Nemška prestižna znamka je vselej slovela po razkošnih limuzinah, kupejih in roadsterjih. Te zna odlično delati še danes, zna pa delati tudi tako uporabne in dostopne avtomobile, kot je razred B. Prav to je najboljša lastnost neznačilnega mercedesa.
Z limuzinami te znamke seveda ni nič narobe. Res je le, da denimo mercedes-benz razreda C ni najprimernejši avto za tiste kupce, ki poleg ugleda in udobja iščejo tudi priročnost, uporabnost, lažji dostop in upravljanje avtomobila. Tudi druge Mercedesove limuzine so namreč preveč strogo podrejene klasičnim zapovedim, ki zagovarjajo predvsem eleganco oblike, v zadnjem času s primesmi kupejevskih potez, pogon na zadnja kolesa in sicer prostorne ter udobne, a tudi precej nizko nameščene sedeže.
Na njih se v razredu C, E in S sedi odlično, tudi po petih urah vožnje, vstopanje in izstopanje pa je lahko zaradi nizke namestitve težavno, naporno in zato obremenjujoče. Zato si je tudi pri Mercedesu marsikdo zaželel drugačno vrsto udobja - višjega položaja za volanom, višjih sedežev in strehe, ki zahtevajo manj napora pri vstopanju in izstopanju, manj sklanjanja glave in manj zvijanja v križu.
Mercedes sledi željam uporabnikov
Prav zaradi omenjenih lastnosti, predvsem visokega položaja za volanom in preglednosti, ne pa toliko zaradi prostora (enoprostorski avtomobili) ali terenskih lastnosti pri športnih terenskih avtomobilih, ki so velikokrat opremljeni le s sprednjim pogonom, tudi mlajši kupci čedalje pogosteje kupujejo enoprostorske in športne terenske avtomobile.
Pri Mercedesu, ki ima med tremi prestižnimi nemškimi znamkami najstarejše kupce, to dobro vedo že dlje časa, zato kot alternativo za limuzine, kupeje in roadsterje ponujajo športne in razkošne terenske avtomobile ter manjša razreda A in B. V novi generaciji se je nekdaj majhni, visoki in pregledni razred A podal v druge vode - natančneje v boj za kupce iz BMW serije 1 in audijem A3 z bolj športno zasnovo.
Razred A je šel v drugo smer, B je ostal B
Mercedes B je ostal zvest predhodniku z enoprostorsko zasnovo, majhno velikostjo in veliko prostora ter uporabnosti. V primerjavi s svojim predhodnikom je pridobil izjemno veliko, pri materialih v potniški kabini je postal pravi imenitni mercedes (predhodniku smo zamerili trdo in ceneno plastiko ter druge materiale), pri ceni pa se je preselil razred nižje, kjer vladajo volkswagni, opli, fordi in drugi igralci brez prestižnega predznaka.
Kot zanalašč za te čase
To je všeč slovenskim kupcem in tudi prodajalcem, ki v teh časih le stežka prodajo velike ter razkošne mercedese. Za novega B kupci čakajo v vrsti. Na prvi pogled to sicer ni najbolj razumljivo, saj v primerjavi s predhodnikom ni ravno lepotec. Nižji je za pet centimetrov, daljši za devet (dolg je 4,36 metra) in deluje precej manj skladno - kot mešanec med enoprostorskim avtomobilom in karavanom.
Naravnost blesti pa na pomembnih področjih, torej prostornosti, varnosti, kakovosti, tehniki in celo ceni, saj je kljub precejšnji dodani vrednosti cenejši za štiri tisočake. Osnovni model B 180 s 1,6-litrskim turbomotorjem stane 21.900 evrov, kar je primerljivo z omenjenimi tekmeci in zelo ugodno za avtomobil znamke, ki je vselej stavila na odličnost, nikoli pa na ugodno ceno.
Ohranil je uporabne lastnosti
Kljub ugodni ceni pa B ponuja zelo veliko, denimo zelo kakovostno plastiko, lične in celo dinamične podrobnosti na armaturni plošči - okrogle, na videz aluminijaste zračnike, zelo kakovosten zaslon nad sredinsko konzolo in kup praktičnih lastnosti. Število stikal so inženirji zmanjšali z vrtljivim gumbom, s katerim se med funkcijami sprehajate po zaslonu.
Položaj za volanom je kljub klasični zasnovi ostal visok, dostop do sedežev pa zelo udoben. Enako je na zadnji klopi, ki je višja kot pri limuzinah (višja je tudi streha), zato se nanjo udobno usedete, olajšan pa je tudi izstop.
Zadnja klop razvaja še z radodarnim prostorom za kolena in premično mizico, na katero lahko postavite časopis, knjigo, pijačo ali prenosni računalnik, če vas delo med vožnjo ne moti.
Povprečen, a lahko dostopen prtljažnik
Prtljažnik je s 486 osnovnimi litri nekaj manjši kot pri predhodniku ter nekako sodi v povprečje tekmecev. V primerjavi z limuzinami pa ima pomembno prednost - prtljažna vrata, ki se odpirajo visoko in skupaj s steklom, zato tudi nalaganje velikih predmetov vanj ni nobena težava.
Lahkoten in čvrsto vzmeten
Med vožnjo pa se B izkaže kot lahkoten, pregleden, nezahteven, zaradi razmeroma majhne dolžine pa tudi okreten avtomobil, kar bo všeč še zlasti manj veščim voznikom.
Dinamičnim voznikom pa bosta všeč razmeroma natančen volan in čvrstejše podvozje, vsi drugi pa bodo potarnali, da bi takšen avtomobil lahko udobneje prestrezal cestne luknje.
Tiha in varčna motorja
Kot zelo dobro ocenjujemo tudi tehniko mercedesa razreda B, ki je dobil dva nova bencinska in dizelska motorja. Osnovna motorja v B 180 CDI (dizel z 80 kilovati) in B 180 (bencinar z 90 kilovati) bosta ustrezala predvsem umirjenim kupcem, ki od avtomobila ne pričakujejo športnosti, temveč le zadostno zalogo moči za tekočo vožnjo. Oba stroja sta povsem nova in blestita s tihim motornim tekom in odzivnostjo (tudi bencinski, ki je opremljen s turbopolnilnikom) ter omogočata še ugodno porabo goriva.
Prožnejši ali živahnejši?
Bencinar v povprečju porabi približno od šest do osem litrov, za 1.500 evrov dražji dizel pa vsaj liter in pol manj. Katerega izbrati, je predvsem odvisno od prevoženih kilometrov, njune lastnosti pa so med vožnjo podobne. Dizel je v nizkih vrtljajih prožnejši, bencinar pa živahnejši ob odločnejših pritiskih na plin. Močnejša motorja v B 200 (115-kilovatni bencinar) in B 200 CDI (dizel s sto kilovati) sta slaba dva tisočaka dražja, tudi kar opazno zmogljivejša, če je potrebna dodatna moč.