Avto

Audi Q5: spremenilo se je vse in skoraj nič

Audi je v podrobnostih izpopolnil uspešnega športnega terenca Q5, na evropskih trgih bo januarja; nemška cena za 2.0 TDI quattro s samodejnim menjalnikom S-tronic bo 45.100 evrov. Oblikovne spremembe so dokaj skromne, kljub temu je Q5 res nov avto.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.11.2016 12:15
Čas branja: 7 min
Audi Q5: spremenilo se je vse in skoraj nič
Novi Q5 je malenkost večji v vseh smereh, do 90 kilogramov lažji (tudi zaradi lažjega in enostavnejšega pogona quattro) ter oblikovno nekaj bolj izrazit. Na prvi pogled se ni veliko spremenilo, dejansko pa je Q5 povsem nov avto.

Mehika je morda naključna izbira za testne vožnje novega audija Q5, vsekakor pa je zelo primerna. V tej državi je namreč njegovo rodno, proizvodno mesto. Poleg tega so slabe ceste, puščavski pesek in razrahljan makadam odličen poligon za preizkus vseh njegovih vrlin.

Audi je sprva sicer načrtoval nekoliko drugače, leteti bi morali v Malibu na kalifornijski obali, a zaradi zastojev pri urejanju homologacije v ZDA in morda še česa je Malibu nadomestil Los Cabos na skrajnem jugu polotoka Baja California, ki je z zahtevnimi tereni iz novinca izvlekel precej več, kot bi to uspelo imenitnemu Malibuju. Sreča v nesreči torej.

Črka Q na skoraj vsakem drugem audiju

Da audije delajo v Mehiki, je danes tako normalno kot dejstvo, da so audiji tudi športni terenci. Še pred desetletjem je bila oznaka Q pri Audiju sicer tujka, če ne upoštevamo quattra. Danes pa imajo modeli Q že skoraj 40-odstotni delež prodaje te znamke. Prvak med njimi je Q5, ki je denimo leta 2014 kljub pozni starosti našel 247 tisoč kupcev (od leta 2008 je bilo izdelanih 1,6 milijona). Kako zasnovati novega Q5, ki smo ga prejšnji teden vozili na mehiškem polotoku Baja California, da bo sledil prodajnim načrtom predhodnika in morda pridobil še kakšnega kupca, je bilo torej glavno vprašanje Audijevih oblikovalcev in inženirjev.

Spremembe v golfovem slogu

Lahko bi rekli, da so nanj odgovorili v slogu volkswagna golfa. Spremenili so veliko, a na videz precej malo. To velja za karoserijske obline in za ureditev notranjosti. Novi audi Q5 je denimo komaj kaj zrasel, v dolžino se je raztegnil s 4,62 na 4,66 metra. Nekaj malega je zrasel tudi v višino (zdaj 1,66 metra), v širino (1,89 metra) in v medosje (2,82 metra). Kljub temu je lažji do 90 kilogramov, tako deluje napredek. Novi Q5 je oblikovan v bolj resnem slogu, razkriva krivine in obline večjega Q7, a so vidno bolj skladne, prijetnejše.

Prostor, razkošje in ergonomija

Podobno je v kabini, kjer vas pričaka zmes potez iz novega audija A4 z nekaj višjim nadstreškom armaturne plošče, merilniki so lahko elektronski, virtualni in zelo prilagodljivi, s sredinsko konzolo in precej večjo zračnostjo kot v poslovni limuzini. Športni sedeži imajo dolg sedalni del, čvrst in dobro oprijemljiv stranski del, lahko so prešiti s karirastim vzorcem, spredaj podaljšljivi, zračeni, hlajeni in masažni ter v celoti podrobno nastavljivi. Zadnji potniki dobijo dodaten centimeter prostora za kolena, sedi se torej še nekaj bolje, že prej se ni slabo. Prtljažnik pa je ostal podobnih mer, sprejme med 550 in 1.550 litri prtljage. Če zadnjo klop potisnete naprej, gre vanj v osnovi 610 litrov.

Pametna senzorika in elektronika

K položaju za volanom smo brez pripomb, podobno je bilo že prej. Sredinski del konzole pa razkriva še prostostoječ 8,3-palčni zaslon, ki mu ukazujete z drsno miško velike površine ali pa bolj enostavno z vrtljivim gumbom, nameščenim tik pred nizko prestavno ročico samodejnega menjalnika. Ukazov smo se hitro navadili, so pač logični in znani iz drugih audijev. Številni asistenčni sistemi, denimo samodejna vožnja do 65 kilometrov na uro, ki jo omogočajo kamere in senzorji, na mehiških cestah niso delovali, bili so izključeni. Enako velja za pameten radarski tempomat, ki ob pomoči kamer in podatkov navigacije zna slediti hitrostnim omejitvam, prilagoditi hitrost pred zavoji ali pa opozoriti pred naletom od zadaj, s prečnih cest in podobno.

Navigacija ima tudi spomin, zapomni si voznikove navade pri izbiri cest in parkirnih mest ter jih predlaga. Multimedijski vmesnik je povezljiv z Androidnimi in Ap­plovimi napravami, spektrov ambientalne osvetlitve je kar 30, na veliko površino prednjega stekla si lahko pošljete podatke o hitrosti, navigaciji in še kaj.

Programi, ki se zlijejo s podlago

Dobro pa smo lahko preizkusili nastavljivo zračno podvozje, ki glede na program prilagaja višino avtomobila za 45 milimetrov (med 15,5 in 20 centimetri) in tudi čvrstost delovanja. V terenskem načinu smo se tako brez težav prebijali po luknjasti makadamski cesti v osrčju Baja Californie, v športnem smo Q5 stabilno in brez večjih nagibanj zapodili med zavoje, na klasičnih asfaltnih in manj zahtevnih makadamskih cestah pa je v programu comfort navdušil z brezhibnim požiranjem razgibanega površja in tudi dobro zvočno zatesnitvijo udarcev s tal.

Delno konec za klasični quattro

Teren sicer nikoli ni bil takšen, da bi posebej opazili, razen na skoraj nepremagljivem delu, kjer se je mivka na plaži ob Tihem oceanu že nevarno pogrezala, a se splača poudariti: Q5 je v vseh različicah razen 3.0 TDI izgubil klasični mehanski quat­tro, pri nekaterih bosta na voljo oba. Pogonska osnova je zdaj varčni, lažji in cenejši ultra quattro, ki v celoti deluje ob pomoči elektronike in v običajnih razmerah zagotavlja, da motor poganja le prednji kolesi. Ko se ti zavrtita v prazno, pa elektronika vklopi še zadnja.

Soliden 2.0 TDI, izjemen 3.0 TDI

Pri motorjih posebej poudarjamo dva stroja, ki smo ju podrobno preizkusili. Dvolitrski TDI s 140 kilovati in tovarniško porabo 4,9 litra, ki zadošča za pogon 1,8 tone težkega SUV. Stroj je tih, uglajen, odziven in zelo prožen. Pravo veselje pa prinese šele šestvaljnik 3.0 TDI z 210 kilovati (286 konjskimi močmi) in 620 newtonmetri navora. V ponudbo bosta sicer še 2.0 TDI s 120 kilovati in bencinski 2.0 TFSI s 185 kilovati.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Kako je Audi iz kopice nesmislov naredil smisel
Avto
AvtoMiloš Milač Kako je Audi iz kopice nesmislov naredil smisel 2

Audi Q8 je avto z vseh vetrov, povezuje luksuz, robustnost in kupejevstvo. Lastnosti, ki v teoriji ne sodijo skupaj, se v praksi prav lepo dopolnjujejo. Ta hip je v Sloveniji na voljo le dizelski 50 TDI, stane pa 83.400 evrov.

FINANCE
Avto
Bram Schot bo novi šef Audija
Avto
AvtoUroš Božin Bram Schot bo novi šef Audija

Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo
Avto
AvtoMatej Kačič Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo

Prek več kot 2.000 metrov visokih prelazov v osrčju italijanskih Dolomitov smo zapeljali novi Audi Q3 ter spoznali, da bo zagotovo kos visokim ambicijam - postati eden prodajno najpomembnejših modelov prestižne nemške znamke.

FINANCE
Avto
Po GM še Audi: 14 milijard evrov v elektromobilnost in avtonomna vozila
Avto
AvtoUroš Božin Po GM še Audi: 14 milijard evrov v elektromobilnost in avtonomna vozila 7

Do leta 2025 bo v Audijevi ponudbi približno 20 elektrificiranih modelov, polovica jih bo povsem električna. Stavijo še na digitalizacijo in samovozeča vozila.

FINANCE
Avto
Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave
Avto
AvtoMiloš Milač Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave

Včerajšnja aretacije je prvega moža pripeljala do odločitve, da začasno zapusti mesto predsednika uprave Audija in člana uprave Volkswagna

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.