Avto

Peugeot 3008: prvi lastne zasnove, pa že cilja na stopničke

Dobro opremljen peugeot 3008 stane slabih 22 ali 23 tisočakov (z dizelskim motorjem). Do konca leta bo prepričal sto, prihodnje leto pa 500 kupcev, so prepričani v slovenskem Peugeotu.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.10.2016 22:30
Čas branja: 5 min
Peugeot 3008: prvi lastne zasnove, pa že cilja na stopničke
Novi 3008 je oblikovno drzen, zelo drugačen, pa vseeno prijeten predstavnik tega razreda. Zaznamuje ga tipična pokončna in bogato kromirana maska, ki mu pristaja precej bolje kot manjšemu 2008. Foto: Milos Milac

Peugeotova avantgardnost za vsako ceno narediti nekaj posebnega, drugačnega, se je tokrat uklonila  smernicam. Model 3008, ki se je s športnimi terenci le spogledoval, sicer pa je po malem segal še v druge razrede, je zamenjal klasični športni terenec z istim imenom. Klasični zato, ker razred športnih terencev oziroma SUV danes ni več niša, reže si 22 odstotkov evropskega trga.

Zgolj avtomobili razreda C SUV oziroma športni terenci kompaktnega razreda, sem sodi tudi 3008, pa so si letos na evropskem trgu odrezali deset, na slovenskem pa kar 12 odstotni tržni delež. Po napovedih predstavnikov znamke Peugeot bo ta delež še rasel, zato je vstop v ta razred logičen.

"Danes takšen avto preprosto moraš imeti. Športna terenska vozila namreč utelešajo avtomobilsko sodobnost, predstavljajo statusni simbol in so tehnološko dovršena," je na prvi predstavitvi 3008 povedal prvi mož Peugeota Maxime Picat, ter poudaril, da novinec na novo postavlja merila v razredu.

Novi 3008 je Peugeotov prvi pravi oziroma domači športni terenec, 4007 in 4008 sta bila plod tesnega sodelovanja z japonskim Mitsubishijem. Podobno kot električni ion.

»Največjega tekmeca novi lev vidi v Renaultovem kadjarju in Nissanovem qashqaiju, prepričati naj bi želel tudi privržence Volkswagnovega tiguana. A tudi tokrat bodo (delno) na suhem ostali tisti, ki potrebujejo pravi štirikolesni pogon - 3008 ima pogon le na prednji kolesni par, ki mu lahko pomaga napredni elektronski sistem Grip Control, štirikolesni pogon pa naj bi imel priključni hibrid v 2019,« je konec maja letos zapisal Matej, ko si je leva prvič ogledal na razkritju v Parizu. Slovenski predstavniki Peugeota seznamu tekmecev dodajajo še kio sportage, zanemarjajo pa hyundaija tucsona, ki naj bi se mersko močneje razlikoval od obeh. To sicer ni res.

V Sloveniji bo letos našel 100, prihodnje leto pa že 500 kupcev s čimer se bo uvrstil med prve tri v razredu, napoveduje distributer P Automobile Import oziroma nekdanji Peugeot Slovenija.

Razlogov za samozavest je veliko. Novi 3008 je oblikovno drzen, zelo drugačen, pa vseeno prijeten predstavnik tega razreda. Zaznamuje ga tipična pokončna in bogato kromirana maska, ki mu pristaja precej bolje kot manjšemu 2008. Prednji žarometi so igrivo zavihani v odbijač, boki so visoki in napihnjeni, zadek mišičast in zaznamovan s pokončnim LED podpisom, ki simbolizira kremplje novega leva.

Z dolžino 4,45 metra je umeščen neposredno med tekmece. Od predhodnika je osem centimetrov daljši, za 62 mm na 267,5 cm pa je zrasla medosna razdalja. 3008 ostaja enako širok (1,84 metra) in visok (zmernih 1,62 m, skupaj s strešnimi prtljažnimi drogovi), Od tal je oddaljen terenskih 22 cm, odbijači in boki pa imajo dovolj zaščite tudi za lažja brezpotja. Lažja zato, ker nima štirikolesnega pogona.

Kabina razkriva še več domiselnosti, res dobre materiale, odlično počutje in arhitekturo novodobnih peugeotov z i-cockpitom druge generacije, ki je pravzaprav razdeljen v tri dele. Pred voznikom je digitalna armaturna plošča,  ki omogoča kopico možnosti prilagoditve.

Lahko riše klasične merilnike ali pa številke razporedi na elektronski valj, ter osrednji del posveti podatkom navigacije ali potovalnega računalnika. Nanjo seveda gledata prek in ne skozi volan, ta pa je še manjši in bolj oglat ter ima dve prečki, ob tem je prirezan v spodnjem in zgornjem delu.

Drugi del predstavlja 12,3 palčen zaslon na dotik, ki je pripravno blizu prstov voznika, tretji pa sredinska konzola, ki voznika obdaja z desne strani. Na njej je celo nekaj gumbov. Ti so v vrsto razporejeni pod zračniki, njihova oblika in videz kroma delujeta prestižno, kot v miniju. Kljub namerni utesnjenosti, ki jo povzroča zelo široka sredinska konzola, je v 3008 veliko prostora v vse smeri.

Dobro se sedi tudi zadaj, prtljažnik pa sprejme med 520 in 1.452 litrov (vanj sodi tudi električni skiro e-kick in napajanje zanj) s čimer se 3008 uvršča nad predhodnika in tudi marsikaterega tekmeca.

Družinske potrebe bo še bolje izpolnjeval večji 5008, ki bo na našem trgu februarja prihodnje leto.

Novi 3008 je bogat tudi na področju aktivne varnosti, na seznamu serijske ali doplačilne je med drugim tudi sistem za nadzor avtomobila znotraj voznega pasu (deluje na 60 kilometrov na uro) ter aktivni radarski tempomat.

Motorni del predstavlja 1,2 litrski trivaljni turbobencinar s 96 kilovati in 1,6 litrski štirivaljni turbobencinar s 121 kilovati. Dizelski del pa 1,6 litrski BlueHDI s 73 ali 88 kilovati ter dvolitrski BlueHDI s 110 ali 132 kilovati. Motorji so povezani z ročnim ali samodejnim šeststopenjskim menjalnikom, pri so izpusti med 103 in 129 grami, poraba pa niha med 4,0 in 5,8 litra. Najmočnejši turbodizel s 132 kilovati je na voljo le s športnim paketom opreme GT.

Cene na ceniku segajo v sredino ponudbe tega razreda, zaokroženo od dobrih 20 do 35 tisočakov. A Peugeot je že pripravil nekaj akcijskih paketov s katerimi naj bi zadostili večini kupcev. Osnovni 1.2 THP 130 z bogatejšim paketom active in navigacijo stane 21.785 evrov, dizelski 1.6 BlueHDI z 88 kilovati pa 22.990 evrov. Oprema allure akcijsko ceno dvigne za dobrega tisočaka, GT 2.0 BlueHDI 180 pa s popustom stane 31.970 evrov.

Foto: Miloš Milač

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov

FINANCE
Avto
Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3

Zimskim razmeram primerno smo se zapodili na sneg, z mitsubishijem eclipsom crossom po zaledenelem poligonu Norveške, z Opli (reportaža čez vikend) pa v Lungau blizu Salzburga. Janez je bil na razkritju novega mercedesa A, Matej pa je spoznaval novi subaru XV. Predženevska vročica razkriva prve novosti, kio ceed in hyundaija santa feja. Valicon pa je predstavil izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.