Strokovnjaki pravijo, da bi v Sloveniji lahko z električnimi vozili že danes zamenjali približno četrtino vseh avtomobilov, kar pomeni od 200 tisoč do 250 tisoč vozil.
Električna mobilnost je zadnje mesece postala povsod navzoča v slovenskih medijih in celo političnih programih, vendar pa je na cesti takšnih vozil zgolj za vzorec. In to kljub temu, da je pri nas skoraj 130 tisoč medregijskih dnevnih migrantov, kar je 17 odstotkov delovno aktivnega prebivalstva, več kot polovica vseh zaposlenih pa dela v občinah, kjer ne živijo. V Sloveniji bi tako lahko z električnimi vozili že danes zamenjali približno četrtino vsega voznega parka. Tako so izračunali strokovnjaki v okviru demonstracijskega projekta električne mobilnosti v Sloveniji, ki ga izvajajo v Centru odličnosti nizkoogljične tehnologije (CONOT). V izračun so vključili prav dnevne migrante, hkrati pa upoštevali doseg električnih avtomobilov brez zanašanja na pomanjkljivo polnilno infrastrukturo, torej le na podlagi nočnega polnjenja doma.
Pomanjkljiva infrastruktura je del težave
Število polnilnih postaj se v Sloveniji povečuje, vendar pa je težava v plačevanju in združljivosti z različnimi modeli električnih vozil. Po podatkih portala elektro-crpalke.si jih je v Sloveniji dobrih sto, a jih je skoraj polovica v Ljubljani. Podobno razporeditev kaže tudi portal polni.si, le da skupno število polnilnic presega 200, saj seznam vključuje tudi souporabo domačih polnilnih mest oziroma navadnih vtičnic z večjo zmogljivostjo. Na bencinskih servisih Petrol imajo trenutno sedem javnih lokacij za polnjenje električnih vozil, pred kratkim pa so ob ljubljanski severni obvoznici odprli še superpolnilnico za vozila znamke Tesla.
Z dosegom ni križ
Na trgu je že kar nekaj manjših električnih avtov, ki lahko s polno baterijo naredijo od 145 (smart electric) do 210 kilometrov (renault zoe). Prodaja električnih avtomobilov v Evropi v zadnjih letih hitro raste, med 40 in 60 odstotki na leto. Lani je bilo prodanih že več kot 40 tisoč vozil, letos naj bi jih prodali dobrih 58 tisoč oziroma 43 odstotkov več kot lani. Slovenija še močno caplja za Evropo, saj se jih pri nas letno proda le okoli 20.
Električni avti zadovoljijo potrebe po mobilnosti
Današnji električni avtomobili sicer lahko, tudi ob pomanjkljivi infrastrukturi, popolnoma zadovoljijo potrebe po mobilnosti ljudi, ki se na delo vozijo v druga večja središča, kot so Celje, Koper, Nova Gorica, Novo mesto, Maribor, Slovenj Gradec in druga. S svojim dosegom lahko denimo renault zoe brez težav pokrije potrebe po dnevni mobilnosti ljudi, zaposlenih v Ljubljani, ki živijo v Litiji, Kočevju, Tržiču, Postojni, celo Bohinju.
»Če bi zaposleni imeli možnost polniti električne avtomobile na parkiriščih, kjer puščajo avtomobile med delovnim časom, pa bi električna mobilnost postala privlačna tudi za medregijske vozače in bi bila pokritost Slovenije z električno mobilnostjo skoraj popolna,« je ob tem povedal strokovnjak in vodja demonstracijskega projekta Željko Purgar. Priložnost vidi tudi v večjih voznih parkih slovenskih podjetij, saj te sestavlja med 40 in 50 odstotki vozil, ki na dan naredijo manj kot sto kilometrov. Tudi takšna vozila bi lahko že danes nadomestili z vozili na električni pogon.
Promocija električne mobilnosti v Sloveniji
Projekt, ki ga vodi Purgar, je namenjen predvsem promociji električne mobilnosti v Sloveniji. »Želimo presekati začarani krog, češ da električnih avtomobilov ni zaradi pomanjkanja ustrezne polnilne infrastrukture - in nasprotno, da infrastrukture ni zaradi avtomobilov,« je poudaril Purgar. V okviru demonstracijskega podjetja bodo slovensko javnost ozaveščali o prednostih električne mobilnosti, tako glede zagotavljanja energetske neodvisnosti države kot doseganja okoljskih in klimatskih ciljev. Ob tem bodo v CO NOT preverjali tudi tržni potencial električne mobilnosti ter svetovali in dokazovali podjetjem z večjimi voznimi parki v Sloveniji smiselnost zamenjave določenih vozil z motorji na notranje zgorevanje z vozili na električni pogon.