"Avtoindustrija svoje kupce vse bolj zavaja s prirejenimi meritvami porabe goriva, ki jih izvajajo v povsem neživljenjskih pogojih za štirimi stenami laboratorijev, posledica pa so številke, ki nimajo nič skupnega z realnostjo v prometu, kupcem avtom torej obljublja nemogoče," se zadnje čase radi pridušajo okoljevarstveniki. Vse to je res. Pa je to sprejemljivo, ker kupci načeloma vedo, da gre za najnižje možne številke, v realnosti pa jim je potrebno pribiti 20, 30 odstotkov, celo 50 odstotkov, da prideš do uporabnega podatka?
Če pogledamo nazaj, so bila razjajanja v porabah resnično manjša, nekje od deset do dvajset odstotna. Clio je pred desetletjem po obljubah tovarne kuril šest, na cesti pa sedem. Danes tovarna pri cliu s sodobnim trivaljnikom obljublja drastično zmanjšanje žeje na le 4,3 litre, dejansko pa jih clio pokuri dobrih šest. Je sodobnost le krinka za doseganje nižjih teoretičnih vrednosti? Tehničnega napredka sicer ne gre zanikati, a hkrati je majhna laž postala velika. Nejeverni kupec novega clia, še posebej, če ga je zamenjal za starega, pa se bo brez dvoma počutil opeharjenega, ko bo ob enakem vozniškem slogu pokuril le osem deci manj kot prej, čeprav je pričakoval skoraj dvolitrski prihranek. Kljub razumljivemu ozadju, neživljenjske meritve niso sprejemljive. Zato pozdravljamo predlog o spremembi evropskega cikla meritev, te naj bi se preselile v promet, ki trenutno nastaja v Bruslju. Hkrati pa se sprašujemo o posledicah novega cikla. Če bo ta dvignil uradne porabe, denimo za 20 odstotkov, bodo proizvajalci vsi po vrsti padli iz okvirov povprečnega izpusta ogljikovega dioksida, ki ga je Evropska Komisija v letu 2015 zabetonirala pri 130 gramih, avto.finance.si/8807757/Avtomobili-leta-2021-600-evrov-letnega-prihranka-od-500-do-pet-tiso%C4%8D-evrov-vi%C5%A1ja-cena
">v letu 2021 pa pri 95 gramih. Presežni grami bodo dragi za industrijo in poseldično za kupce, nas bo vztrajanje pri bolj realnih številkah v katalogih pošteno udarilo po žepu? Verjetno!
Ne glede na pretiravanje tovarn pri tovarniških obljubah, pa boste ob doslednem upoštevanju desetih pravil varčne vožnje dosegali dobre rezultate. Še posebej to velja za sodobne stroje s turbo polnilniki, ki se tovarniškim približajo le ob božanju stopalke za plin.
Grami pa vsekakor ne bodo skrbeli kupce električnih vozil, ubadali se bodo z vprašanjem kje in koliko časa bodo polnili svojega električarja, koliko bodo zanj odšteli. V Centru odličnosti nizkoogljične tehnologije (CONOT) so prepričani, da omenjena vprašanja niso tako pereča, kot se nam zdi. V to počasi pričenja verjeti tudi slovenski Renault, ki se z nekajletno zamudo plaho podaja na slovenske ceste, tudi z odštekanim twizyjem, ki ga je Matej zapeljal po Ljubljani.
Res je, teden je zaznamovala znamka Renault, tudi z delno ponesrečenim preizkusnim trkom twinga, ki si je prislužil le štiri zvezdice, pa s prodorom renaultovega dizelskega motorja v precej bolj imenitni mercedes-benz razreda C. Renault pa bo precejšnji del naše pozornosti ugrabil tudi prihodnji teden, v torek bo namreč twingo pripeljal na naš trg, še isti dan pa bomo izza njegovega volana poročali na našem portalu. Za pozornost se bosta borila še dva druga, morda še bolj ekstravagantna malčka. Sam bom v ponedeljek odletel v glavno mesto Latvije, v Rigo, kjer me čaka oplov malček adam rocks, Matej pa se bo izza volana twinga presedel v drug avto in odbrzel v italijanski Balocco, kjer ga na terenskem poligonu čaka najmanjši sodobni jeep renegade.
Preberite si še, kakšen bo novi land rover freelander, s čim sta nas prepričala in razočarala kia carens in mercedes-benz GLA, katere pasti prinašajo prepoceni rezervni deli ter si spočijte oči na oblinah nove zverine iz Munchna, tokrat s pomično streho in 431 konjiči.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednje pismo boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Prijeten vikend Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.