Novi yaris je sicer resda le prenovljen, uradno gre za generacijo 3,5, a pri Toyoti jo radi poimenujejo kar četrta, delno iz marketinških, delno pa iz značajskih razlogov. V osnovi enak avto kot leta 2011, ko je na trg pripeljala tretja generacija, je dobil nazaj nekaj tiste hudomušnosti, igrivosti in sproščenosti, ki je bila značilna predvsem za prvo, tudi za drugo, nikakor pa ne za tretjo generacijo.
Značajska nihanja oblikovalcev, inženirjev, predvsem pa vodstva Toyote na primeru yaris, v preteklosti sicer niso pustila resnejših posledic v prodaji. Zadnja generacija je v Sloveniji našla prek dva tisoč, vse tri skupaj pa prek deset tisoč kupcev. Morda so jo celo spodbudila, saj je vsaka generacija yarisa nagovarjalaa nekoliko drugačno ciljno skupino, vseskozi pa je s seboj vozila dober ugled zanesljivega, varčnega in po vrednosti rabljenega zelo trdnega avta.
Ne bom pozabil naše lektorice, ko je neki dan priplesala v službo in se prešerno pohvalila, da je za osem let stari yaris 1,3 iz kupca izvlekla 4.200 evrov, novi so se takrat prodajali po nekaj več kot deset tisočakov. Izguba vrednosti, ki govori o zelo dobri naložbi.
To veliko velja, a za današnje čase ne dovolj. "Naši kupci se starajo, zato bi radi ujeli tudi mlajše, ti pa imajo radi barvitost, živahnost in povezljivost pametnih telefonov z avtomobilom," je zasuk pojasnil novi direktor Toyote Slovenija Gašper Picelj. Zato ima osveženi yaris povsem predelan nos, namesto odsekanih linij prednja maska riše znak X, kromirana prečka zaokroža toyotin logo, žarometa pa sta hudomušno zavihana v blatnike. V kabini so enake ostale le osnovne oblike armaturne plošče, zgornji del sredinske konzole je za 2,3 centimetra višji, v njem je nameščen zaslon na dotik toyota touch 2, ki zmore tudi preslikavo namizja pametnega telefona, materiali so debelejši in bolj mehki, torej prijetnejši na pogled in dotik, za barvitost pa poskrbijo različne barvne kombinacije. Od črno/rdeče v paketu sport, zadnja obarva velik del armaturne plošče, vrat in sedežev, do črno/svetlo rjave v paketu lounge in drugih.
Hybrid uradno pije 3,3 litre
Nekoliko so osveženi tudi stroji, denimo bencinski hibrid v yarisu hybrid s skupno močjo 73 kilovatov sedaj porabi deciliter manj, skupaj 3,3 litre. Boljša zvočna izolacije bolje tesni motorni zvok, učvrščeno podvozje in natančnejši volan prinašata več zabave med zavoji in podobno. Osvežitev res ni bila skromna, gledano skozi številke, je Toyota zanjo namenila 85 milijonov evrov in sešteto 570 tisoč delovnih ur, v primerjavi z yarisom pred prenovo je novih prek tisoč delov.
Cene od deset do slabih 17 tisočakov, ciljni yaris stane med 11 in 12 tisočaki
In kako je s cenami? Po Picljevih besedah se yarisova ponudba uvršča v zlato sredino oziroma natanko tja, kjer se v tem razredu največ dogaja. Med 11 in 12 tisoč evri je prodanih polivica avtov tega razreda, Toyota pa ima v tem delu yarisa z litrskim in 1,33 litrskim bencinskim motorjem in bogato opremo stella, ki poleg varnostnih sistemov ABS in ESP, ponuja tudi prednje in stranske zračne blazine (ne pa tudi zračnih zaves in voznikove kolenske blazine), klimatsko napravo, zaslon na dotik, bluetooth povezljivost, 15 palčna lahka kolesa in še marsikaj. Na dnu je yaris 1.0 luna s tremi vrati in ceno 10.200 evrov, na vrhu pa yaris hybrid s ceno od slabih 14 do 16.600 evrov.
Foto: Miloš Milač
Toyotin glasbeni video