Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Brez izpustov in hrupa po vsakdanjih opravkih

Električna mobilnost je v Sloveniji še v povojih, čeprav dežela in navade njenih prebivalcev ponujajo idealen poligon za prevoze brez izpustov in hrupa

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.09.2014 23:00
Čas branja: 2 min

Strokovnjaki pravijo, da bi v Sloveniji lahko z električnimi vozili že danes zamenjali približno četrtino vseh avtomobilov, kar pomeni od 200 tisoč do 250 tisoč vozil.

Električna mobilnost je zadnje mesece postala povsod navzoča v slovenskih medijih in celo političnih programih, vendar pa je na cesti takšnih vozil zgolj za vzorec. In to kljub temu, da je pri nas skoraj 130 tisoč medregijskih dnevnih migrantov, kar je 17 odstotkov delovno aktivnega prebivalstva, več kot polovica vseh zaposlenih pa dela v občinah, kjer ne živijo. V Sloveniji bi tako lahko z električnimi vozili že danes zamenjali približno četrtino vsega voznega parka. Tako so izračunali strokovnjaki v okviru demonstracijskega projekta električne mobilnosti v Sloveniji, ki ga izvajajo v Centru odličnosti nizkoogljične tehnologije (CONOT). V izračun so vključili prav dnevne migrante, hkrati pa upoštevali doseg električnih avtomobilov brez zanašanja na pomanjkljivo polnilno infrastrukturo, torej le na podlagi nočnega polnjenja doma.

eljko-Purgar.1409852184.jpg.o.600px.jpg
Željko Purgar, vodja demonstracijskega projekta CO NOT, pravi, da bi lahko z električnimi avtomobili že danes nadomestili četrtino slovenskega voznega parka. Foto: Samo Kranjec

Pomanjkljiva infrastruktura je del težave

Število polnilnih postaj se v Sloveniji povečuje, vendar pa je težava v plačevanju in združljivosti z različnimi modeli električnih vozil. Po podatkih portala elektro-crpalke.si jih je v Sloveniji dobrih sto, a jih je skoraj polovica v Ljubljani. Podobno razporeditev kaže tudi portal polni.si, le da skupno število polnilnic presega 200, saj seznam vključuje tudi souporabo domačih polnilnih mest oziroma navadnih vtičnic z večjo zmogljivostjo. Na bencinskih servisih Petrol imajo trenutno sedem javnih lokacij za polnjenje električnih vozil, pred kratkim pa so ob ljubljanski severni obvoznici odprli še superpolnilnico za vozila znamke Tesla.

Z dosegom ni križ

Na trgu je že kar nekaj manjših električnih avtov, ki lahko s polno baterijo naredijo od 145 (smart electric) do 210 kilometrov (renault zoe). Prodaja električnih avtomobilov v Evropi v zadnjih letih hitro raste, med 40 in 60 odstotki na leto. Lani je bilo prodanih že več kot 40 tisoč vozil, letos naj bi jih prodali dobrih 58 tisoč oziroma 43 odstotkov več kot lani. Slovenija še močno caplja za Evropo, saj se jih pri nas letno proda le okoli 20.

Električni avti zadovoljijo potrebe po mobilnosti

Današnji električni avtomobili sicer lahko, tudi ob pomanjkljivi infrastrukturi, popolnoma zadovoljijo potrebe po mobilnosti ljudi, ki se na delo vozijo v druga večja središča, kot so Celje, Koper, Nova Gorica, Novo mesto, Maribor, Slovenj Gradec in druga. S svojim dosegom lahko denimo renault zoe brez težav pokrije potrebe po dnevni mobilnosti ljudi, zaposlenih v Ljubljani, ki živijo v Litiji, Kočevju, Tržiču, Postojni, celo Bohinju.

»Če bi zaposleni imeli možnost polniti električne avtomobile na parkiriščih, kjer puščajo avtomobile med delovnim časom, pa bi električna mobilnost postala privlačna tudi za medregijske vozače in bi bila pokritost Slovenije z električno mobilnostjo skoraj popolna,« je ob tem povedal strokovnjak in vodja demonstracijskega projekta Željko Purgar. Priložnost vidi tudi v večjih voznih parkih slovenskih podjetij, saj te sestavlja med 40 in 50 odstotki vozil, ki na dan naredijo manj kot sto kilometrov. Tudi takšna vozila bi lahko že danes nadomestili z vozili na električni pogon.

Promocija električne mobilnosti v Sloveniji

Projekt, ki ga vodi Purgar, je namenjen predvsem promociji električne mobilnosti v Sloveniji. »Želimo presekati začarani krog, češ da električnih avtomobilov ni zaradi pomanjkanja ustrezne polnilne infrastrukture - in nasprotno, da infrastrukture ni zaradi avtomobilov,« je poudaril Purgar. V okviru demonstracijskega podjetja bodo slovensko javnost ozaveščali o prednostih električne mobilnosti, tako glede zagotavljanja energetske neodvisnosti države kot doseganja okoljskih in klimatskih ciljev. Ob tem bodo v CO NOT preverjali tudi tržni potencial električne mobilnosti ter svetovali in dokazovali podjetjem z večjimi voznimi parki v Sloveniji smiselnost zamenjave določenih vozil z motorji na notranje zgorevanje z vozili na električni pogon.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: baker, srebro in zlato v nebo
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Volkovi z Wall Streeta: baker, srebro in zlato v nebo
FINANCE
Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo
Finance
ELEKTRIČNA VOZILA
Teja Grapulin Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo

Skupno bo razpisanih 21 milijonov evrov.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina
Finance
Jana Petkovšek Štakul Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina 4

Direktor ajdovske obrtno-podjetniške zbornice opozarja na razbohoteno obremenjevanje podjetij z birokracijo tako na nacionalni kot na evropski ravni.

FINANCE
Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike
Finance
Nepremičnine
Vasilij Krivec Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike 5

O omejitvah oddajanja stanovanj v turistične namene, pretiranih napovedih o gradnji javnih najemnih stanovanj in napovedanih novih davkih za te namene.

FINANCE
Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke 21

Davčni paket je v sklepni fazi priprave, veljati naj bi začel 1. januarja 2025; ali lahko spremembe pričakujete tudi sobodajalci?

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.