Znamka Smart, v lasti nemškega Daimlerja, že vse od nastanka leta 1997 ni poslovala z dobičkom. To se bo po besedah prvega moža Daimelerja Dieterja Zetscheja spremenilo s prihodom novega štirisedežnega smarta, ki bo prihajal iz novomeške tovarne Revoz.
Novi forfour bo pravi smart
Zetsche je na konferenci v italijanski Brescii razkril še nekaj načrtov in podrobnosti o novem štirisedežnem smartu, ki bo nosil ime neuspešnega predhodnika forfour. "Novi forfour bo kot podaljšan fortwo, imel bo vse lastnosti znamke Smart kot so zadaj nameščen motor in veliko uporabnih idej," je za Autonews povedal Zetsche in priznal, da prva generacija modela forfour ni imela dovolj smartovih genov, tudi zato se je proizvodnja tega modela, ki je bil zasnovan na osnovi mitsubishija colta, zaključila že po treh letih. Zetsche je še poudaril, da bo imel forfour kljub veliko skupnim delom s twingom, veliko lastnega značaja, konkurenčno ceno in bo trgu ponudil edinstveno izbiro. Podpredsednica Smarta Annette Winkler je še dodala, da bo forfour nekakšna karavanska različica modela fortwo.
Smart ne bo nikoli velik zaslužkar
Zetsche ob tem ni želel govoriti o proizvodnjem načrtu za novega twinga. Po ocenah slovenskih dobaviteljev, ki dobavljajo dele za twingo in smart, bo Revoz letno izdelal okoli 140 tisoč twingov in okoli 60 tisoč smartov forfour. Zetsche znamki Smart pripisuje veliko možnosti za prodajo v večjih mestih, tako kot v preteklosti. Ob tem je poudaril, da Smart ne bo nikoli znamka, ki bi Daimlerju prinašala visok dobiček.
Prvi forfour je zdržal le tri leta
Smart forfour prve generacije je bil izdelan na osnovi mitsubishija colta, z njim si je delil motorjem, menjalnike, podvozje in številnde druge dele. Med leti 2004 in 2006 je bilo v nizozemsko tovarni NedCar izdelanih 133 tisoč vozil, Daimler pa je zaradi slabotne prodaje predčasno zaustavil njegovo proizvodnjo.