Štirje dnevi v Los Angelesu, mestu angelov, so ponovno potrdili resnico o tej zahodnoameriški državi, ki je vse prej kot zgoraj navedeno, sanje pa morda živi le peščica ljudi. Vsi ostali se utapljajo v nemogočih zastojih, borijo z visokimi stroški najemnin, zdravstvenega zavarovanja in se še naprej prevažajo v potratnih in predimenzioniranih avtomobilih.
Tesle so sicer vidne na cestah, a so v pošteni manjšini. Na avtosalonu, ki do konca tega tedna poteka v centru Los Angelesa, pa so bile potisnjene na hodnik med obema dvoranama. Pod žarometi so se svetili veliki in požrešni športni terenci in poltovornjaki, realnost današnjih in kot kaže tudi prihodnjih dni Amerike. Revolucija souporabe in elektrike se odvija nekje v ozadju, počasneje kot se nam zdi na tej strani luže.
Tudi na tem salonu sem poklepetal z dekleti, ta so pokazala sanjsko znanje o avtomobilih, ki so jih predstavljale in prodajne veščine, ki jih na evropskih sejmih ne srečamo. Pozitivno.
Nato sem odletel v mehiški Los Cabos, hitro razvijajoče se turistično mestece na jugu polotoka Baja California, na zmenek z novim audijem Q5. Športni terenec je zasnovan v stilu dobre stare šole nemškega inženiringa, takšne kot smo vajeni. Oblikovno le malo drugačen, vsaj na prvi pogled, pod kožo pa dodelan do podrobnosti, da se z vami zlije kot dobro ukrojena obleka. Zasnovan je za sedanjost, ne za prihodnost, ki je napoveduje nova strategija nemškega Volkswagna.
Janez je medtem spoznal novo škodo kodiaq. Športnega terenca kompaktne osnove, ki z lahkoto presega ta razred, razvaja z dobro tehniko, vse bolj pozitivnim ugledom in razumno ceno. Kodiaq ponovno dokazuje, zakaj je Škoda lahko zelo samozavestna.
V Sloveniji se medtem počasi odvija električna revolucija. Matej Čer, človek z vizijo ki se marsikomu, tudi meni, občasno zdi pretirana in nerazumljiva, a nikakor ne napačna, s sistemom souporabe prodira v ljubljanski BTC. V njem širi ponudbo souporabe, niža cene najema, prodira v vozne parke podjetij, ki službene avtomobile premalo izkoristijo in zato predrago plačujejo. Svoje načrte uresničuje, počasi, a vztrajno in ob tem dokazuje, da so sanje ne le dovoljene, ampak tudi zaželjene in obrodijo sadove.
V tem tednu je na slovenske ceste zapeljal novi renault scenic. Avto, ki je v Evropi pred 20 leti tlakoval pot kompaktnim enoprostorcem prihaja v novi, trendovski podobi s pridihom športnih terencev. Ti so namreč največja konkurenca scenicu in drugim, saj delež enoprostorcev pada.
Matej se je zapeljal z novim mercedes-benzom GLC coupe, športnim terencem izrazito športnih lastnosti, kupejevskih potez, imenitne notranjosti in tehnike in izrazito trendovsko naravnanostjo.
V AMZS Centru varno vožnje na Vranskem pa so službeni vozniki 26 slovenskih podjetij ponovno dokazovali svoje veščine in se ob tem naučili marsičesa novega. Pri parkiranju so se zanesli na sodobne pripomočke Oplovih avtomobilov. Preizkusili so svoje orientacijske sposobnosti, se pri tem zanesli na navigacijo, potno knjigo, GPS koordinate in Oplovega pomočnika v sili in potrebi OnStar. Kako jim je uspelo, si oglejte v kratkem filmu. Objavili smo tudi film iz prve vaje pri kateri so tekmovalci spoznavali pasti, ki jih na cesto prinaša jesenski čas.
Uspešen delovni teden vam želim!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si