Peugeotova avantgardnost za vsako ceno narediti nekaj posebnega, drugačnega, se je tokrat uklonila smernicam. Model 3008, ki se je s športnimi terenci le spogledoval, sicer pa je po malem segal še v druge razrede, je zamenjal klasični športni terenec z istim imenom. Klasični zato, ker razred športnih terencev oziroma SUV danes ni več niša, reže si 22 odstotkov evropskega trga.
Zgolj avtomobili razreda C SUV oziroma športni terenci kompaktnega razreda, sem sodi tudi 3008, pa so si letos na evropskem trgu odrezali deset, na slovenskem pa kar 12 odstotni tržni delež. Po napovedih predstavnikov znamke Peugeot bo ta delež še rasel, zato je vstop v ta razred logičen.
"Danes takšen avto preprosto moraš imeti. Športna terenska vozila namreč utelešajo avtomobilsko sodobnost, predstavljajo statusni simbol in so tehnološko dovršena," je na prvi predstavitvi 3008 povedal prvi mož Peugeota Maxime Picat, ter poudaril, da novinec na novo postavlja merila v razredu.
Novi 3008 je Peugeotov prvi pravi oziroma domači športni terenec, 4007 in 4008 sta bila plod tesnega sodelovanja z japonskim Mitsubishijem. Podobno kot električni ion.
»Največjega tekmeca novi lev vidi v Renaultovem kadjarju in Nissanovem qashqaiju, prepričati naj bi želel tudi privržence Volkswagnovega tiguana. A tudi tokrat bodo (delno) na suhem ostali tisti, ki potrebujejo pravi štirikolesni pogon - 3008 ima pogon le na prednji kolesni par, ki mu lahko pomaga napredni elektronski sistem Grip Control, štirikolesni pogon pa naj bi imel priključni hibrid v 2019,« je konec maja letos zapisal Matej, ko si je leva prvič ogledal na razkritju v Parizu. Slovenski predstavniki Peugeota seznamu tekmecev dodajajo še kio sportage, zanemarjajo pa hyundaija tucsona, ki naj bi se mersko močneje razlikoval od obeh. To sicer ni res.
V Sloveniji bo letos našel 100, prihodnje leto pa že 500 kupcev s čimer se bo uvrstil med prve tri v razredu, napoveduje distributer P Automobile Import oziroma nekdanji Peugeot Slovenija.
Razlogov za samozavest je veliko. Novi 3008 je oblikovno drzen, zelo drugačen, pa vseeno prijeten predstavnik tega razreda. Zaznamuje ga tipična pokončna in bogato kromirana maska, ki mu pristaja precej bolje kot manjšemu 2008. Prednji žarometi so igrivo zavihani v odbijač, boki so visoki in napihnjeni, zadek mišičast in zaznamovan s pokončnim LED podpisom, ki simbolizira kremplje novega leva.
Z dolžino 4,45 metra je umeščen neposredno med tekmece. Od predhodnika je osem centimetrov daljši, za 62 mm na 267,5 cm pa je zrasla medosna razdalja. 3008 ostaja enako širok (1,84 metra) in visok (zmernih 1,62 m, skupaj s strešnimi prtljažnimi drogovi), Od tal je oddaljen terenskih 22 cm, odbijači in boki pa imajo dovolj zaščite tudi za lažja brezpotja. Lažja zato, ker nima štirikolesnega pogona.
Kabina razkriva še več domiselnosti, res dobre materiale, odlično počutje in arhitekturo novodobnih peugeotov z i-cockpitom druge generacije, ki je pravzaprav razdeljen v tri dele. Pred voznikom je digitalna armaturna plošča, ki omogoča kopico možnosti prilagoditve.
Lahko riše klasične merilnike ali pa številke razporedi na elektronski valj, ter osrednji del posveti podatkom navigacije ali potovalnega računalnika. Nanjo seveda gledata prek in ne skozi volan, ta pa je še manjši in bolj oglat ter ima dve prečki, ob tem je prirezan v spodnjem in zgornjem delu.
Drugi del predstavlja 12,3 palčen zaslon na dotik, ki je pripravno blizu prstov voznika, tretji pa sredinska konzola, ki voznika obdaja z desne strani. Na njej je celo nekaj gumbov. Ti so v vrsto razporejeni pod zračniki, njihova oblika in videz kroma delujeta prestižno, kot v miniju. Kljub namerni utesnjenosti, ki jo povzroča zelo široka sredinska konzola, je v 3008 veliko prostora v vse smeri.
Dobro se sedi tudi zadaj, prtljažnik pa sprejme med 520 in 1.452 litrov (vanj sodi tudi električni skiro e-kick in napajanje zanj) s čimer se 3008 uvršča nad predhodnika in tudi marsikaterega tekmeca.
Družinske potrebe bo še bolje izpolnjeval večji 5008, ki bo na našem trgu februarja prihodnje leto.
Novi 3008 je bogat tudi na področju aktivne varnosti, na seznamu serijske ali doplačilne je med drugim tudi sistem za nadzor avtomobila znotraj voznega pasu (deluje na 60 kilometrov na uro) ter aktivni radarski tempomat.
Motorni del predstavlja 1,2 litrski trivaljni turbobencinar s 96 kilovati in 1,6 litrski štirivaljni turbobencinar s 121 kilovati. Dizelski del pa 1,6 litrski BlueHDI s 73 ali 88 kilovati ter dvolitrski BlueHDI s 110 ali 132 kilovati. Motorji so povezani z ročnim ali samodejnim šeststopenjskim menjalnikom, pri so izpusti med 103 in 129 grami, poraba pa niha med 4,0 in 5,8 litra. Najmočnejši turbodizel s 132 kilovati je na voljo le s športnim paketom opreme GT.
Cene na ceniku segajo v sredino ponudbe tega razreda, zaokroženo od dobrih 20 do 35 tisočakov. A Peugeot je že pripravil nekaj akcijskih paketov s katerimi naj bi zadostili večini kupcev. Osnovni 1.2 THP 130 z bogatejšim paketom active in navigacijo stane 21.785 evrov, dizelski 1.6 BlueHDI z 88 kilovati pa 22.990 evrov. Oprema allure akcijsko ceno dvigne za dobrega tisočaka, GT 2.0 BlueHDI 180 pa s popustom stane 31.970 evrov.
Foto: Miloš Milač