Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Žeja avtov do polovico večja od obljub

Poraba goriva pri najbolje prodajanih avtih pri nas je za 23 do 52 odstotkov večja, kot navajajo tovarne, opozarja nemški portal Spritmonitor, ki združuje podatke o resničnih porabah goriva skoraj pol milijona uporabnikov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.09.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Prepad med tovarniško navedeno in resnično porabo goriva pri osebnih avtomobilih je žgoča tema še zlasti zadnjih dveh let. Proizvajalci obljubljajo vse nižje vrednosti, meritve v prometu pa kažejo na večja razhajanja med obljubami in realnostjo. Še leta 2008 je bila razlika med obema podatkoma po izračunih organizacije Transport & Environment v povprečju okoli 20-odstotna, lani že skoraj 30-odstotna.

1.1409851016.jpg

Na primeru šestih avtomobilov, treh z vrha lanske prodajne lestvice na slovenskem trgu, najbolj vročega poslovnega in menedžerskega avta ter najbolj priljubljenega potniškega dostavnika, smo izračunali razlike med obljubami in resničnostjo; pri vseh modelih smo upoštevali zadnjo različico najbolj prodajanega motorja. Za primerjavo smo na eni strani vzeli tovarniške podatke o povprečni porabi najbolje prodajanih motornih različic, na drugi pa podatke nemškega portala (www.spritmonitor.de), ki pomeni največjo bazo podatkov o porabi goriva, saj podatke prispevajo uporabniki sami, na portalu pa je vpisanih kar 448 tisoč avtomobilov vseh znamk. Iz podatkov uporabnikov sicer ni razbrati njihovega vozniškega sloga, a velik vzorec daje vseeno oprijemljive številke.

Najdlje od obljub BMW 520d in clio 0,9 TCE

Sodobni motorji v teoriji in praksi sicer res porabijo manj kot v preteklosti, a večanje razlik med tovarniško in v prometu izmerjeno porabo opozarja na neustreznost meritev, ki se izvajajo v nerealnih razmerah.

Njihovi podatki kažejo, da so največja razhajanja med obljubami in povprečnimi vrednostmi meritev obiskovalcev portala pri renaultu cliu z majhnim trivaljnim bencinskim turbomotorjem, ki v teoriji porabi le 4,3 litra na sto kilometrov, v praksi pa 1,92 litra goriva več, ter pri menedžerski limuzini BMW 520d s samodejnim menjalnikom, kjer je razhajanje še večje - 52-odstotno. Limuzina BMW s 135 kilovati moči naj bi po obljubah tovarne porabila le 4,5 litra nafte, obiskovalci portala Spritmonitor so pri lastnih avtomobilih izmerili 6,84 litra, medtem ko se najbolj varčen voznik s petico vozi s 5,34 litra nafte na sto kilometrov.

Razlika v porabi pri poslovnem volkswagnu passatu z dvolitrskim dizelskim motorjem s 103 kilovati je 1,5 litra, uporabniki so pri nemcu izmerili 6,1-litrsko žejo, kar pomeni 32-odstotno odstopanje. Podobna je razlika pri najbolj priljubljenem citroënu berlingu 1.6 HDI, volkswagnov golf 1.6 TDI s tovarniško žejo le 3,8 litra na cesti zares popije 40 odstotkov več - 5,38 litra. Raziskava opozarja, da so največje razlike pri bencinskih in dizelskih motorjih, opremljenih s turbopolnilnikom. Ti v idealnih razmerah, pri konstantni vožnji z nizkimi vrtljaji v bližini največjega navora resnično varčujejo z gorivom, vsak izdatnejši dvig tlaka v turbopolnilniku, torej hitrejša vožnja in vrtenje v višje vrtljaje, pa prinese precej večjo motorno žejo. To je še zlasti opazno pri renaultu cliu, pri katerem so uporabniki zaznali največja razhajanja.

Najbolj realni klasiki, zeleni zahtevajo spremenjen cikel meritev

Najbliže realnosti so tovarniške porabe klasičnih motorjev brez turbopolnilnikov, kar dokazuje kia ceed z najbolj priljubljenim 1,4-litrskim motorjem. Kijin bencinar ima sicer v teoriji zelo veliko porabo, natanko šest litrov na sto kilometrov, v prometu izmerjenih 7,36 litra pa hkrati pomeni, da je resnična poraba le 1,36 litra večja od tovarniških obljub.

Okoljevarstvene organizacije pritiskajo na evropsko komisijo, naj spremeni uradni cikel meritev, jih iz laboratorijev postavi v promet in tako poskrbi za bolj realne podatke v katalogih, ki ne bodo tako zavajajoči kot zdajšnji. Avtomobilski proizvajalci pa po drugi strani sočasno s tehnologijo razvijajo tudi proces, kako na meritvah doseči čim manjše vrednosti. To jim uspeva s triki, kot so lepljenje trakov prek odprtin okoli vrat in zračnikov, čezmerno napolnjene pnevmatike, dodatno zmanjšana teža avta ter idealne temperaturne in vozne podlage, torej z razmerami, ki jih v prometu ni mogoče doseči.

Kazen in višji davek

Motivacija za takšno početje pa je jasna, nikakor ni vezana le na promocijski učinek skromnih številk, zapisanih poleg novega avtomobila na oglasih, ampak ima precej širši pomen. Evropska komisija je sprejela predpise o izpustih ogljikovega dioksida, ti so v neposredni povezavi s porabljenimi litri nafte ali bencina, njihova višina pa določa stopnjo odmerjenega davka in s tem tudi ceno avtomobila na trgu. Od prihodnjega leta bodo preveliki povprečni izpusti proizvajalce, s tem pa nas kupce, dodatno udarili po žepu. Vsak gram nad 130 grami ogljikovega dioksida na kilometer bo EU zaračunala s 95 evri globe, leta 2021 se bo meja spustila na 95 gramov, kar pomeni le dobre štiri litre porabljene nafte oziroma 4,5 litra bencina.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
TOP Gradbeništvo Cement - ali lokalna ali pa draga zgodba

Izšla je majska številka revije Gradbeništvo. Brezplačno si prenesite PDF-različico.

Preberite tudi:

30.09.2014
FINANCE
Avto
Dokaz, da Citroën še ni pozabil na čase stare slave
Avto
AvtoJure Šujica Dokaz, da Citroën še ni pozabil na čase stare slave

Test avtomobila: citroën C5 X 1.6 puretech max: v poplavi križancev tako na cestah kot v lastni ponudbi Citroën še vedno ponuja tudi skoraj klasično limuzino s kančkom prestiža, ki si zasluži pozornost ljubiteljev omenjene znamke.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: baker, srebro in zlato v nebo
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Volkovi z Wall Streeta: baker, srebro in zlato v nebo
FINANCE
Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo
Finance
ELEKTRIČNA VOZILA
Teja Grapulin Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo

Skupno bo razpisanih 21 milijonov evrov.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
FINANCE
Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina
Finance
Jana Petkovšek Štakul Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina 4

Direktor ajdovske obrtno-podjetniške zbornice opozarja na razbohoteno obremenjevanje podjetij z birokracijo tako na nacionalni kot na evropski ravni.

FINANCE
Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike
Finance
Nepremičnine
Vasilij Krivec Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike 5

O omejitvah oddajanja stanovanj v turistične namene, pretiranih napovedih o gradnji javnih najemnih stanovanj in napovedanih novih davkih za te namene.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.