Avto

Bele laži avtoindustrije

So utopično nizke porabe avtomobilov sprejemljive, ker zavajajo vsi?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.09.2014 10:51
Čas branja: 2 min

"Avtoindustrija svoje kupce vse bolj zavaja s prirejenimi meritvami porabe goriva, ki jih izvajajo v povsem neživljenjskih pogojih za štirimi stenami laboratorijev, posledica pa so številke, ki nimajo nič skupnega z realnostjo v prometu, kupcem avtom torej obljublja nemogoče," se zadnje čase radi pridušajo okoljevarstveniki. Vse to je res. Pa je to sprejemljivo, ker kupci načeloma vedo, da gre za najnižje možne številke, v realnosti pa jim je potrebno pribiti 20, 30 odstotkov, celo 50 odstotkov, da prideš do uporabnega podatka?

Če pogledamo nazaj, so bila razjajanja v porabah resnično manjša, nekje od deset do dvajset odstotna. Clio je pred desetletjem po obljubah tovarne kuril šest, na cesti pa sedem. Danes tovarna pri cliu s sodobnim trivaljnikom obljublja drastično zmanjšanje žeje na le 4,3 litre, dejansko pa jih clio pokuri dobrih šest. Je sodobnost le krinka za doseganje nižjih teoretičnih vrednosti? Tehničnega napredka sicer ne gre zanikati, a hkrati je majhna laž postala velika. Nejeverni kupec novega clia, še posebej, če ga je zamenjal za starega, pa se bo brez dvoma počutil opeharjenega, ko bo ob enakem vozniškem slogu pokuril le osem deci manj kot prej, čeprav je pričakoval skoraj dvolitrski prihranek. Kljub razumljivemu ozadju, neživljenjske meritve niso sprejemljive. Zato pozdravljamo predlog o spremembi evropskega cikla meritev, te naj bi se preselile v promet, ki trenutno nastaja v Bruslju. Hkrati pa se sprašujemo o posledicah novega cikla. Če bo ta dvignil uradne porabe, denimo za 20 odstotkov, bodo proizvajalci vsi po vrsti padli iz okvirov povprečnega izpusta ogljikovega dioksida, ki ga je Evropska Komisija v letu 2015 zabetonirala pri 130 gramih, avto.finance.si/8807757/Avtomobili-leta-2021-600-evrov-letnega-prihranka-od-500-do-pet-tiso%C4%8D-evrov-vi%C5%A1ja-cena

">v letu 2021 pa pri 95 gramih. Presežni grami bodo dragi za industrijo in poseldično za kupce, nas bo vztrajanje pri bolj realnih številkah v katalogih pošteno udarilo po žepu? Verjetno!

Ne glede na pretiravanje tovarn pri tovarniških obljubah, pa boste ob doslednem upoštevanju desetih pravil varčne vožnje dosegali dobre rezultate. Še posebej to velja za sodobne stroje s turbo polnilniki, ki se tovarniškim približajo le ob božanju stopalke za plin.

Grami pa vsekakor ne bodo skrbeli kupce električnih vozil, ubadali se bodo z vprašanjem kje in koliko časa bodo polnili svojega električarja, koliko bodo zanj odšteli. V Centru odličnosti nizkoogljične tehnologije (CONOT) so prepričani, da omenjena vprašanja niso tako pereča, kot se nam zdi. V to počasi pričenja verjeti tudi slovenski Renault, ki se z nekajletno zamudo plaho podaja na slovenske ceste, tudi z odštekanim twizyjem, ki ga je Matej zapeljal po Ljubljani.

Res je, teden je zaznamovala znamka Renault, tudi z delno ponesrečenim preizkusnim trkom twinga, ki si je prislužil le štiri zvezdice, pa s prodorom renaultovega dizelskega motorja v precej bolj imenitni mercedes-benz razreda C. Renault pa bo precejšnji del naše pozornosti ugrabil tudi prihodnji teden, v torek bo namreč twingo pripeljal na naš trg, še isti dan pa bomo izza njegovega volana poročali na našem portalu. Za pozornost se bosta borila še dva druga, morda še bolj ekstravagantna malčka. Sam bom v ponedeljek odletel v glavno mesto Latvije, v Rigo, kjer me čaka oplov malček adam rocks, Matej pa se bo izza volana twinga presedel v drug avto in odbrzel v italijanski Balocco, kjer ga na terenskem poligonu čaka najmanjši sodobni jeep renegade.

Preberite si še, kakšen bo novi land rover freelander, s čim sta nas prepričala in razočarala kia carens in mercedes-benz GLA, katere pasti prinašajo prepoceni rezervni deli ter si spočijte oči na oblinah nove zverine iz Munchna, tokrat s pomično streho in 431 konjiči.

pasica avto pismo urednika

Ste zamudili moje prejšnje pismo?

Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!

Prijeten vikend Vam želim

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

30.09.2014
FINANCE
Misterij donosnosti pokojninskih skladov
Finance
srečko korber
Srečko Korber Misterij donosnosti pokojninskih skladov

Za spodobno pokojnino bo potrebno dodatno varčevanje, o tem ni dvoma. Prvi pokojninski steber peša, kako je z drugim? Ali donosi ohranjajo vrednost vplačanega denarja?

FINANCE
Manager
NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav
Manager
Na kaj vse morate paziti
ManagerŠpela Mikuš NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav

Če uporabljate Googlovo analitiko in do zdaj še niste preklopili na Google Analytics 4, morate to storiti do 1. julija. Razlagamo, zakaj, kako in na kaj paziti, da vas po tem datumu ne bo bolela glava.

FINANCE
ESG
AquafilSLO in SKD z nagradami s področja trajnostne kemije spodbujata trajnostne inovacije študentov kemije
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?
Finance
POROČILO O FINANČNI STABILNOSTI
Petra Sovdat Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?

Šest glavnih točk spomladanskega poročila Banke Slovenije: povečalo se je kibernetsko tveganje, kako precenjene so nepremičnine, revizija pravil za potrošniška posojila ter skrb v zvezi z zadolževanjem podjetij

FINANCE
Vlagatelj Maks
Kako poteka Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kako poteka Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta

Kolega se je udeležil letnega srečanja družbe Berkshire Hathaway.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Utrip iz Gornje Radgone
TOP Gradbeništvo
Reportaža: Sejem gradbeništva MEGRA
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Utrip iz Gornje Radgone
FINANCE
Transport in logistika
Kaj prinaša digitalna avtocesta, s katero smo se po besedah predstavnika Darsa uvrstili v vrh Evrope
Transport in logistika
Transport in logistikaJure Šujica Kaj prinaša digitalna avtocesta, s katero smo se po besedah predstavnika Darsa uvrstili v vrh Evrope 2

Skupek različnih rešitev je že zdaj pripomogel k boljšemu obveščanju o dogajanju na cestah, izboljšana bo pretočnost, boljši bo izkoristek parkirnih mest ob avtocestah... Kaj vse je Dars vgradil v avtoceste?