Strategija razvoja in varčevanja gresta z roko v roki. BMW se je zagnal v konkretno širjenje modelskih družin. Tako imata seriji 5 in 6 že osem članov, enako je z družino 3 in 4. To danes sestavljajo serija 3 limuzina, karavanski touring in prostorsko razkošni ter prilagodljivi 3 gran turismo. Številka višje prinaša coupe, cabrio in povsem novi gran coupe. V družino 3/4 pa sodi tudi X3, čeprav se od svojih bratov razlikuje nekoliko bolj kot drugi. Učinki velikih družin so jasni, modelna raznovrstnost ob manjših stroških, saj imajo vsi člani družine enako hrbtenico, tehniko in veliko skupnih delov.
Gran coupe je sedmi, najbolj skladni član družine
Sedmi član je danes ponoči razkriti BMW 4 gran coupe (osmi bo kupejevski terenec X4), ki prinaša zelo jasne smernice - oblikovno mešanico coupeja in limuzine ter najbolj skladne linije v celotni družini. Poleg tega je novinec dejansko petvratnik, zadnja - prtljažna vrata se uporabno dvigajo s steklom vred. BMW 4 gran coupe je enako dolg kot coupe - natanko 4,64 metra, le višji je za 12 milimetrov. Notranje mere so nekaj izdatnejše kot pri kupeju, na zadnji klopi je več prostora za noge in glave. Tam pa načeloma lahko sedijio trije potniki, srednji dobi skromno odmerjeno in komajda kaj oblazinjeno sredinsko konzolo. BMW takšni postavitvi pravi 4+1. Ko gre za prtljažnik, se 4 gran coupe najlažje meri s serijo 3 limuzino. V osnovi meri 480 litrov, ob podrti klopi pa 1.300 litrov. To je moč podirati tretjinsko v razmerju 40:20:40.
Neposreden tekmec je A5 sportback
Ko gre za dolžino novega modela smo pričakovali, da se bo gran coupe s pomočjo podaljšane osnove serije 3 gran turismo v stilu večje šestice raztegnil vsaj do 4,8 metra, a smo se ušteli. Tudi zato ni dvoma o tekmecih, najbližje je audi A5 sportback. Res je, skoraj enako dolg kot 4 gran coupe, je tudi mercedes-benz CLA. A iz kompaktnega A podaljšani lepotec je bolj skromen in tudi cenejši, zato s štirico ne bo tekmoval.
Pod 40 tisočaki ga najbrž ne bo
Koliko bo stal novi gran coupe, še ni znano. A brez dvoma lahko zapišemo, da bo dražji od serije 3 gran turismo in serije 4 coupe. Model 418d bo po naši oceni stal okoli 42, 420d pa okoli 45 tisoč evrov.
Znani motorji,...
Tehnika je znana in pričakovana, zadnja ali vsa štiri kolesa poganjajo štiri in šestvaljni stroji iz serije 3 in 4, moč pa se do koles prenaša prek šeststopenjskega ročnega ali osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Na dnu bo sprva dizelski 420d s 135 kilovati, nad njim pa bencinska 428i in 435i s 180 oziroma 225 kilovati. Kasneje bo 4 gran coupe dobil še dizelske različice 418d, 425d, 430d in 435d, bencinski navdušenci pa bodo izbirali med 418i (ta še ni potrjen, gre za pa 1,6 litrski turbo bencinar s 125 kilovati), 420i, 428i. 435i in M4 gran coupejem.
...poganjajo dodatnih 90 kilogramov
Motorji porabijo od 4,5 do 8,1 litra goriva na sto kilometrov (M4 bo imel porabo okoli 8,5 litra), kar je v povprečju dva decilitra več kot serija 3 z enakimi stroji. BMW 420 gran coupe porabi 4,7, 320d pa 4,5 litra, višjo porabo pa pojasnjuje dodatnih 90 kilogramov mase, ki jo gran coupe vozi s seboj. Različica 420d tehta 1.585 kilogramov, 320d pa 1.495 kilogramov.
Trije paketi opreme, M, Individual,....
Opremski paketi so trije, skupaj s paketom M Sport v sklopu dodatne opreme pa bodo skušali zadovoljiti tudi bolj zahtevne kupce. Tu je še program BMW Individual, ki je na voljo ob vstopu modela na trg, vključuje možnosti za individualiziranje ekskluzivnega vozila s posebnimi paketi usnjenih notranjih elementov, barvnimi zaključki in 19-palčnimi lahkimi aluminijastimi platišči.
Povezljivost, aplikacije,...
BMW serije 4 Gran Coupé bo imel celoten sklop možnosti BMW ConnectedDrive. Denimo navigacijski sistem professional, barvni head-up prikazovalnik, driving assistant, asistent za dolge luči, aktivno zaščito in najnovejšo različico asistenta za aktivno uravnavanje hitrosti s funkcijo Stop & Go. Vmesnik ob tem omogoča enostavno integracijo pametnih telefonov v vozila ter vse bolj številne aplikacije, na primer Audible ali Deezer.