Slovenci smo Nemci, ko gre za povezanost gospodarstva in avtomobilski okus. Francoze sprejemamo predvsem zaradi cene, zadnje čase tudi zaradi sodobnosti, varčnosti, zanimivih tehničnih prijemov ter izboljšanega ugleda zanesljivosti. Častimo pa Nemce, še od časov dizelskega golfa druge generacije, ki so ga sestavljali v Sarajevu, solznega opla kadeta s stopničastim zadkom, pa seveda kultnih BMW trojk in petic, mercedes-benzov 190, fordov escortov, sierr in drugih. Ko si lahko privoščimo najboljše limuzine, velikosti audija A6 ali osem, pa kaj drugega kot Nemca ne vidimo, tudi danes in tudi v krogu razgledanih slovenskih menedžerjev, ki poznajo svet kot svoj žep. Ti so konec aprila letos spoznali lexusa GS450h, Japonca z bencinskim in električnim motorjem, ki se je pred leti prerinil v razred, kjer kupci vidijo le Nemce. Rezultat? Navdušenje na celi črti. "Avto je super, izjemno tih je, malo porabi, dobro potegne, ima super ozvočenje, lep je in še hiter med stožci," so komentirali naši člani menedžerske žirije. Ko sem nekaj dni po dogodku prešteval njihove glasove, pa je bilo navdušenje zaznati le med komentarji, med ocenami pa ne. Lexus je sicer prepričal dve dami, a seštevek ocen ga je vseeno potisnil na zadnjo mesto, sicer tesno za nemško štirico. S tem sicer ni nič narobe, vsi štirje finalisti managerske kategorije so izjemni v vseh pogledih, visoke uvrstitve so si zaslužili. Zgodba o Lexusu pa sporoča, kako težko je tuji znamki nastopati na trgu, kjer je tradicija v najvišjih avtomobilskih razredih tako močno zakoreninjena.
Drugače pa je v razredih nižje, kjer Slovenci avtomobile gledamo skozi denar, šele nato smo pozorni na poreklo znamke. Zato je poslovni avto leta lahko Čeh, sicer prepreden z nemško tehniko in lastništvom, službeni Francoz in mali službeni japonski Francoz. Omenjeni so kipce za najboljše dobili v sredo zvečer na tradicionalnem, odlično obiskanem in ponovno deževnem dogodku Poslovni avto leta 2014, ki je letos potekal med zidovi grada Jable v Mengšu.
Avtomobile danes vse bolj gledamo skozi strošek lastništva, ne le ceno na ceniku. To pa še bolj velja za dostavnike, kot je novi peugeot boxer, delavec ki prinaša sodobnejšo tehnologijo in prihranke za njegove uporabnike. Velike prihranke je moč ustvariti tudi s sopotništvom in z zelo zmerno in pametno vožnjo, bencin in nafta se še naprej dražita.
Zaradi vse tanjših denarnic zato vse redkeje slišimo, da kupci nov avto dobesedno razgrabijo ali da za posnetek starodobnika plačajo še več kot za original. Pa se dogaja in prav je tako.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Prijeten vikend Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.