Financiranje nakupa osebnih vozil je lani pomenilo 57 odstotkov posla lizinških hiš. Ta delež sicer upada, raste pa delež financiranja strojev, proizvodne opreme in dostavnih vozil, kar kaže na povečano gospodarsko aktivnost podjetij.
Lizinške hiše so lani financirale za 775 milijonov evrov premičnin, kar je za 7,8 odstotka več kot leta 2013. Vrednost pogodb za financiranje osebnih vozil je v zadnjem letu upadla, enako velja za njihov delež med premičninami, ki je po letu 2008 prvič upadel pod 60 odstotkov, natančno na 57 odstotkov. Minulo leto pa je prineslo rast deleža financiranja dostavnih vozil s 23 na 25 odstotkov ter strojev in proizvodne opreme s šest- na osemodstotni delež, oba premika pa kažeta na vnovična vlaganja podjetij v posel.
Don Schoeffmann, direktor SKB Leasinga
Koncentracija lizinških hiš
Pomočnica direktorja v Summit Leasingu Tina Filipan na trgu lizinga vozil v zadnjih letih opaža večjo koncentracijo. »Kar 85 odstotkov vseh novih osebnih vozil financirajo štiri lizinške hiše. Z vidika obsega financiranja v naši družbi ohranjamo obseg na ravni prejšnjih let,« pravi Filipanova in dodaja, da so v prvih petih mesecih tega leta zadovoljni z rezultati, saj so tako na področju financiranja novih kot rabljenih vozil presegli lanske rezultate v istem časovnem obdobju za več kot 20 odstotkov, na področju financiranja zalog in testnih vozil pa za več kot 10 odstotkov. Summit Leasing ima sicer drugi največji tržni delež.
Do kupcev z dodatno ponudbo
V Summit Leasingu so ponudbo na tem področju zaokrožili z obveznim in kasko zavarovanjem vozil v sodelovanju z največjimi zavarovalnicami v Sloveniji. Sogovornica trg osebnih vozil sicer ocenjuje kot negativen, za 20 do 30 odstotkov manjši od podatkov, kot jih prikazuje statistika prvih registracij, ki sicer kaže na 13-odstotno rast prodaje.
V Unicredit banki opažajo, da je na panogo najbolj pozitivno vplivala rast trga osebnih in tovornih vozil ter oživitev investicijske dejavnosti podjetij. V tem letu pa direktorica družbe UniCredit Leasing Estera Tajnikar pričakuje, da bo napovedana večja investicijska aktivnost podjetij pozitivno vplivala tudi na financiranje opreme. Rezultatov ne razkrivajo.
Tina Filipan, pomočnica direktorja Summit Leasinga
Vse boljši posel so rizični rabljeni avtomobili
V SKB Leasingu so lani povečali svoj tržni delež z devet na 15 odstotkov, po našem izračunu na 116,5 milijona evrov. Po besedah direktorja družbe Dona Schoeffmanna se rast nadaljuje tudi letos, saj je družba v prvih petih mesecih dosegla 21-odstotno rast poslov glede na isto obdobje prejšnjega leta. »Po posameznih segmentih je rast največja na področju financiranja osebnih avtomobilov, in to predvsem rabljenih. Povpraševanje po financiranju rabljenih avtomobilov raste zaradi krize.« Schoeffmann dodaja, da ta segment sicer prinaša večja tveganja, predvsem zaradi pridobivanja dokumentov, ugotavljanja njihove verodostojnosti, določanja prodajne cene avta, določanja preostanka vrednosti kakor tudi z vidika manjše posojilne sposobnosti strank.
Vozni park se stara
Po podatkih SKB Leasinga se število starejših osebnih avtomobilov v Sloveniji v zadnjih letih povečuje, lani je bil osebni avto povprečno star že 9,4 leta. Okoli 37 odstotkov registriranih avtomobilov pa je bilo starih najmanj 12 let, kar je skoraj 50 odstotkov več kot leta 2008. Povečano povpraševanje po rabljenih vozilih so opazili tudi v Summit Leasingu, v prvih petih mesecih leta so rabljena vozila pomenila 35 odstotkov vseh novih naložb končnih strank.
Rastoč trg financiranja opreme in strojev
SKB Leasing je bil uspešen tudi pri financiranju vseh vrst strojev in proizvodne opreme. Tu po besedah sogovornika družba dosega rast, večjo od 30 odstotkov, obseg financiranja na področju tovornega programa in gradbene mehanizacije pa je primerljiv z lanskimi podatki. Schoeffmann dodaja, da je SKB Leasing pri financiranju strojev in proizvodne opreme najbolj dejavna lizinška družba, po podatkih Združenja bank Slovenije za leto 2014 si je lani odrezala 38-odstotni tržni delež, res pa je, da znesek novih poslov v tem segmentu pomeni le desetino zneska financiranja vseh premičnin na trgu. Skupna vrednost pogodb financiranja opreme in strojev vseh lizinških hiš je lani dosegla 62 milijonov evrov, leta 2013 pa 43,6 milijona evrov.