Veliki smart se vrača, tokrat je tudi oblikovno tesen sorodnik manjšega fortwoja, tehnično pa novomeškega twinga. Ima pa več pameti, smisla za modo in višjo ceno od 10.500 evrov.
Smart forfour je resnično mozaik obeh znamk, Smarta in Renaulta. Z manjšim bratom fortwo si deli oblikovne poteze, spredaj sta skoraj enaka. S twingom pa ima skupno tisto, česar ni mogoče opaziti na prvi pogled, torej vse, kar je pod pločevino - motor, zasnovo, pogon ... Ima tudi slovenski potni list, izdeluje ga novomeški Revoz. Fortwo pa nastaja v Franciji.
Mešanec med malim smartom in twingom
Če pogledamo podrobneje, ima forfour s twingom še nekaj skupnih točk, denimo nekaj stikal v kabini in prestavno ročico, a arhitektura armaturne plošče je imenitnejša in odeta v privlačno tkanino, merilnik hitrosti ima v sredini barvni večnamenski zaslon (namesto dvobarvnega), večina notranjih elementov je ukrojena na novo. Pri voznih lastnostih razlik ni; zadaj nameščen motor in pogon na zadnji kolesi omogočata zelo dobro lego na cesti, forfour pa se lahko pohvali še s povsem v dno zložljivimi zadnjimi sedeži in po zaslugi 85-stopinjskega odpiranja vrat udobnejšim dostopom do tja.
10.490
evrov pri nas stane najcenejši smart forfour.
8,65
metra je obračalni krog smarta; enako kot pri twingu in 1,7 metra več kot pri smartu fortwo.
Manjši, a uporabnejši
Smart je nekaj krajši od twinga, v dolžino meri 3,49 metra, a je podobno prostoren. V kabini je prostora za štiri povprečno velike potnike, v zadku pa še za 185 litrov prtljage. Pri tem naj omenimo uporaben sistem zlaganja zadnjih sedežev - lahko se zložijo povsem v dno (niže od ravnine dna prtljažnika), s čimer pridobimo prostor za prevoz večjih predmetov, zadnja bočna vrata pa se lahko pohvalijo s kar 85-stopinjskim kotom odpiranja.
Motorji so trije, litrski trivaljnik s 45 ali 52 kilovati ter 0,9-litrski trivaljni turbo s 66 kilovati. Najmočnejši stroj, ki je v cliu soliden, je v smartu forfourju prav živahno razposajen. Do stotice skoči v desetih sekundah, v mestu se mu dobro poda tudi doplačljiv samodejni menjalnik, tovarniška poraba je le 4,2 litra, preizkusna pa za dva litra večja.
Več pameti za več denarja
V mestu se forfour izkaže tudi s sistemom za opozarjanje na nenamerno vožnjo prek črte ali premajhno varnostno razdaljo ter sistemom, ki preprečuje (oziroma zmanjšuje) zanašanje v primeru bočnega vetra. Več vsebine in boljša osnovna oprema, nekaj tudi modna oblačila smarta prinašajo tudi višjo ceno. Novinec, ki bo pri nas prihodnji teden, je zato za okoli dva tisočaka dražji od twinga. V primerjavi s smartom fortwo je forfour dražji le za 500 evrov. Glede na zunanje in notranje mere pa je doplačilo vsekakor smiselno. A pri smartu, malem in velikem, ne gre za ceno na meter, ampak za mestno uporabnost, modnost, igrivost in velikost, ki je ravno prava za tiste, ki se zavedajo, da je prevelik avto lahko tudi breme.