Avto

Ford focus ST po meri golfa GTD

Športno ukrojeni Ford focus ST ne iziva le VW golfa GTI, z dvolitrskim turbodizlom je poslej tudi pri nas resen tekmec golfu GTD. Zanj je treba odšteti manj kot 24 tisočakov, preizkusili pa smo ga kar na letališki stezi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.06.2015 06:00
Čas branja: 3 min

Ford-focus-ST-Lesce-079-1.1433973757.jpg.n.960px.jpg

Alpski letalski center Lesce pod Karavankami ima okoli 1.130 metrov dolgo in 23 metrov široko vzletno stezo, če na njej izkušeni inštruktor varne vožnje s pomočjo stožcev postavi zelo dinamično traso s slalomom, hitrimi in počasnimi ovinki ter dolgo ravnino pa je jasno, da lahko steza služi tudi za varno preizkušanje zmogljivosti kakšnega športnega avta.

Ford-focus-ST-Lesce-151-1.1433973999.jpg.n.960px.jpg

Tudi tokrat je bilo tako, po vzletno-pristajalni stezi v Lescah smo se zapodili z vpadljivim Fordovim focusom ST, ki je s prenovo v nos dobil tudi zmogljiv turbodizel - povsem v stilu največjega tekmeca golfa GTD. Motor TDCI ponuja 136 kilovatov oziroma 185 konjev, največji navor 400 Nm pri 2.750 vrtljajih, z mesta do 100 km/h pospeši v 8,1 sekunde, doseže najvišjo hitrost 217 km/h, v teoriji pa naj bi porabil 4,4 litra nafte na sti kilometrov.

Ford-focus-ST-Lesce-007.1433974266.JPG.n.960px.jpg

Primerjava s Volkswagnom pokaže, da je ST za konja močnejši od golfa GTD in ponuja za 40 Nm več navora, vendar pa GTD vleče iz nižjih vrtljajev, z mesta do 100 km/h je hitrejši za pol sekunde ter doseže nekoliko višjo končno hitrost. Dizel v ST je na voljo z odličnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pogon pa je speljan na prednji kolesni par. Seveda si kupci lahko omislijo športno bolj pristni 2,0-litrski turbobencinar s 184 kilovati (250 KM), oba motorja pa sta na voljo tudi v karavanski različici.

Ford-focus-ST-Lesce-051-1.1433974537.jpg.n.960px.jpg

Fordov slovenski zastopnik Summit Motors si želi letno prodati 15 vozil, dobra polovica kupcev naj bi se odločila za močnejšega bencinarja. Za petvratno kombilimuzino in osnovni paket ST-2 je treba po ceniku odšteti 27.590 evrov, vendar je trenutno na voljo znaten popust, ki ceno zniža na 23.990 evrov (oziroma na 24.560 za karavana). Bencinski ST z ročnim menjalnikom je za 900 evrov dražji, s popustom tako stane 24.940 evrov oziroma 25.540 evrov kot karavan. Dražji paket ST-3 je dražji za okoli 2.400 evrov, vendar po naše LED dnevni žarometi, dinamični bi-ksenon in športna zadnja klop ne odtehtajo višje cene.

Ford-focus-ST-Lesce-149-1.1433974730.jpg.w.960px.jpg

Čeprav je preizkusno različico poganjal za "hot hatcha" netipični agregat, je bilo hrumenje dizla moč sličati daleč naokoli. Fordovi inženirji so se dodobra posvetili zvoku, saj tudi ta predstavlja pomemben del DNA njihove športne družine. Že običajni focus se zelo dobro pelje, pri ST pa je letvica zaradi številnih izboljšav v prid športni vožnji (izboljšano krmiljenje, novo prednje vzmetenje s tršimi blažilniki, vektoriranje navora in dodatno preračunan sistem za preprečevanje vrtenja koles v prazno) pomaknjena še korak višje.

Ford-focus-ST-Lesce-126-q.1433974608.jpg.n.960px.jpg

ST se je tudi z agresivno vožnjo med stožci peljal suvereno, meja zdrsa je postavljena precej visoko, kar je plod velike smerne stabilnosti in sila neposrednega volana, morda bi lahko dodali še mehansko zaporo diferenciala. Dizelskega navora je v vsakem trenutku dovolj, v primerjavi z bencinarjem pa do razlike pride šele na daljših ravninah oziroma pri visokih hitrostih.

Ford-focus-ST-Lesce-147-1.1433974141.jpg.w.960px.jpg

Fordovi oblikovalci so ob agilni konjenici poskrbeli tudi za to, da je prenovljeni focus ST kaj hitro moč ločiti od bolj civilnega. Modelu ST so namenili posebno masko motorja, ki prinaša unikatno ST mrežico za zajemanje zraka, odbijač je bolj športno naravnan, tu so tudi zaščitni pragovi z logotipi ST, večji strešni spojler in pragovi v barvi karoserije. Od zadaj bo hitro jasno, kaj je pred vami, saj ima ST sredinsko izpušno cev. Tudi manj pozorno oko bo tako zlahka opazilo, da je focus ST nekaj posebnega, dodatno pa jih bodo prepričala posebna 18-ali 19-palčna platišča, opcijsko rdeče zavorne čeljusti ter večji diski.

Ford-Focus-ST-2015-1600x1200-wallpaper-10.1433973211.jpg.n.960px.jpg

Športno dodelana je tudi notranjost, tako ima ST serijsko Recaro sedeže, v dražji različici ST-3 pa tudi zadnjo klop. Na sredini armaturke so kontrolni merilniki, iz katerih lahko voznik razbere podatke o temperaturi in pritisku motornega olja ter polnilnem tlaku turbopolnilnika, športnost pa dopolnjujejo aluminijaste stopalke in prestavna ročica.

Ford-Focus-ST-2015-1600x1200-wallpaper-0f.1433973347.jpg.n.960px.jpg

Ford focus ST je tako na kratkem, a sladkem preizkusu dokazal, da se ni po pomoti znašel tudi tam, kjer si cesto sicer že desetletja podreja golf GTD.

Ford-Focus-ST-2015-1600x1200-wallpaper-13.1433973549.jpg.n.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
(Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence
Avto
AvtoMiloš Milač (Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence 4

Usedli smo se v novi ford focus, četrto generacijo izjemno uspešnega kompaktnega avtomobila. Novinec je nov od koles do strehe, prinaša dobre in uporabne rešitve ter napoveduje zelo dober paket. Pri nas bo jeseni, (nemške) cene zanj pa bodo celo 200 evrov nižje kot prej.

FINANCE
Avto
Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti
Avto
AvtoJanez Kovačič Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti 6

Novi ford focus je večji, prostornejši, varnostno in tehnično prepričljiv in vozniško še bolj izjemen, je dokazal na prvih vožnjah v Nici

FINANCE
Avto
Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence 4

Novi ford focus na slovenski trg prinaša pošten prepih v kompaktnem razredu. Celostno zelo dober avto pa ima precej višje cene kot prej. Analizirali smo nov položaj focusa, razloge za podražitev in preverili kaj ponuja za najmanj 16.990 evrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Dobro leto za slovenski Ford
Avto
AvtoMiloš Milač Dobro leto za slovenski Ford 1

Rast večja od povprečja na trgu, kopica novosti v letu 2018 in novi focus v zadnjem četrtletju

IZVOZNIKI
Novice
Ford pri novem focusu ni sklepal kompromisov
Izvozniki.si
NoviceSpletni oglasi Ford pri novem focusu ni sklepal kompromisov

Novi focus po 20 letih in 16 milijonih prodanih avtomobilov prejšnje generacije spet spreminja pravila igre in je ena glavnih avtomobilskih novosti leta, ki jo že srečamo tudi na slovenskih cestah.

FINANCE
Avto
Ford, ki pravila igre piše na novo
Avto
AvtoMatej Kačič Ford, ki pravila igre piše na novo 3

Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven

FINANCE
Avto
Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji
Avto
AvtoUroš Božin Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji

Edgeu so s prenovo namenili kopico novih asistenčnih varnostnih sistemov, nova zmogljiva dizelski motor in menjalnik. Prvič bo na voljo tudi s športnim paketom opreme ST-line.