Po raziskavi družbe GFK kasko zavarovanje v večini držav srednje in vzhodne Evrope (CEE) ni obvezno, kar se kaže v razmeroma slabi razširjenosti tovrstnih zavarovanj. V povprečju pa ga v regiji srednje in vzhodne Evrope kot dodatno zavarovanje avtomobilov uporablja le sedem odstotkov gospodinjstev. Od povprečja sicer precej odstopata dve državi: Slovenija in Srbija.
V Sloveniji ima kar 41 odstotkov gospodinjstev kasko zavarovanje, po raziskavi razlog lahko vsaj deloma iščemo v razširjenosti nakupov avtomobilov prek lizinških družb, ta je v Sloveniji pri novih osebnih avtomobilih prek 50-odstoten, saj lizinške družbe za zavarovanje predmeta financiranja zahtevajo kasko. Srbija je druga skrajnost, saj le odstotek gospodinjstev avto zavaruje s kaskom.
Kasko z različnimi kritji nadpovprečno doplačajo tudi na Češkem (v več kot 14 odstotkih gospodinjstev), na Slovaškem in v Bolgariji (oboje več kot 10 odstotkov). V preostalih državah regije CEE se za kasko zavarovanja vozil odloča precej manj kot 10 odstotkov gospodinjstev.
Drugačna slika pri zavarovanju AO
Slika je precej drugačna pri zavarovanju avtomobilske odgovornosti (AO), ki odseva razširjenost lastništva osebnih vozil v posameznih državah. Ker je tovrstno zavarovanje obvezno za vse lastnike vozil, lahko sklepamo, da to zavarovanje odseva raven kupne moči v posamezni državi. Glede na podatke IMDS ima AO 47-odstotni delež v gospodinjstvih v regiji srednje in vzhodne Evrope, kar pomeni skoraj vsako drugo gospodinjstvo. V Sloveniji 84 odstotkov gospodinjstev avtomobile zavaruje z AO. V GFK pojasnjujejo, da razlike med državami zrcalijo socio-ekonomske razlike. Na Hrvaškem, Češkem in Slovaškem vsaj 60 odstotkov gospodinjstev za zavarovanje vozil uporablja AO, medtem ko v Ukrajini to velja za zgolj 12 odstotkov gospodinjstev. AO uporablja 47 odstotkov gospodinjstev na Poljskem, 44 odstotkov v Bolgariji in 44 odstotkov v Srbiji.
Več o lizingu v jutrišnji prilogi