Škoda octavia se lahko po zunanjih merah oziroma z dolžino skoraj 4,6 metra uvršča že v razred poslovnih avtomobilov, saj je po tej plati podobna denimo BMW serije 3. Dejansko pa je bolj pošteno in razumljivo, da jo uvrščamo med službene avtomobile, saj temelji na platformi volkswagna golfa, s katerim imata enako, razmeroma skromno medosno razdaljo 2,58 metra.
Zato je tudi kabinska prostornost bolj kot s poslovnim primerljiva s službenim razredom, kar še posebno velja za širinske centimetre. Velika dolžina se pozna zlasti v zares radodarno odmerjenem prtljažnem prostoru, ki v osnovi meri kar 560 litrov, z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa ga je mogoče povečati na 1.350 litrov. Octavia se namreč ponaša s petvratno karoserijsko zasnovo, pri kateri prtljažnik zapirajo velika vrata, kar seveda omogoča udoben dostop in s tem preprostejše nalaganje tudi večjih predmetov. Sicer pa se avto v notranjosti ponaša s plastiko solidne kakovosti, enako pa lahko zapišemo še za izdelavo ali ergonomijo, pa tudi vozne lastnosti so s kombinacijo zadostne dinamike in udobja na ustrezni ravni.
Octavia se je v letošnji izbor uvrstila zaradi nedavne prenove, ki je prinesla zlasti na novo oblikovan sprednji del, medtem ko tehnika ostaja nespremenjena. Kot najboljša izbira se zaradi skromne porabe goriva (po tovarniških podatkih v povprečju 4,9 litra plinskega olja na sto kilometrov) in ohranjanja vrednosti tako gnanega rabljenega vozila izkaže ostarel 1,9-litrski turbodizelski motor s 77 kilovati oziroma 105 konjskimi močmi in 250 newtonmetri navora.
Ta se ponaša z odlično odzivnostjo, a po drugi strani precej robatim delovanjem (ki pa v prenovljeni octavii ni več tako izrazito kot prej). Pri opremi smo upoštevali vstopni paket z oznako classic, ki je glede varnosti sicer skromnejši od tekmecev (serijske so štiri zračne blazine, zračni zavesi in ESP je treba doplačati), glede udobja pa podoben (klima, radio in še kaj). A za skromnejšo opremo se avto oddolži z zares radodarno odmerjenim prostorom, z bogatejšo opremo elegance in ceno skoraj 21 tisoč evrov pa je v primerjavi z drugimi finalisti že predrag.
Članek je iz šel v prilogi Financ PAL 2009