Včeraj v jutranjih urah, po uradnem razkritju nove generacije BMW serije 7, se odpravimo v njegov dom - od Muenchna dobro uro oddaljen Dingolfing, kjer so se rojevale vse dozdajšnje serije 7, vključno s povsem vročo. Ob ogledu proizvodnje se znajdem pred zgradbo 55, testnim centrom, kjer inženirji preizkušajo izolacijo, aerodinamiko in natančnost izdelave sestavnih delov.
Pogled na stavbo zbudi spomine, čeprav sem prvič tukaj. Okolje je nekam znano, ograja, stene zgradbe in sedmica ... Čakaj, kaj niso tu zadnji dan prejšnjega leta nastale prve neuradne slike nove serije 7 in po nesreči ušle v javnost? Po koncu predstavitve pobaram enega od delavcev: Je res? Ja, se nasmeje - in ne, ni bilo po nesreči!
Pa sem spet nasedel! Sicer mi je že dolgo jasno, da so fotografije zamaskiranih avtov, ki so po naključju ušle na splet, del dobro premišljenega trženja avtomobilskih proizvajalcev. Ponavadi jih kar dobro skrivajo, pri tem jim pogosto pomagajo okrogle zadnje luči, ki jih posebej za testne mule izdelujejo v Slovenskih Konjicah. Pobegle fotografije zbudijo veliko pozornosti, ustvarjajo zgodbe in napetost javnosti. Ko se avto prikaže v serijski obliki, se zgodba le nadaljuje.
Pri sedmici, ki se je prikazala kar pol leta pred uradnim razkritjem, se mi je vseeno zdelo, da tega ni zagrešil sam BMW - pa je!
Zakaj je bilo tako, seveda v BMW niso komentirali. Mislim, da so dober razlog prodajne številke. V zadnjem letu je aktualna sedmica prepričala le dobrih 40 tisoč kupcev, največji tekmec mercedes-benz razreda S pa prek sto tisoč, tega Bavarci niso mogli mirno gledati ...
V letošnjem izboru Poslovni avto leta (PAL) se je boju za zmago med prestižnimi pridružil še tretji pomemben igralec - Audi in v kategoriji managerski avto ugnal tekmece. Slavili so še ford focus, ki je te dni na naše ceste zapeljal tudi v športni preobleki in z močnim dizelskim motorjem. Ekokategorijo je dobil BMW i3, poslovno pa volkswagen passat.
Predstava na sklepnem dogodku je sicer pripadla razkošnemu kupeju z vrtoglavo ceno. Izbor PAL pa je tudi tokrat poudaril in nagradil dobro vsebino, ne blišča ali zgolj ugodne cene.
Kako slasten je občutek moči, je znova pokazal šef Fiata in Chryslerja Sergio Marchionne, ki spet sanja o združitvi s še večjim od sebe. Marchionne se je pred leti povezoval tudi s francoskim PSA, ki danes tudi brez njega posluje kar solidno, pred kratkim pa je posodobil svoja prodajna prvaka - peugeota 208 in potniško dostavnega partnerja.
Spoznali smo še nova Fordova enoprostorca C-max in S-max, ki pregovorno dobro povezujeta prostornost z dinamiko. To po novem uspeva tudi BMW, a preizkusni 220d xDrive active tourer je imel poleg prijetnih še eno precej neprijetno lastnost - res zasoljeno ceno. Active tourer je hkrati posodil osnovo, tudi prednji pogon in trivaljne motorje novemu športnemu terencu X1, ki bo pri nas jeseni.
Zapeljali smo novo mazdo CX-3 in ugotavljali, ali je privlačna tudi njena vsebina, ne le oblika. Ob bok velikanu smo zapeljali majhnega smarta for two, preizkusili ameriško ikono, ki ima velike ambicije tudi na stari celini, in se na kratko usedli še za volan Renaultovega kompaktnega športnega terenca kadjar.
Razkrila se je nova opel astra, ki je v tej generaciji morda res takšna, kakršna mora biti, za spodoben dvoboj s tekmecem volkswagnom golfom.
V tem tednu smo se odpravili na trg lizinga, preverili ,kaj danes financirajo lizinška podjetja, zakaj Slovenci svoje avte tako pogosto zavarujemo s kaskom in zakaj je clio na lizing cenejši kot z gotovino, kje je trik?
AMZS je organiziral posvet o vse bolj žgoči tematiki - vožnji Slovencev v nasprotni smeri.
Matej je bil v Bruslju, kjer je spoznal osveženo toyoto auris, lepšo, varnejšo ter prvič z majhnim in varčnim turbomotorjem. V poljskem Poznanju pa se je na štiri oči srečal z najmočnejšo črko v svetu avtomobilizma in jo prijel za oba rogova.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avtopanoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci ...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.