Dobra tri leta po prihodu razreda B zadnje generacije, je k nam zapeljal osveženi model, ki smo ga podrobno spoznali že na prvih vožnjah v Španiji. Sicer dokaj skromno dodelani kompaktni enoprostorec ostaja eden najpomembnejših avtov te znamke, saj si bo prihodnje leto pri nas odrezal tretjinski delež prodaje te znamke. Ljubljanski Autocommerce namreč načrtuje prodajo prek 300 razredov B, torej okoli 60 več od povprečne prodaje v zadnjih treh letih. In to kljub prihodu prvega pravega tekmeca BMW 2 active tourer, ki je s ceno od 26.700 evrov za 3.250 evrov dražji od osnovnega razreda B 180.
Razlogi za uspeh razreda B
V zadnji generaciji si je razred B v svetu našel 350 tisoč kupcev, njegov uspeh pa je v greh - prvi avto s prednjim pogonom - zapeljal tudi bavarskega tekmeca BMW s serijo 2 active tourer. Pri nas je razred B v obeh generacijah našel 1.020 kupcev. V zadnji, ki je na trgu tri leta, pa kar 710. To so številke, s katerimi se na našem trgu ne more pohvaliti noben avto te znamke. Mali mercedes-benz razreda B je tako priljubljen zaradi več razlogov: s ceno okoli 22 tisočakov pred prenovo je bil vselej precej cenejši kot na domačem nemškem trgu, ob tem ni bil bistveno dražji od neposrednih neprestižnih tekmecev (volkswagen touran in golf plus oziroma sportsvan, opel zafira tourer in drugi), hkrati je B vselej pomenil najdostopnejšo možnost med prostornimi, torej družinskimi avti te znamke. V zadnji generaciji, ob prihodu novega razreda A, pa je B tudi edini kompaktni enoprostorec, zato je delno prevzel tiste kupce, ki so se v preteklosti odločali za razred A. Novemu razredu A klasične zasnove pa so obrnili hrbet.
Oblikovno ni več v senci bratov
In kaj je novega pri razredu B po treh letih? Ne veliko, a veliko sprememb glede na tržne uspehe niti ni potreboval. Na zunaj je prepoznaven po novem prednjem odbijaču, večjimi odprtinami za zajem zraka, novo masko in obliko prednjih luči z LED trakom dnevnih luči. Na zadku so spremembe še skromnejše, v celoti pa B deluje precej bolj skladno kot prej in ima v različici B 180 tudi vrhunski količnik zračnega upora 0,25. Nekaj popravkov je tudi v kabini, a ne večjih. Zdi se, še zlasti z opremskim paketom AMG line, da zaradi oblikovnih popravkov šele sedaj res sodi v družino kompaktnih mercedes-benzov A, GLA, CLA in CLA shooting brake.
Vzorna varnost, serijska in doplačilna
Na področju varnosti osveženi B drži štafeto tekmecem, serijsko je poleg klasičnih sistemov ABS, ESP, BAS in zračnimi blazinami opremljen s sistemom collision prevention assist plus, ki voznika sprva opozarja na možnost naleta in v skrajnih primerih tudi sam poseže z zaviranjem ter attention assist, ki s pomočjo spremljanja gibanja volana spremlja odzivnost voznika. Če zazna utrujenost, mu najprej priporoči postanek za kavo. Za doplačilo so na voljo še številni drugi sistemi znani iz dražjih mercedes-benzovih modelov.
Sedem motorjev, dva pogona in menjalnika
Motorna ponudba štirivaljnikov je ostala enaka, pri bencinskih strojih obsega modela B 180 z 90 kilovati, B 200 s 115 kilovati in B 250 s 155 kilovati. Dizelski mercedes-benzi B 160 CDI, B 180 CDI, B 200 CDI in B 220 CDI pa imajo 66, 90, 100 oziroma 130 kilovatov moči. Stroje je mogoče kombinirati s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, močnejše med njimi tudi s štirikolesnim pogonom 4Matic. V ponudbi sta tudi B na zemeljski plin in povsem električni B, njun prihod na trg pa še ni znan. Osnovni bencinski B 180 z 90 kilovati stane 23.450 evrov, dizelski B 160 CDI s 66 kilovati 23.800 evrov, verjetno najbolj zanimiv B 180 CDI s 80 kilovati pa 24.530 evrov. Upoštevaje popuste, so te cene za kupce vsaj za tisočaka nižje.
Več o električnem B
B Electric Drive je nastal s skupnim sodelovanjem Mercedes-Benza in ameriške Tesle. Električni B tako poganja sinhronski elektromotor s 132 kilovati (180 konjskih moči) ter ponuja 340 newtonmetrov navora. Z mesta do stotice naj bi prvo znamkino električno vozilo množične proizvodnje potrebovalo manj kot osem sekund, največja hitrost bo znašala 160 kilometrov na uro. Razred B z električnim pogonom tako neposredno napada BMW i3 in volkswagen e-golf, na ceste pride v prvem četrtletju 2015, s povprečno porabo 16,6 kilovatnih ur na 100 km pa naj bi z enim polnjenjem zmogel narediti 200 kilometrov.
Foto: Miloš Milač