Pred 15 leti je smart, ta le 2,5 metra dolg dvosedežni avtomobil, zaoral ledino in nanovo določil pojem majhnega mestnega avtomobila. V Barceloni smo, skupaj s štirisedežnim smartom forfour, preizkusili njegovo tretjo generacijo.
Večji sedaj bližje manjšemu
Še vedno gre za dva modela, a tokrat so ju pri Smartu povezali precej tesneje, kot njune predhodnike. Novinca si namreč delita praktično enak sprednji del in številne druge oblikovne elemente, poleg tega pa tudi tehnično zasnovo z zadaj nameščenim motorjem in pogonom na zadnji kolesi. A kljub temu ne prihajata iz iste tovarne - dvosedežnika fortwo izdelujejo v francoskem Hambachu, štirisedežni forfour pa prihaja iz istih tekočih trakov, kot renault twingo - iz novomeškega Revoza.
Njegovo okolje je mesto
Smart fortwo ostaja majhen - z dolžino 2,7 metra je enako dolg kot predhodnik, obenem pa deset centimetrov širši in dva centimetra nižji. To se pozna tudi v notranjosti, ki je zlasti v širino radodarnejša in povsem dovolj prostorna za dva odrasla človeka. 260-litrski prtljažnik zadošča tudi za dva manjša kovčka - a, roko na srce - na potovanje se s tem avtomobilom verjetno ne boste odpravili. Mali smart je namreč namenjen ulicam svetovnih velemest, kjer suvereno šviga skozi gost promet in zaradi skromnih mer lahko parkira tudi tam, kjer običajni avtomobili ne morejo.
Turbo motor fortwo spremeni v športnika
Za pogon skrbita dva bencinska motorja (enaka kot v twingu), s turbom podprt 0,9-litrski trivaljnik s 66 kilovati oziroma 90 konjskimi močmi ter litrski trivaljni agregat brez prisilnega polnjenja in 52 kilovati oziroma 71 konjskimi močmi, na voljo pa je tudi izvedba s 45 kilovati oziroma 61 konjskimi močmi. V kombinaciji z močnejšim strojem je smart pravi mali športnik, ki suvereno pospešuje v vseh pogojih vožnje (stotice doseže v le dobrih desetih sekundah) in obenem obljublja povprečno porabo goriva 4,2 litra (izpust ogljikovega dioksida je 97 gramov). Motorju streže petstopenjski ročni menjalnik, na kratko pa smo preizkusili tudi dvosklopčni menjalnik twinamic, ki se pri mestni vožnji odlično odreže.
Cene od deset tisočakov
V pretežno mestni rabi se izkažeta tudi s sistema za opozarjanje na nenamerno vožnjo prek črte ali za premajhno varnostno razdaljo, omeniti pa velja še sistem, ki preprečuje (oziroma zmanjšuje) zanašanje v primeru bočnega vetra. Sicer pa smart na naše ceste prihaja konec novembra, na voljo pa bo s temi linijami opreme (passion, prime in proxy) ter v kar 40 barvnih kombinacijah. Cene se začenjajo tik pod desetimi tisočaki za vstopnega fortwo.