih vrat, ki se odpirajo s steklom), ki presega kompaktni razred oziroma se uvršča v njen zgornji rob. Na trgih pa prav tako, že od prve generacije, velja prepričanje da octavia dejansko sodi razred višje, da gre za poceni oziroma racionalni passat za ceno razreda nižje. To pa je eden od ključnih razlogov za njen prodajni uspeh in širše sprejetje znamke Škoda.

Ugled so dvigovale tudi športne različice RS

Njenemu ugledu so zelo dobro dele tudi visokozmogljive različice RS, ki so ponujale veliko moči in bahav videz za ugodno ceno. Ta je bila na voljo že v prvi generaciji, poganjal jo je 1,8 litrski turbo s 132 kilovati, kasneje je octavia RS dobila dvolitrski turbo (bencinski in dizelski stroj), v zadnji generaciji je ponujala že 180 kilovatov (245 konjskih moči). Škoda je, prav tako že v prvi generaciji, octavio opremila tudi s štirikolesnim pogonom. Kasneje pa ji je dodala še robustno različico scout.

V Sloveniji je deveti najbolj pogost avto

Octavia se je zaradi zgornjih razlogov zelo dobro usidrala tudi v srca Slovencev. Zasebnih in poslovnih kupcev in tudi policistov oziroma javnih razpisov.

Od leta 1996 je bilo pri nas registriranih prek 30 tisoč octavij, prodanih okoli 24 tisoč. V voznem parku pa jih je bil konec lanskega leta še vedno 22.926. To pomeni, da je octavia deveti najbolj pogost avto na slovenskih cestah (s slovenskimi tablicami) in drugi najbolj pogost velik avto (če črto potegnemo pri 4,5 metra zunanje dolžine. Pogostejši je le njen bratranec, volkswagen passat, ki se z 41.697 avtomobili konec lanskega leta uvršča na tretje mesto po pogostosti. Passat ima seveda tudi precej daljšo zgodovino.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Razkošna škoda octavia za Kitajce
Avto
AvtoMiloš Milač Razkošna škoda octavia za Kitajce 4

Kitajci imajo, čeprav so v povprečju manjši od Evropejcev, radi avtomobile z veliko prostora na zadnji klopi. Škoda jim je ugodila z octavio pro.

FINANCE
Avto
Škoda octavia si je pripeljala že drugo zmago na slovenskih izborih
Avto
AvtoMiloš Milač Škoda octavia si je pripeljala že drugo zmago na slovenskih izborih

Škoda octavia je slovenski avto leta 2021, premagala je volkswagna golfa, peugeota 2008, hyundaia tucsona in renaulta capturja.

FINANCE
PMM
Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih 9

Volkswagen je pri prodaji e-avtov na Norveškem lani prehitel Teslo, skupaj s hibridi je bil delež elektrificiranih avtov med vsemi na novo registriranimi 83-odstoten.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča
Avto
AvtoMiloš Milač Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča

Razburljiv teden, pod katerim sta se podpisala Renault z novo petletno strategijo in cene avtomobilov v Sloveniji z novim davkom na motorna vozila. Te razkrivajo res veliko, a ne le prihrankov.

FINANCE
PMM
Izračuni: električna tesla lahko vas in podjetje stane manj kot dizelska škoda
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Izračuni: električna tesla lahko vas in podjetje stane manj kot dizelska škoda 15

Ali lahko tesla za 55 tisoč evrov podjetje stane manj kot škoda octavia combi za 26 tisoč evrov? Izračunali smo stroške službenega avtomobila za podjetje in zaposlenega po trenutni in novi davčni in dohodninski zakonodaji.

FINANCE
PMM
Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov 2

Lani je prodaja električnih avtov in priključnih hibridov zrasla za 40 odstotkov, na prvem mestu je spet Tesla.

FINANCE
2021
Finance
Matej Avbelj 2021 32

Če nam uspe streti pandemijo, kar bo jasno v prihodnjih nekaj kratkih mesecih, se bodo na široko odprla vrata ekonomskemu preporodu Evrope in znotraj nje tudi Slovenije. Če ta čas zamudimo, tvegamo, da bomo izgubili še eno desetletje.