Avto

Lepi in učinkoviti, a dražji delavci

Trg dostavnikov doživlja drugo pomlad, kaj prinašajo, koliko bodo stali in ali bodo res cenejši za uporabo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.04.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Kupci dostavnikov si prizadevajo predvsem za racionalnost, saj vozila uporabljajo za posel, v poslu pa je še posebej v teh časih treba skrbeti za čim nižje stroške. »Ob tem so kupci danes vseeno nekoliko bolj zahtevni kot pred leti, brez električnih stekel, radia z MP3-predvajalnikom, klimatske naprave, ogrevanega vetrobranskega stekla in povezave bluetooth danes težko prodamo nov dostavnik, pred leti pa je bila vsa omenjena oprema luksuz, ki so si ga privoščili redki,« opaža produktni specialist na Summit Motorsu - slovenskem distributerju Forda Aljaž Arnold.

P3280615.1397068302.jpg.o.600px.jpg
"Pri novem transitu serviser za zamenjavo zavornega koluta porabi le 1,3 delovne ure, pri starem pa je potreboval 2,6 ure, kar pri vsaki zamenjavi prinaša prihranek 45,5 evra." Tako primer prihranka pri novem fordu transitu pojasnjuje produktni specialist pri Summit Motorsu Aljaž Arnold. Foto: Miloš Milač

Sodobna tehnika, ki jo kupci šele spoznavajo

Tehnološki razvoj gre naprej tudi v tem razredu vozil. Ford, ki je za letos pripravil kopico novosti, od najmanjšega transita courierja do velikega transita furgona, denimo ponuja sistem sync, ki omogoča govorne ukaze različnim funkcijam v avtomobilu, vzvratno kamero, svetovalec eko mode, ki voznika usmerja k bolj varčni vožnji in omeji največjo hitrost, sistem start & stop za manjšo porabo in podobno. »Danes so to neobičajni dodatki, a bodo vse pogostejši,« komentira Arnold. In dodaja, da so tudi dostavniki delno pod vplivom globalizacije, kar je predvsem dobro. Kot primer navaja novega forda transita furgona, ki je dobil zadnjo os ameriškega terenskega poltovornjaka forda F-150.

Preprost prenos nadgradenj

Ob tem je dobro, da imajo vsi novi modeli pritrdišča na enakih mestih kot stari, kar pomeni, da lahko kupec iz starega modela v novega brez težav prestavi predalčne sisteme in potujoče delavnice.

renault-trafic-van-05-0319.1397068302.jpg.o.600px.jpg
Prejšnji renault traffic je pred 13 leti prišel z obliko, ki je zdržala 13 let. Opazen je tudi novi, ob tem 1,6-litrski turbodizel porabi manj kot šest litrov nafte, pa bo še tako dostopen?

Nova uspešneža, bosta še tako poceni?

Pri drugih znamkah gre razvoj v podobni smeri, dolgo pričakovana novost sta denimo dvojčka renault traffic in opel vivaro, ki sta temeljito prenovo doživela po dolgih 13 letih uspešne prodaje. Renault je v tem času denimo prepričal skoraj dva milijona kupcev, oba pa se dobro prodajata tudi v jeseni življenja, saj imata zelo ugodno ceno. Kako pa bo z novima? Traffic in vivaro sta lepša, sodobnejša, imata varčnejše 1,6-litrske turbodizelske motorje in bolj različen oblikovni značaj kot doslej. O cenah še ni nič znano, poznavalci pa opozarjajo, da ne bodo več tako nizke kot pri predhodnikih.

Cenejši servis fordov zaradi krajših posegov

Kako pa je s stroški? Proizvajalci se v izjavah za medije radi pohvalijo, da imajo novi modeli nižje stroške vzdrževanja in lastništva kot starejši in tako želijo spodbuditi zamenjavo starega dostavnika za novega. Aljaž Arnold na primerih forda transita aktualne in nove generacije pojasnjuje, da imata sicer oba servisni interval na 50 tisoč kilometrov, a je pri novem servisni poseg krajši, po 150 tisoč kilometrih pa kupec prihrani 45,5 evra.

Cene fordov višje za deset odstotkov

Novi modeli fordov bodo deset odstotkov dražji od starih modelov; aktualni in novi transit - oba imata servisni interval na 50 tisoč kilometrov, zaradi krajšega servisnega posega je nižji strošek dela, pri 150 tisoč kilometrih je prihranek 42 evrov. Še boljši primer je zamenjava zavornega koluta. Pri novem transitu serviser zanjo porabi le 1,3 delovne ure, pri starem pa je potreboval 2,6 ure, kar pri vsaki zamenjavi prinaša prihranek 45,5 evra. Prihranek pri času pa podjetniku prevozniku prinaša dodatne prednosti, saj je njegov dostavnik, ki ga potrebuje za posel, hitreje spet operativen. Na primerih obeh transitov drugih prihrankov ni, saj imata stari in novi z 2,2-litrskim motorjem enako porabo 7,7 litra. Novi ima ob tem sedem kilovatov več moči (skupaj 110 kilovatov) in dodatnih 35 newtonmetrov navora, kar pomeni, da ob enakem tempu zaradi večje zaloge moči porabi manj. V tovornem delu pa namesto 10,45 kubičnega metra ponuja 11,5 kubičnega metra prostora. Vse izboljšave niso poceni, zato novi transit stane približno desetino več kot stari.

Aditivi dražijo in podaljšujejo življenje olj

Zanimalo nas je še, ali motorno olje zdrži tako dolge servisne intervale, za motorje 2,2 TDCi so na 50 tisoč kilometrov (za manjše 1,6 TDCi pa na 30 tisoč). Arnold pojasnjuje, da oljem povečujejo vzdržljivost z aditivi, zato so ta tudi dražja. Strošek servisov pri novih dostavnikih je vseeno 25 odstotkov nižji kot pri prejšnjih modelih, dodaja. Imajo pa avtomobili vgrajeno tudi varnostno funkcijo, ki vozniku sporoči, da bo moral prej na servis. Servis na 50 tisoč kilometrov torej ni fiksen, lahko se tudi skrajša.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Bodo stavkajoči na upravnih enotah ostali brez plač?
Finance
STAVKA
Andreja Rednak Bodo stavkajoči na upravnih enotah ostali brez plač?

Od sredine maja naj bi na upravnih enotah stavkali vse dneve, ne več le ob sredah, v vladi pa jim nameravajo razširiti nabor nujnih nalog, ki jih morajo opravljati tudi med stavko.

FINANCE
Topjob
Brezposelnost upadla, a še naprej upada tudi povpraševanje po delavcih
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Brezposelnost upadla, a še naprej upada tudi povpraševanje po delavcih 3

Aprila so delodajalci sporočili zavodu za zaposlovanje za skoraj pet odstotkov manj prostih delovnih mest kot marca. Najbolj so iskali čistilce, proizvodne in gradbene delavce.

FINANCE
To je podjetnik, ki vam želi polepšati zadnjih 30 let življenja
Finance
Pred SMK
Kristina Robežnik To je podjetnik, ki vam želi polepšati zadnjih 30 let življenja 1

Podjetnik Enej Kuščer, ki bo konec maja tudi na Slovenski marketinški konferenci, o svoji misiji podaljševanja zdrave dobe človeka

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
IKT
Kako lahko veliki jezikovni modeli pospešijo produktivnost
IKT
BREZPLAČNI SPLETNI SEMINAR
IKTPodpornik projekta Kako lahko veliki jezikovni modeli pospešijo produktivnost

Podjetja bi pogosteje vpeljevala tehnologije umetne inteligence, če bi imela za to dovolj znanja.

FINANCE
Večinski delež Panvite prevzeli Hrvati
Finance
PREVZEM
Petra Sovdat Večinski delež Panvite prevzeli Hrvati

51-odstotni lastnik je z nakupom postala IT družba Mplus Stjepana Oreškovića

FINANCE
Šef nemške opozicije za brexit krivi Angelo Merkel
Finance
Simona Toplak Šef nemške opozicije za brexit krivi Angelo Merkel 2

Čeprav šef CDU Friedrich Merz zatrjuje, da se ne odrekajo zapuščini Merklove, je bistvo sporočil prav to: Merklova je delala narobe.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Bančni dobički še vedno letijo v nebo, Unicredit presegel pričakovanja analitikov
Vlagatelj Maks
banke
Vlagatelj MaksJurij Šimac Bančni dobički še vedno letijo v nebo, Unicredit presegel pričakovanja analitikov

Jutri rezultate prvega četrtletja objavlja slovenska NLB.