Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

(Vozili smo) Nova Škoda octavia

Na jugu Portugalske smo preskušali novo octavio, srce Škode, ki bo na slovenske ceste s ceno na ravni predhodnice zapeljala marca

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.01.2013 13:06
Čas branja: 3 min

IMG_1037
Na Portugalskem smo preskušali novo Škodino octavio.

Nekajurno prijateljevanje po avtocestah, magistralkah in ovinkastih ter ozkih lokalnih cestah Algarveja nas niso pustili ravnodušne, modeli v srednjem razredu so z novo octavio vsekakor dobili močno konkurenco.

Ko zadiši po pomladi

V Sloveniji je pred dnevi za hip zadišalo po pomladi, a že naslednji dan je bil seveda tak, kot smo ga januarja vajeni - oblačen, meglen, zaspan in s temperaturami pod ničlo. Na vetrobranskih steklih led, rokavice in topla oblačila obvezna. Razmere takšne, da hote ali nehote pomisliš na pomlad.

Sonce in nebo skoraj brez oblačka, temperature že blizu 20 stopinj, svežina, na vrhu smetane pa še vonj po morju in sočne pomaranče direktno z dreves... to nam v istem trenutku ponuja Algarve na jugu Portugalske. Tokrat je ponudil še dodatek - novo Škodo octavio.

Od leta 1996 narejenih 3,7 milijona octavij

Češka Škoda se je na pota stare slave začela vračati leta 1996, ko je luč sveta pod Volkswagnovo taktirko uzrla Octavia. Osem let kasneje je sledil nov model z istim imenom, štiri leta pozneje njegova prenova. V 16 letih so jih v več kot sto državah po svetu prodali 3,7 milijona, lani prek 400 tisoč - v skupni prodaji znamke je imela 44-odstotni delež. Octavia je pogost model tudi na slovenskih cestah, ob koncu lanskega leta jih je bilo registriranih okoli 13.500.

"Octavia je srce Škode"

S tretjo generacijo bo Octavia začela pisati novo poglavje, tudi na trgih izven Evrope - sredi leta se bo tako pojavila v Rusiji, drugo leto na Kitajskem in v Indiji. S tekočih trakov v Mladi Boleslavi bo dnevno zapeljalo med 800 in 1.200 teh vozil.

In kakšna je nova Octavia? Novost v kompaktnem srednjem razredu ponuja všečno zunanjo podobo, drzen dizajn z izrazitimi in ostrimi zunanjimi linijami, ki jo naredijo dinamično in hkrati brezčasno elegantno. V dolžino meri 465,9 cm, ponuja 181,3 cm širine, od predhodnice je daljša za devet in širša za 4,5 centimetrov.

Osem motorjev, avtomatski DSG,...

Tudi potniški prostor je glede na predhodnico zrastel, daljša medosna razdalja (nova platforma MQB) je prinesla povečanje prostora na zadnji klopi, kjer so pridobili dodatnih 7,3 centimetra. Za osem milimetrov je tudi več prostora nad glavami prednjih potnikov.

Notranjost je prostorna, uporabna, na otip prijetna in kakovostna. Octavia ob tem ponuja osem motorjev - štiri dizle in štiri bencinarje. Vsi so opremljeni s turbo puhalom, vozniku ponujajo med 63 in 132 kW moči (86-180 KM), navor turbodizlov pa sega vse do 320 NM.

Vozniku so na voljo ročni 5- ali 6-stopenjski menjalnik ter 7-stopenjski avtomatski DSG. Novost je možnost izbire različnih voznih režimov glede na tip vožnje, s tem bo avto popravljal trdoto podvozja in oddaljenost od tal, odzivnost volana ter razpored menjalnih prestav. Za individualne želje poskrbi pet osnovnih barv, 12 metalnih oziroma bisernih tonov ter več stopenj paketov opreme.

Varnost je na visokem nivoju

Varnostnih elementov in pripomočkov se ne bi sramovale niti kakšne luksuzne limuzine, pri Škodi z novo Octavio uvajajo določene komfortne in varnostne funkcije. Tako je na voljo do devet zračnih vreč, sistem za nujno samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih, zaznavanje utrujenosti voznika, asistenco za ohranjanje smeri vožnje in parkiranje, aktivni tempomat, "pametni" zavorni sistem, samodejni preklop dolge/kratke luči in prepoznavanje prometnih znakov - slednje je vgrajeno v sklopu potovalnega paketa in vozniku ponuja dodatno informacijo o razmerah in stanju na cesti. Za malo večjo brezskrbnost na poti in udobje zadaj ponuja tudi 220V vtičnico.

IMG_0809
Octavia ob tem ponuja osem motorjev - štiri dizle in štiri bencinarje.

Potnike bo razvajala bogata oprema

Oc_058220v
Zadaj se lahko najde tudi 220V vtičnica.

V novi octavii bo možno naročiti veliko stekleno streho z električnim vzdolžnim in dvižnim pomikom, odkleniti jo je možno z zaznavanjem bližine ključa, motor pa se zažene z gumbom. Octavia uvaja tudi novo generacijo multimedijskih sistemov, z ekranom na dotik ter doplačilom za avdio sistem "Canton". Med uporabnimi rešitvami so predelni in pritrditveni elementi v prtljažniku, ki ima tudi dvostransko pokrivalo dna - z gumijasto oziroma tapecirano stranjo. Pokrivalo prtljažnika je možno shraniti za zadnjo klop.

V vratca rezervoarja je vstavljeno strgalo za led, v vratih najdemo majhen koš za smeti, pod voznikovim sedežem je prostor za varnostni jopič. Zadaj je tudi 220 V vtičnica.

Pomlad v Slovenijo pride marca, z njo pa tudi nova Škoda octavia. Poročilo o njej si preberite prihodnji teden v rubriki Moj avto.

Instext('Škoda je lani glede na leto prej prodajo povečala za 6,9 odstotka na približno 900 tisoč vozil. Prihodki so se zvišali za dobre tri odstotke na osem milijard evrov, ob tem so imeli za 567 milijonov evrov dobička iz poslovanja - enako kot leto prej. Do leta 2018 želijo povečati prodajo na 1,5 milijona vozil, vsakega pol leta pa bodo postregli z novostjo ali osvežitvijo obstoječega modela.')

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Avto
Avto Varno na poti

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

Preberite tudi:

16.01.2013
17.01.2013
15.03.2013
FINANCE
Prevozi
Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse
Prevozi
PrevoziJure Šujica Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse

Nova strategija znamke Renault na področju avtonomne vožnje jasno določa načrte tako v segmentih prve kot tudi druge vrste vozil.

FINANCE
Manager
Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)
Manager
Boštjan Usenik
ManagerBoštjan Usenik Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)

Stava na to, da je mogoče miselnost Nemcev korenito spremeniti, se zdi skoraj pretrd oreh.

FINANCE
Manager
Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad …
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad …

Koliko socialnih stanovanj bi lahko gospoda Mesec ali Janša zgradila s 55 milijoni evrov, od katerih se zdaj večina steče v Italijo?

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Manager
Kako prelisičiti nespečnost
Manager
Motnje spanja
ManagerGorazd Suhadolnik Kako prelisičiti nespečnost

Epidemija nespečnosti, ki muči tretjino ljudi, postaja ob drugih motnjah spanja in povezanih boleznih žgoč javnozdravstveni problem, poganja pa tudi donosno industrijo.

FINANCE
Manager
Tujega nočemo, svojega nimamo dovolj
Manager
BRANKO ŽIBRET
ManagerBranko Žibret Tujega nočemo, svojega nimamo dovolj

Kaj manjka Sloveniji, da je daleč od vrha prejemnic tujih naložb, tudi če se primerjamo zgolj z vzhodno Evropo. Koliko pomembna je zares infrastruktura in koliko učinkovitost regulativnih procesov.

FINANCE
Manager
Je navdušenje nad indijskim gospodarstvom pretirano?
Manager
Shang-Jin Wei
ManagerShang-Jin Wei Je navdušenje nad indijskim gospodarstvom pretirano?

Višje carine ZDA in EU za uvoz s Kitajskega bodo z rastočimi stroški dela in regulatornimi pritiski na Kitajskem odvračale multinacionalke od kitajskega trga. Indija se s svojim ogromnim prebivalstvom in cvetočim gospodarstvom zdi logična nadomestna izbira.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.