Ljubljanski Avant Car je junija začel ponujati souporabo električnih avtov v središču Ljubljane, zdaj pa svoje delovanje dopolnjuje z dodatnimi mesti v ljubljanskem BTC ter izposojo podjetjem. Direktor družbe Matej Čer verjame, da jim lahko s svojo ponudbo zagotovi velike prihranke časa in denarja.
S projektom Avant2go, souporabo električnih avtomobilov družbe Avant Car, ima njen direktor Matej Čer velike načrte. Manj kot pol leta star projekt bo do konca leta štel 50 vozil in od 800 do tisoč uporabnikov, do leta 2018 pa želi floto povsem električnih avtomobilov razširiti na 500 vozil in na območja zunaj Ljubljane. Na včerajšnji tiskovni konferenci je Čer predstavil drugo fazo pilotnega projekta, s katero širi število lokacij prevzemnih mest na 60 do sto ter prilagaja ponudbo različnim kupcem. Doslej so bili električni smart, BMW i3 in renault zoe namenjeni predvsem fizičnim uporabnikom v središču Ljubljane, pred kratkim je odprl še prevzemno mesto na Letališču Jožeta Pučnika. Tesnejše sodelovanje z ljubljanskim BTC pa mu odpira nove možnosti širitve posla tudi na podjetja.
Nekdaj zračni BTC je danes poln do zadnjega kotička
In zakaj BTC ob 8.500 brezplačnih parkirnih mestih, razmeroma majhnih razdaljah in brezplačnem avtobusu sploh potrebuje storitev souporabe vozil? »Dnevno se skozi BTC zapelje 40 tisoč avtomobilov, letno kar 11 milijonov, kljub velikemu številu parkirnih mest pa so tudi ta pogosto polna. Obenem s projektom nadaljujemo uvajanje startupovskih idej, ki so že pomemben del ABC pospeševalnika v BTC,« je pojasnil izvršni direktor za inovacije in digitalizacijo poslovanja v BTC Julij Božič, ki je na to mesto prišel z vrha IBM Slovenija. »S sodelovanjem z Avant Carom izpolnjujemo del naše strategije do leta 2020, ki pomeni tudi ozelenitev prometa in zmanjšanje prometnih zastojev,« je dodal direktor poslovne enote Misija: Zeleno Miha Mermal.
Nižja osnovna tarifa
Avant Car v BTC vstopa tudi z nižjo tarifo, od 0,9 do 1,5 evra bo stala najcenejša vožnja, v drugih delih Ljubljane boste za najem (ta je sestavljen iz časa najema in števila kilometrov) plačali najmanj od tri do pet evrov. Ob tem bosta Avant Car in BTC infrastrukturo v BTC razširila na štiri prevzemna mesta za avte, 11 polnilnih mest in 22 polnilnih postaj. Avant Car v BTC, ki je čez dan poln zasebnih in službenih vozil, vidi priložnost za souporabo električnih vozil, s katero bi podjetjem lahko močno znižal stroške. Podjetje, ki ima 20 službenih vozil, jih denimo le deset potrebuje ves čas, preostanek pa le redko.
Souporaba namesto službenih avtov
Takemu podjetju lahko drugo polovico voznega parka nadomestimo z nekaj vozili, njihov najem in uporaba pa ga bosta stala precej manj kot lastništvo ali klasičen najem avtomobilov, ki večino časa preživijo na parkirišču. Za podjetja bo Čer pripravil posebne pakete, lahko bodo souporabljala le določena vozila ali pa jih bodo najemala iz celotnega voznega parka, ki je v obtoku. Zanje bo prilagodil delovanje aplikacije, ki bo vezana na celoten vozni park, ne na vsako vozilo posebej, in stroške zajel v skupen račun.
Prihranki odvisni od primera
In kakšni so lahko prihranki? To je odvisno od primera, a Čer pojasnjuje, da povprečnemu uporabniku mesečno za souporabo zadošča sto evrov, medtem ko ga lastništvo avtomobila z vsemi stroški vred stane tudi 500 evrov ali več. Ob tem je prepričan, da vsak avto v souporabi lahko nadomesti od 10 do 20 lastniških, če je ta dobro izkoriščen.Drzne napovedi
Da bi hitreje prodrl na to mikrolokacijo, je znižal cene, za podjetja pa bo pripravil tudi individualne ponudbe, ki bodo ustrezale njihovim potrebam. »Poleg optimizacije stroškov je prednost še ena, širša souporaba bo zredčila promet v BTC in v drugih delih Ljubljane, je prepričan Matej Čer, ki verjame, da se bodo leta 2019 po BTC že vozili samovozeči avtomobili, leta 2026 pa se bo vozni park avtomobilov v Sloveniji zaradi razširjene souporabe zmanjšal s sedanjih 1,1 milijona na 300 tisoč vozil ali manj, le pet odstotkov bo lastniških.
Realnejša bližnja prihodnost
Sočasno s prodajo svojih storitev podjetjem bo Avant Car ponudbo prilagodil tudi študentom, ki v Ljubljani ne potrebujejo svojega avtomobila, ter jim omogočil plačilo z moneto. V prihodnjem mesecu bo souporabo razširil še v eno izmed slovenskih mest. V katero, še ni želel govoriti. S prihodom električnih avtomobilov z večjim dosegom med polnjenji (BMW i3 94 s 300 kilometri dosega pride decembra, renault zoe EV40 s 400 kilometri pa februarja 2017) pa se bodo lahko najemniki odpravili tudi na daljše vožnje iz prestolnice.