Avto

Potrebujete prevoz? Prosite sodelavko

Najpogostejši uporabniki sopotništva so še vedno študenti

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.05.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Sopotništvo ali delitev avtomobila s sodelavci ali znanci pri prevozu v službo je v tujini že kar dobro uveljavljena praksa. Pri nas je zadeva še v povojih, svetle izjeme so študenti, a počasi se jim pridružujejo tudi tisti, ki se vozijo v službo.

shutterstock-73095115.1401305854.jpg.o.600px.jpg
Foto: Shutterstock

»V Sloveniji imamo v povprečju 518 avtomobilov na tisoč prebivalcev, povprečna zasedenost avtomobila pa je 1,2 potnika na avto,« na vprašanje, zakaj potrebujemo sopotništvo, odgovarja Lilijana Madjar, direktorica Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije, ki je začela pilotni projekt Sopotništvo v Tehnološkem parku Ljubljana, potekal pa je aprila in maja. V praksi sopotništvo deluje tako, da ponudniki prevoza na določeni povezavi ponujajo prosta mesta v svojih avtomobilih, medtem ko na drugi strani iskalci prevoza povprašujejo po storitvah ponudnikov prostih mest.

cuhalev-jure-011-jm.1401305852.jpg.o.600px.jpg
"Ko smo začeli, smo imeli približno 20 ponudb prevozov na mesec. Zdaj jih imamo vsak mesec 55 tisoč, vsako leto pa ta številka zraste za okoli 30 odstotkov." Jure Čuhalev, Prevoz.org Foto: Jure Makovec

Za začetek 19 voznikov

V dveh mesecih je projekt sopotništva v Tehnološkem parku pridobil 38 uporabnikov od nekaj več kot tisoč zaposlenih - 19 voznikov in 19 sopotnikov. Kljub majhnemu številu uporabnikov so projekt označili za uspešnega. »Tudi ob našem začetku delovanja je bilo le okoli 20 ponudb. Sopotništvo se širi od ust do ust, zato vsaka dobra izkušnja šteje,« pravi Jure Čuhalev iz Prevoz.org, ki je sodeloval tudi pri projektu sopotništva v Tehnološkem parku.

Slovenci prisegamo na svoj avto

Pri nas sopotništvo najpogosteje uporabljajo študenti, uveljavil se je tudi pri policistih in vojakih pri vožnji na delo. Sicer pa smo Slovenci še vedno navajeni, da se v službo najraje vozimo v svojem avtu. To je pokazala tudi spletna anketa na Finance.si. Večina bralcev Financ se namreč na delo še vedno vozi sama v svojem avtu.

V tujini sopotništvo spodbujajo tudi tako, da imajo nekatere ceste posebne vozne pasove, namenjene avtomobilom, v katerih se vozi več ljudi. Take pasove so prvi uvedli v ZDA, vožnja po njih pa naj bi bila hitrejša. Nekaj takih pasov imajo tudi evropske države, kot so Španija, Velika Britanija in tudi Avstrija.

Prevoz.org s 55 tisoč mesečnimi ponudbami

Medtem ko je sopotništvo v Tehnološkem parku še na začetni stopnji, pa so ga že dobro uvedle nekatere spletne strani, kjer lahko ponudite prevoz. Sopotništvo tako že nekaj časa deluje prek strani, kot so Deliva.si, Peljime.si in Prevoz.org. Čuhalev pravi, da ima Prevoz.org vsak mesec okoli 55 tisoč ponudb, od teh je deset tisoč mednarodnih prevozov.

Število ponudb na strani, ki je zaživela pred približno desetimi leti kot pomoč študentom, da dobijo prevoz, raste vsako leto za okoli 30 odstotkov. »V istem času lani smo imeli deset tisoč objav na teden, zdaj jih imamo 14 tisoč. Septembra jih bo najbrž že okoli 16 ali 17 tisoč na teden, poleti je uporabnikov manj,« pojasnjuje Čuhalev. Stran še vedno najpogosteje uporabljajo študenti, kar se vidi tudi po tem, da je v četrtek in nedeljo največ ponudb prevozov.

Proizvajalci posojajo avtomobile za dodatni zaslužek

Pri nas se sopotništvo torej še uveljavlja, marsikje v Evropi in tudi v ZDA pa se je že prijelo, da mesta pomagajo pri organizaciji sopotništva, pa tudi proizvajalci avtomobilov že imajo svoje podružnice, ki ljudem omogočajo izposojo njihovih avtomobilov. To ponujajo recimo pri Renaultu, BMW in Daimlerju. Zadnji je leta 2009 odprl podjetje car2go, kjer si uporabniki prek aplikacije sposodijo avtomobile smart, ko pridejo na želeni cilj, pa avto pustijo na enem izmed zbirnih parkirišč. Avto lahko rezervirate prek spleta pol ure vnaprej ali pa vzamete enega izmed parkiranih. Za vožnjo morate plačati nekaj centov na prevožen kilometer. Marca je car2go s 300 avtomobili svojo ponudbo razširil še v Rim, piše Bloomberg.

DriveNow pa je BMW različica car2go. Ta ima po pisanju Bloomberga okoli 240 tisoč uporabnikov v Evropi in ZDA, ki vozijo minije in beemveje serije 1. Pred nedavnim je BMW napovedal, da želi svojo ponudbo iz šestih razširiti še v 25 mest v Evropi in ZDA, s čimer si želi pridobiti predvsem mlade uporabnike.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Prenovite ogrevanje z vrhunsko toplotno črpalko Stiebel Eltron HPA-O Premium
OGLAS
Finance
Finance PR Prenovite ogrevanje z vrhunsko toplotno črpalko Stiebel Eltron HPA-O Premium (OGLAS)

Toplotne črpalke so v zadnjih dveh desetletjih postale izjemno priljubljene za ogrevanje, hlajenje in pripravo tople sanitarne vode. Po podatkih Evropskega združenja za toplotne črpalke (EHPA) je danes samo v Evropi vgrajenih približno 20 milijonov toplotnih črpalk, do leta 2030 pa naj bi bil cilj celo 60 milijonov vgrajenih toplotnih črpalk.

FINANCE
Kako ELES vidi prihodnost ogrevanja gospodinjstev v Sloveniji
OGLAS
Finance
OGREVANJE
Finance PR Kako ELES vidi prihodnost ogrevanja gospodinjstev v Sloveniji (OGLAS)

Koncept dolgoročnega ogrevanja (KODO) nakazuje smer načrtovanja energetske infrastrukture v prihodnje, ko se predvideva čedalje večja elektrifikacija ogrevanja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Živilci
Dobrote Dolenjske: Tujcem so naši izdelki všeč, zato gremo še letos na Amazon
Naj živilci
Naj živilciJana Petkovšek Štakul Dobrote Dolenjske: Tujcem so naši izdelki všeč, zato gremo še letos na Amazon

Edinstveni sadni in zeliščni izdelki so prepoznavni znak zavoda, ki združuje najboljše ponudnike z območja nekdanje zgodovinske dežele Dolenje Kranjske

FINANCE
Transport in logistika
Ljubljanski župan uvaja takso za vstop turističnih avtobusov v mesto. Kako visoka bo?
Transport in logistika
Promet
Transport in logistikaNataša Koražija Ljubljanski župan uvaja takso za vstop turističnih avtobusov v mesto. Kako visoka bo? 1

MOL uvaja e-dovolilnice za turistične avtobuse; po novem je odlagališče turistov tudi na Bleiweissovi in Ilirski, taksa je določena že leta 2021

FINANCE
International
Four Magical Places in Italy That Few Tourists Know About
FINANCE
International
Hacker Found Guilty of Leaking Finnish Therapy Records