Avto

Francozi v luksuz, Nemci pa v množico

Nemški prestižneži napadajo cenejše znamke, te, predvsem francoske, pa v želji po zaslužku silijo v njihov revir.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.10.2013 22:30
Čas branja: 2 min

Stiska množičnih avtomobilskih proizvajalcev v Evropi in veliki apetiti nemške prestižne trojice vodijo v skrajnosti. Množične znamke, predvsem francoski Peugeot, Citroën in Renault, tudi nekateri drugi, bilance in prodajo rešujejo z vstopom v prestižni razred avtomobilov z nekaterimi nišnimi modeli z boljšo in bolj inovativno opremo ter drznejšimi oblikovalskimi in tehničnimi prijemi. V prestižnem delu trga iščejo boljšo prodajo in zaslužke, s katerimi bi radi pokrpali izgube na upadajočem evropskem trgu.

mercedes-a.1381427015.jpg.o.600px.jpg
Mercedes-benz razreda A tej znamki zagotavlja rast prodaje v Evropi. Kupce jemlje tudi neprestižnim znamkam.

citroen-ds3-cabrio2.1381427016.jpg.o.600px.jpg
Citroën z modeli, kot je DS3, lovi bogatejše kupce, ki so se doslej odločali za prestižne znamke.

BMW ob boku Volkswagnu in Citroënu

Nemška prestižna trojica BMW, Mercedes-Benz in Audi, ki s prodajo vsak od 1,3 do 1,6 milijona vozil na leto pravzaprav niso več tako nišni prestižni proizvajalci, pa v želji po rasti prodaje sestopajo v nižje razrede z bolj preprostimi in cenejšimi avtomobili. Smernice vodijo do neizogibnega. Tako se denimo BMW 1, mercedes-benz razredov A in B ter audi A1 in A3 na trgu vse pogosteje srečujejo s svojimi manj prestižnimi tekmeci in še pogosteje z nišnimi modeli množičnih proizvajalcev. V prvi vrsti s Citroënovo luksuzno podznamko DS, peugeotom RCZ, bolj razkošno opremljenimi različicami opla insignie, bogato opremljenim fordom titanium, v prihodnje pa vignale, skoraj vsemi volkswagni in še novim renaultom espaceom, ki se bo z novo zasnovo oddaljil od klasičnih enoprostorcev.

Med znamkami vse manjše vsebinske razlike

Tekmeci pa se hkrati približujejo nemški trojici z vse boljšo vsebino, bogato opremljenostjo, drznimi oblikami - torej privlačno ponudbo za še vedno razumno ceno. Razlike so vse manjše, tako pri cenah kot pri tehnologiji. Na zadnje vpliva tudi to, da že 60 odstotkov sestavnih delov v Evropi razvijejo dobavitelji avtomobilski industriji, in ne proizvajalci sami, zato ni nič nenavadnega, če se pod pokrovom peugeota, citroëna, minija in BMW ali pa renaulta, dacie in mercedes-benza skriva v osnovi enak, morda le v podrobnostih oziroma nastavitvah različen motor.

Nemci za zdaj bolj uspešni

Prvi rezultati mešanja prestižnih in množičnih znamk se že kažejo, za zdaj v prid nemškim izdelovalcem, ki sestopajo v nižje cenovne razrede. Nemška trojica je v prvem letošnjem polletju pridobila skoraj odstotno točko tržnega deleža, vsi trije skupaj imajo 15,6 odstotka evropskega trga. BMW je prejšnji mesec prav zaradi cenejše serije 1 in velikanskih popustov v prodaji prehitel italijanski Fiat, ki prodaja predvsem poceni avte. In to na trgu z dolgotrajnim upadom kupe moči. Mercedes-Benz pa je septembra dosegel zgodovinsko rekordno prodajo, saj je med kupce spravil kar 143 tisoč avtomobilov. Največ so k temu uspehu pripomogli modeli nižjega cenovnega razreda A, B in CLA, ki se vozijo na enaki osnovi, imajo cenejši prednji pogon v primerjavi z drugimi mercedesi s pogonom zadaj ter stanejo od 20 do 30 tisoč evrov.

V Sloveniji je letošnji tržni delež nemških prestižnih znamk polovico manjši kot v Evropi - sedemodstoten, kar je sicer na ravni minulega leta. A vse tri omenjene znamke, še posebej BMW s starejšimi in tudi novimi modeli, se cenovno vse bolj približujejo neprestižnim znamkam in tako ustvarjajo cenovni pritisk na Volkswagen, Opel, Ford, tudi Renault in druge znamke, ki jim prevzemajo kupce.

Tudi Citroën zna prodajati dražje avte

Med množicami priljubljene znamke so ob tem letos v Evropi večinoma izgubljale tržni delež. Pozitivni učinki strateških sprememb pa se pri nekaterih vseeno kažejo. Citroën je denimo prestižno podznamko DS, pod njo ponuja drzne modele DS3, DS4 in DS5, predstavil leta 2009. Letos pa omenjeni trije modeli pomenijo že 19 odstotkov evropske in deset odstotkov globalne prodaje Citroëna. V Sloveniji sveži modeli DS, tako pravijo pri PSA Slovenija, dosegajo od osem do deset odstotkov prodaje te znamke, kar pomeni, da so tudi slovenski kupci pripravljeni plačati več za bolj drznega in inovatinega citroëna.

V Sloveniji predvsem BMW cenovno pritiska na Renault, Opel, Ford in druge znamke. Na drugi strani pa so slovenski kupci pripravljeni plačati več za drznega in inovativnega citroëna.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

07.12.2014
FINANCE
Večer: Vlada bi sebi in drugim funkcionarjem plače zvišala prek 40 odstotkov
Finance
PLAČNA REFORMA V JAVNEM SEKTORJU
Andreja Rednak Večer: Vlada bi sebi in drugim funkcionarjem plače zvišala prek 40 odstotkov 5

Kaj konkretno Golobova vlada predlaga zase, za ministre, sodnike, župane, ravnatelje šol, direktorje v zdravstvu.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Izzivi in prelomnice
TOP Gradbeništvo
Gregor Ficko
TOP GradbeništvoGregor Ficko Izzivi in prelomnice

V zadnjih treh ali štirih letih se je število vpisanih v srednješolske, višješolske in fakultetne izobraževalne programe povečalo.

FINANCE
Manager
Ali bi Slovenija morala priznati Palestino?
Manager
Marko Lovec
ManagerMarko Lovec Ali bi Slovenija morala priznati Palestino? 5

Čeprav Izrael nezakonito zaseda palestinska ozemlja (nekatera je zasedel po tem, ko je bil v preteklosti napaden), njegovi varnostni pomisleki ne temeljijo na fikciji (tako kot ruski), temveč na izkazanih eksistencialnih grožnjah.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Blaž Brodnjak: NLB bo čez pet let delala milijardo evrov čistega dobička na leto
Finance
NAPOVED PODVOJITVE BANČNE SKUPINE
Petra Sovdat Blaž Brodnjak: NLB bo čez pet let delala milijardo evrov čistega dobička na leto 6

NLB napoveduje dividende od 50 do 60 odstotkov čistega dobička, kar bi, sodeč po strategiji, lahko pomenilo med 25 in 30 evrov na delnico.

FINANCE
IKT
Varnostna tveganja pri uporabi digitalne identitete
IKT
KIBERNETSKA VARNOST
IKTJakob Žorž Varnostna tveganja pri uporabi digitalne identitete
FINANCE
 Povezovanje slovenskih podjetij s poslovnimi priložnostmi v Nemčiji
OGLAS
Finance
Finance PR Povezovanje slovenskih podjetij s poslovnimi priložnostmi v Nemčiji (OGLAS)

Poslovno-investicijski kongres in izhodna gospodarska delegacija ob robu UEFA EURO 2024

FINANCE
Okolje & energija
Obiskali smo skladišče visokoradioaktivnih odpadkov: zabojniki prenesejo padec letala
Okolje & energija
Odpadki
Okolje & energijaNataša Koražija Obiskali smo skladišče visokoradioaktivnih odpadkov: zabojniki prenesejo padec letala

Reportaža iz suhega skladišča za hranjenje izrabljenega jedrskega goriva v Krškem; kakšen je bil prejeti odmerek sevanja