Alpski letalski center Lesce pod Karavankami ima okoli 1.130 metrov dolgo in 23 metrov široko vzletno stezo, če na njej izkušeni inštruktor varne vožnje s pomočjo stožcev postavi zelo dinamično traso s slalomom, hitrimi in počasnimi ovinki ter dolgo ravnino pa je jasno, da lahko steza služi tudi za varno preizkušanje zmogljivosti kakšnega športnega avta.
Tudi tokrat je bilo tako, po vzletno-pristajalni stezi v Lescah smo se zapodili z vpadljivim Fordovim focusom ST, ki je s prenovo v nos dobil tudi zmogljiv turbodizel - povsem v stilu največjega tekmeca golfa GTD. Motor TDCI ponuja 136 kilovatov oziroma 185 konjev, največji navor 400 Nm pri 2.750 vrtljajih, z mesta do 100 km/h pospeši v 8,1 sekunde, doseže najvišjo hitrost 217 km/h, v teoriji pa naj bi porabil 4,4 litra nafte na sti kilometrov.
Primerjava s Volkswagnom pokaže, da je ST za konja močnejši od golfa GTD in ponuja za 40 Nm več navora, vendar pa GTD vleče iz nižjih vrtljajev, z mesta do 100 km/h je hitrejši za pol sekunde ter doseže nekoliko višjo končno hitrost. Dizel v ST je na voljo z odličnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pogon pa je speljan na prednji kolesni par. Seveda si kupci lahko omislijo športno bolj pristni 2,0-litrski turbobencinar s 184 kilovati (250 KM), oba motorja pa sta na voljo tudi v karavanski različici.
Čeprav je preizkusno različico poganjal za "hot hatcha" netipični agregat, je bilo hrumenje dizla moč sličati daleč naokoli. Fordovi inženirji so se dodobra posvetili zvoku, saj tudi ta predstavlja pomemben del DNA njihove športne družine. Že običajni focus se zelo dobro pelje, pri ST pa je letvica zaradi številnih izboljšav v prid športni vožnji (izboljšano krmiljenje, novo prednje vzmetenje s tršimi blažilniki, vektoriranje navora in dodatno preračunan sistem za preprečevanje vrtenja koles v prazno) pomaknjena še korak višje.
ST se je tudi z agresivno vožnjo med stožci peljal suvereno, meja zdrsa je postavljena precej visoko, kar je plod velike smerne stabilnosti in sila neposrednega volana, morda bi lahko dodali še mehansko zaporo diferenciala. Dizelskega navora je v vsakem trenutku dovolj, v primerjavi z bencinarjem pa do razlike pride šele na daljših ravninah oziroma pri visokih hitrostih.
Fordovi oblikovalci so ob agilni konjenici poskrbeli tudi za to, da je prenovljeni focus ST kaj hitro moč ločiti od bolj civilnega. Modelu ST so namenili posebno masko motorja, ki prinaša unikatno ST mrežico za zajemanje zraka, odbijač je bolj športno naravnan, tu so tudi zaščitni pragovi z logotipi ST, večji strešni spojler in pragovi v barvi karoserije. Od zadaj bo hitro jasno, kaj je pred vami, saj ima ST sredinsko izpušno cev. Tudi manj pozorno oko bo tako zlahka opazilo, da je focus ST nekaj posebnega, dodatno pa jih bodo prepričala posebna 18-ali 19-palčna platišča, opcijsko rdeče zavorne čeljusti ter večji diski.
Športno dodelana je tudi notranjost, tako ima ST serijsko Recaro sedeže, v dražji različici ST-3 pa tudi zadnjo klop. Na sredini armaturke so kontrolni merilniki, iz katerih lahko voznik razbere podatke o temperaturi in pritisku motornega olja ter polnilnem tlaku turbopolnilnika, športnost pa dopolnjujejo aluminijaste stopalke in prestavna ročica.
Ford focus ST je tako na kratkem, a sladkem preizkusu dokazal, da se ni po pomoti znašel tudi tam, kjer si cesto sicer že desetletja podreja golf GTD.
Foto: Matej Kačič