Avto

Eksplozija SUV - niša je postala stalnica z največjim deležem

Športni terenci oziroma SUV so se lani s prodajo 3,2 milijona vozil in vodilnim 22,5-odstotnim tržnim deležem v Evropi dokončno rešili oznake nišni

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.02.2016 23:47
Dopolnjeno: 10.02.2016 23:57
Čas branja: 3 min
Eksplozija SUV - niša je postala stalnica z največjim deležem
Nissan qashqai je bil lani najuspešnejši športni terenec C razreda v Evropi, prepričal je rekordnih 230.661 tisoč kupcev in si odrezal 18 odstotni tržni delež razreda. Foto: Miloš Milač

Avtomobili na visokih nogah, z bujnimi oblinami, a nič kaj terensko vsebino so pred dvema desetletjema začeli s skromnimi številkami. Lani pa so nišni športni terenci postali vodilen razred v Evropi, izbojevali so si 22,5-odstotni delež, večji kot razred golfov in cliov. Nad njimi smo navdušeni tudi Slovenci.S prodajo 3,2 milijona vozil, 24-odstotno rastjo in 22,5-odstotnim - vodilnim tržnim deležem v Evropi (če športne terence oziroma SUV vseh velikosti stlačimo v en razred) so se dokončno znebili oznake nišni.

Toyota-RAV4-1996-1280x960-wallpaper-09.1455144687.jpg.e.960px.jpg

Razred SUV oziroma zelo cestno usmerjenih terencev je še pred dobrima dvema deset­letjema, ko je na evropski trg zapeljal eden od pionirjev toyota rav4, štel le nekaj deset tisoč enot na leto. Toyoti so se kmalu pridružili korejski proizvajalci (hyundai tucson in santa fe, kia sportage, sorento), nemški Mercedes-Benz z ML in BMW X5 ter druge znamke.

Gledano prek evropskih meja, predvsem v ZDA, pa imajo športni terenci še precej daljšo zgodovino. Chevrolet si lasti pravice za prvi SUV - model suburban leta 1935. V novejši dobi pa je bil eden prvih, tudi slovenskim kupcem zelo dobro znani, jepp cherokee z letniki izdelave od 1984 do 2001. Sicer zmogljivi terenec je napolnil ameriške in delno tudi evropske ceste, kupci pa so ga vzljubili zaradi višjega sedenja, prostorne kabine in prtljažnika ter robustnega videza.

Danes skoraj ni več znamke brez SUV

Dobri dve desetletji po za Evropo prelomnem SUV, toyoti rav4, pa skoraj ni več avtomobilskega proizvajalca, ki ne bi zašel v ta razred. Ponudba se ob tem širi navzdol, velikim SUV (denimo BMW X5 in audiju Q7) so sledili srednji (BMW X3, audi Q5), nato kompaktni (BMW X1 in audi Q3) in še majhni, kjer danes vladajo renault captur, opel mokka, nissan juke in peugeot 2008. Nekdaj obvezni štirikolesni pogon je danes povezan predvsem z velikostjo razreda in močjo motorja. Manjši in šibkejši je SUV, bolj redek je. Majhne pa večinoma poganjajo prednja kolesa, kar najbolje opiše povezanost novodobnih SUV z njihovimi daljnimi predniki - terenci.

1.1455131002.jpg

Sorodnost s terenci izginja

Danes so vsi SUV zelo cestni, njihovi lastniki pa jih vozijo predvsem po asfaltnih površinah, le občasno se znajdejo v snegu in na terenu. Zaradi načina uporabe se tehnično le malo razlikujejo od običajno zasnovanih avtomobilov, glavne razlike so nekaj večja oddaljenost od tal (od 12,5 centimetra pri mercedes-benzu GLA AMG do približno 20 centimetrov, nekateri so višji predvsem zaradi prilagodljivih blažilnikov), višji sedeži in streha ter nekaj bolj postavljaški videz, ki ga danes dajejo okrogline, ne več odsekani robovi karoserije.

V Evropi na vrhu, pri nas se tja vzpenjajo

Športni terenci so lani v Evropi dosegli prodajo 3,2 milijona vozil in si odrezali 22,5-odstotni tržni delež. Slovenci tudi po tej strani sledimo Evropi, rast razreda SUV pa je bila lani, vsaj statistično, še večja, kar 41,5-odstotna, saj so športni terenci lani zavzeli 18-odstotni delež (predlanskim 14,22-odstotnega). Skoraj tretjino registracij, ne pa tudi dejanske prodaje slovenskim kupcem, pa sta zagrešila le dva modela - nissan juke in dacia duster. Analitska hiša Jato Dynamics je sicer izračunala 35-odstotno rast prodaje SUV v Sloveniji v primerjavi z letom 2014. Športni terenci pa so kljub prijazni statistiki po prodaji ostali za razredoma C (golf in megane) s 25,8-odstotnim deležem in B (clio in corsa) z 20,9-odstotnim, ki sta izgubila več kot odstotno točko tržnega deleža.

Včeraj je bil razkrit prvi seatov SUV ateca, ki se bo spopadel s tekmeci v C SUV razredu.

Nissan je ime številka ena

Med znamkami je bil v Evropi najuspešnejši Nissan z 11,8 odstotka trga, sledil mu je Renault iz zveze Renault-Nissan. Športni terenci so v Evropi za seboj pustili B- (clio) in C-razred (golf) vozil, ki sta si odrezala 22 oziroma 20,6 odstotka trga, oba sta se v primerjavi z letom 2014 skrčila za 0,7 odstotne točke. Največ so izgubili enoprostorci, njihov delež je lani upadel z 11,7 na 10,5 odstotka. Doslej upadajoč razred poslovnih limuzin pa je lani zrasel za 12,8 odstotka, na 9,05 odstotka tržnega deleža.

Največja rast majhnih in srednjih

Gledano SUV po velikostnih razredih, so v zadnji petletki najbolj napredovali majhni SUV B-razreda, kamor denimo sodijo opel mokka, nissan juke in renault captur. Lani pa je največjo, 42-odstotno rast in 470 tisoč vozil dosegel razred srednje velikih SUV, kamor sodijo volvo XC60, BMW X3 in mercedes-benz GLC. Sledili so SUV B-razreda z 38-odstotno rastjo in 1,2 milijona prodanimi vozili ter veliki SUV s 27-odstotno rastjo in 243 tisoč vozili. Največji, a hkrati najpočasneje rastoč, je ostal razred C SUV, ki je lani dosegel osemodstotno rast in 1,28 milijona prodanih vozil.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3

Zimskim razmeram primerno smo se zapodili na sneg, z mitsubishijem eclipsom crossom po zaledenelem poligonu Norveške, z Opli (reportaža čez vikend) pa v Lungau blizu Salzburga. Janez je bil na razkritju novega mercedesa A, Matej pa je spoznaval novi subaru XV. Predženevska vročica razkriva prve novosti, kio ceed in hyundaija santa feja. Valicon pa je predstavil izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev

FINANCE
Avto
Čas je za najboljše avtomobile na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Čas je za najboljše avtomobile na svetu 2

Do konca tedna bomo glasovali za svetovni avto leta v petih kategorijah, letos izbiramo med 62 avtomobili, vse več je evropskih znamk, denimo Renault, Peugeot in Citroën

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Vrhunski mojstri, ki krojijo svetovno avtomobilsko industrijo
Avto
AvtoMatej Kačič Vrhunski mojstri, ki krojijo svetovno avtomobilsko industrijo 2

Štiri velika imena, brez katerih si danes ne moremo predstavljati sodobnega avtomobilizma.

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov

FINANCE
Avto
Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani
Avto
AvtoMiloš Milač Poplava novih modelov na trgu, idealen golf in mercedes za ceno stanovanja v Ljubljani

Teden je prinesel kopico novih modelov, ki so pripeljalli na slovenski trg. Zapeljali smo se z mitsubishijem eclipse crossom, kio stinger, hyundaiem i30 fastbackom, renaultom koleosom, nissanom x-trailom pred prenovo in po njej, z izjemno varčno toyoto prius plug-in hybrid in nissanom qashqaiem. Razkrivamo še finaliste svetovnega avta leta in zmagovalca slovenskega.