Avto

Hitra čehinja, ki omreži tudi ženo

Škoda octavia RS je velik, varen in sodoben družinski karavan, ki zna biti tudi zelo hiter. Za marsikatero skrbno ženo celo preveč, vendar s štirikolesnim pogonom in DSG menjalnikom odpadejo še zadnji zadržki.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.01.2017 11:50
Čas branja: 12 min

Moški lahko še tako izbirajo naslednji družinski avto, na koncu ga bo izbrala žena. »Varnost, varnost in še enkrat varnost!« je mantra tistih najbolj zahtevnih, ob katerih se na koncu ukloni še tak dedec, kataloge z nabritimi karavani za okoli 35 tisoč evrov pa ob tihem »Da, draga!« le nemočno vrže v koš. Kako prepričati zelo skrbno lepšo polovico? Z varnostjo in udobjem!

Na parkirišču že na daleč izstopa in pleni poglede. Zelena, kot v skladu z dolgo dirkaško zgodovino mora biti, s črno masko in biksenonsimi žarometi, z zatemnjenimi stekli in črnimi poudarki ogledal in strešnih sani, obuta v atraktivna 19-palčna aluminijasta platišča, za katerimi se svetijo rdeče zavorne čeljusti.

Športno žilico zadaj izdajajo le izrazito poudarjena trapezoidna zaključka izpušnih cevi, difuzor in diskretni spojler ter napisa vRS. To je lahko le zmogljiva Škoda octavia RS, za katero se mimoidoči radi obračajo in ki v moških dviguje testosteron, žena pa kljub vsemu zavija z očmi. »Kdaj te bo srečala pamet?« robanti, mož pa tokrat le žari od sreče in s prstom kaže na napis 4x4. Končno trezen nakup.

Škoda octavia je že tako ali tako ena izmed zvezd med družinskimi karavani, njena najzmogljivejša različica RS pa predstavlja eno najboljših kombinacij športnosti in družinske uporabnosti.

Prtljažnik s 610 litri (do 1.740 litrov) je dovolj velik za evakuacijo, z uporabnim dvojnim dnom, dodatnimi predali ob straneh, zaščitno mrežo, kljukicami in drugimi rešitvami Simply Clever pa vnaša red tudi v zadek avtomobila. Prostornost in uporabnost 4,66 metra dolgega in 1,81 metra širokega avtomobila sta zapisana globoko v njegovih genih, na 269 cm medosne razdalje pa ponuja veliko prostora za dva odrasla ali tri otroke.

»Poglej, prtljažnik se odpre s pomočjo elektrike, vanj pa gre vse, kar potrebujemo na dopustu, družinskih izletih ali ko gremo po nakupih. Isofix pritrdišča so lahko dostopna, v avtu pa je polno prostorov za odlaganje plastenk s pijačo ali drobnarij.

Znotraj ima ogrevane usnjene sedeže, tako bo čiščenje lažje, kakovosten zvočni sistem Canton bo rad predvajal tvoje najljubše popevke. Z veliko navigacijo Columbus se tudi nikoli ne boš izgubila, otroci bodo lahko dostopali do svetovnega spleta, kamera za vzvratno vožnjo in senzorji pa bodo tebi v veliko pomoč pri manevriranju,« skuša nakup v vato zaviti mož, pri tem pa gladi športno prisekani usnjeni volan ter ročico dvosklopčnega DSG menjalnika.

»Draga, pozabi na zoprno sklopko. Nikoli več ti ne bo zdrsnila, avto ne bo ugasnil pri speljevanju in vedno boš vozila v pravi prestavi. Samo plin in zavora z desno nogo, leva udobno počiva, za vse ostalo pa poskrbi avtomatika,« se dobrika mož. Dvosklopčni menjalnik obenem prestavlja mehko in nezaznavno, po potrebi pa tudi zelo hitro.

Pred ročico menjalnika je še gumb vRS Mode, s katerim prek 8-palčnega zaslona na dotik voznik nastavi vozni profil, Z izbiro štirih različnih programov (Eco, Normal, Sport in Individual) vpliva na delovanje volanskega mehanizma, klimatske naprave in odzivnosti motorja na ukaze stopalke za plin. Način Sport ima še funkcijo performance sound generator, ki zvok motorja skozi zvočnike umetno oplemeniti z bolj globljim zvokom.

»V varčnem načinu Eco bo octavia zelo nežna in bo pila le okoli šest litrov goriva na sto prevoženih kilometrov, kar je super za naš proračun. V načinu Normal je malo bolj živahna, obenem te bo udobno vozila proti cilju, čeprav je različica RS za 15 milimetrov nižje tlom kot klasična octavia. Podvozje namreč zgledno združuje športnost in udobje,» z zanosom našteva mož, ženin obraz v kabini pa počasi dobiva bolj prijazne obrise.

Notranjost je namreč germansko zgledna in urejena, ergonomija vrhunska. Školjkasti sedeži z integriranimi naslonjali, ki primerno obdržijo telo na sedalni površini, se lepši polovici zdijo udobni, pametni ključ in panormasko strešno okno »zelo fajn«, črnino kabine pa všečno poživijo aluminijaste stopalke in rdeči šivi.

Z njimi so obdani volan, sedeži in blago okoli ročne zavore ter ročice menjalnika, ki jo obdaja še imitacija ogljikovih vlaken. Značaj octavie diskretno izdaja še rdeči napis RS na sedežih in rdeča obroba pod vzglavniki. Merilniki so preprosti in pregledni, potovalni računalnik ponuja dovolj uporabnih informacij, na volanu pa je tudi tipka, s katerimi se vklapljajo varnostno-asistenčni sistemi.

»Vem, da ti varnost veliko pomeni, octavia RS ima ob devetih zračnih vrečah, ESP in ABS zato še sistem za samodejno zaviranje v sili, aktivni tepomat, sisteme za prepoznavanje prometnih znakov, utrujenosti voznika in pomoč pri vožnji po voznem pasu,« še kar ni konec naštevanja odlik atraktivne čehinje.

Polovica bitke se zdi dobljena, saj je žena dobro sprejela videz in pojavo, prostornost in uporabnost ter všito varnost skoraj 1.600 kg octavie RS.

V drugo polovico boja mož vstopi pametno. »Pod motornim pokrovom ima 2,0-litrski turbodizelski motor s 135 kilovati oziroma 184 konji, kar ni preveč, premalo pa tudi ne. Daleč od tega, da bi bil počasen, z mesta do 100 km/h skoči v 7,7 sekunde ter na papirju doseže največjo hitrost 224 km/h,« zajame sapo in preudarno nadaljuje.

»Ampak veš kaj, bolj kot z močjo in pospeški me je motor prepričal z navorom. Ima ga za 380 Nm, ki so na voljo med 1.750-3.250 vrtljaji, kar pomeni, da ga je vselej dovolj za lagodno, udobno in varčno vožnjo ali pa je v hipu pripravljen na varno prehitevanje. Ob odločnem pritisku na plin te tudi malo pritisne ob sedeže, za pospešek od 80-120 km/h pa potrebuje 5,9 sekunde. Lahko si brez skrbi v vsaki situaciji,« pomirjujoče pravi mož ter iz rokava vleče še zadnje adute.

»Vodljivost in natančnost sta me navdušila. Octavio RS in njen zadek zlahka nadzoruješ po zaslugi na novo razvite večvodilne zadnje preme, za natančno krmiljenje pa poskrbi tudi progresivni servo, ki pri večjih hitrostih otrdi, v mestu oziroma pri parkiranju pa je lahkoten. Ampak draga, to še ni vse…“ je na šah mat pripravljen mož, kjer žena družinski nakup vedno pogojuje z varnostjo.

»Škoda octavia RS ima lahko tudi štirikolesni pogon!« nadaljuje ter poajsni, da to zagotavlja odlično trakcijo (za pol sekunde hitrejša pri 0-100 km/h od običajne!) in s tem pomembno vpliva na varno vožnjo v različnih  vremenskih razmerah.

Štirikolesni pogon namreč v vseh pogojih omogoča večjo varnost in boljšo vozno dinamiko, povečuje pa tudi praktično uporabnost avtomobila. Vleka težje prikolice, aktivne prostočasne dejavnosti v naravi, strmi klanci, blatne poti, zasnežene in poledenele ceste,...največkrat pa spolzko cestišče so razmere, kjer štirikolesni pogon zaživi in upraviči nakup.

 »Zgolj rahel dež ali hudi nalivi, jeseni mokro listje, pozimi sneg in led, makadamske poti, speljevanje s stranske ulice na spolzkem asfaltu...ni važno, za octavio RS 4x4 ni nobenih preprek. Vedno te varno pripelje do cilja,« od zmagoslavja že skorajda raja mož, žena pa ostane brez besed. Sploh ko sliši, da ves ta »hud špas« stane dobrih 32 tisoč evrov, z bogato dodatno opremo pa 41.500 evrov.

»Vidim, da si končno le prišel k pameti,« izdavi srečna in zadovoljna žena, saj bo Škoda octavia RS 4x4 vnesla mir tudi v družino, kjer se v na videz umirjenem očetu kdaj pa kdaj zbudi pravi vrag. Da je temu res tako priča nadaljevanje, ko je mož športno čehinjo predstavil prijateljem in pokazal drugačen obraz.

»Ne morete si predstavljati, kako igriva je lahko, kako dobro se počuti v kratkih, zaprtih in spolzkih ovinkih, kako suvereno grabi asfalt ali pa pozersko drsi po makadamu. Pomislite na geparda v lovu na antilopo, skoraj nima konkurence, sploh v primerjavi z le spredaj gnanimi avtomobili,« kar kipi od zadovoljstva pred prijatelji.

V hitre zavoje vstopa z veliko hitrostjo ter z njimi opravi »za malico«, na zavidljivi ravni pa je kljub nahrbtniku tudi njena lega. Štirikolesni pogon čehinji doda še več ostrine in natančnosti v zahtevnih voznih pogojih, saj se navor deli med osema in med kolesa.

Pri 4x4 različici octavie RS se prenos moči samodejno razporeja med prednji in zadnji kolesi ob pomoči elektronsko uravnavane večploščne haldex sklopke, ki je nameščena v ohišju ob zadnjem diferencialu in je med boljšimi v avtomobilskem svetu. Pogon se v praksi izkaže z zelo hitro reakcijo, ki jo zagotavlja učinkovita elektronska podpora. V običajnih voznih pogojih brez spodrsavanja se zadnja kolesa ne vrtita, kar ugodno vpliva na porabo goriva.

Ko prednji kolesi izgubita oprijem, se navor prenese na zadnji kolesi, iz ovinka pa se skoraj izstrelite kot z zadnjim pogonom. Oprijema v octaviji RS 4x4 nikoli ne zmanjka, saj je opremljena tudi z vzdolžno elektronsko zaporo diferenciala (XDS+) vse do razmerja 50:50, ki omogoči, da se lahko iz težav rešite tudi če »grabi« le eno kolo.

Ob prestavni ročici – menjalnik pozna tudi športni način prestavljanja, prestave pa se lahko menja z ušesoma ob volanu – je tudi stikalo za izklop nadzora proti zdrsu, ob daljšem držanju pa se vklopi dinamično nastavljen nadzor stabilnosti. Sistema ESP se v prid varnosti, octavia je le družinski avtomobil, ne da povsem izklopiti, vendar pa s popustljivo elektroniko na spolzki podlagi omogoča tudi precej atraktivnega, a še vedno varnega drsenja. Klasična ročna zavora ob tem ponudi še nekaj rally občutkov, octavia RS 4x4 pa v celem prepriča z visoko stopnjo vozniške dinamike.

Škoda octavia RS 4x4 je lahko idealen družinski avto, saj ob prostornosti, dobri izdelavi in dokaj bogati opremi ponuja visoko mero oprijema v vseh vremenskih razmerah. RS 4x4 se ob tem izkaže tudi kot zelo zabaven avtomobil - sploh v zimskih razmerah, ki se jih tisti brez štirikolesnega pogona kar malo bojijo.

Foto: Matej Kačič

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kaj, poleg provokacije, še ponuja čehinja?
FINANCE
Avto
Češki kraljici za prodajne številke ni treba skrbeti
FINANCE
Avto
Tržne meje bi prestopala z neposredno provokacijo
Avto
AvtoMiloš Milač Tržne meje bi prestopala z neposredno provokacijo 9

Osvežena škoda octavia z razdvojenimi prednjimi lučmi prinaša kopico sprememb, z njimi želi ohraniti visoko prodajo tudi na našem trgu

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Članki
Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?
Finance
FinanceAlbina Kenda Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Avto
Iz dirkališča skok na teren in nazaj
Avto
AvtoMatej Kačič Iz dirkališča skok na teren in nazaj 1

Za vse, ki prisegajo na prenovljeno octavio, so pri Škodi poskrbeli na začetku pomladi, tik pred poletjem pa bodo na vrsto prišli še tisti, ki se navdušujejo nad športnim RS-om in pustolovskim scoutom. Obe smo preizkusili v njunem naravnem okolju in bili (znova) navdušeni.

FINANCE
Članki
Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine
Finance
FinanceAlbina Kenda Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane knjige in tiskani časopisi; ministrstvo za finance spremembo podpira

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)