Zasebnost
Članki

Dars v interesu politike spet pokleknil pred SCT?

Ali je Dars spet žrtev politike, se na blogu Razgledi sprašuje Vojko
24.11.2007 08:35
Čas branja: 1 min

Ko je Dars pred skoraj natanko tremi leti, v začetku novembra leta 2004, z ljubljanskim SCT in ajdovskim Primorjem podpisal pogodbo o gradnji avtocestnega predora Šentvid, je bila dogovorjena vrednost del 11,5 milijarde tolarjev oziroma 48 milijonov evrov. Približno toliko je znašala tudi pogodbena vrednost del na avtocestnem odseku Šentvid - Koseze, dogovorjena tri mesece kasneje. Po sredini ‘poravnavi’ med Darsom in SCT bo sam predor predvidoma stal dobrih 120 milijonov evrov, cesta pa se je medtem podražila na 64 milijonov evrov.

Glede na navedeno znaša pogodbena vrednost izgradnje predora, ki omogoča prevoznost odseka Šentvid - Koseze (in vključuje dvakrat po 80 metrov priključnih predorskih cevi, ki bosta služili bodoči navezavi Celovške ceste znotraj predora Šentvid), 109,5 milijona evrov, skupaj z elektrostrojno opremo predora pa 120,5 milijona evrov.

Ali je podražitev dokončna?

Tolikšna podražitev v tako kratkem času tudi za slovenski avtocestni program ni prav običajna, a tudi nepričakovana ne. Pa je najnovejših skupno 185 milijonov evrov namesto 96 vsaj končna cena? Dars resda ni sprejel celotnega zahtevka SCT (38 milijonov evrov) za dodatna plačila del v zvezi s šentviškim predorom in si je poleg tega pridržal pravico, ‘da izgradnjo druge faze priključnih predorskih cevi odda ugodnejšemu ponudniku, v kolikor obstoječi izvajalec del ne bo oddal ponudbe v skladu z pričakovanji DARS d.d.’, vendar to še ničesar, razen malce lepšega videza, ne zagotavlja. Zdi se celo, da je novo vodstvo Darsa s poravnavo izvajalcem dalo vedeti, da je nemara celo bolj kot medtem odstavljeno z Rajkom Siročičem na čelu pripravljeno popuščati, da bi bila ta - in drugi - avtocestni odseki vendarle končani vsaj v letu državnozborskih volitev.

SCT in Dars prihodnje leto odpirata 140 kilometrov avtocest

Prihodnje leto je namreč po letnem planu razvoja in obnavljanja avtocest za dokončanje predvidenih približno 140 kilometrov novih avtocestnih odsekov, letos -brez odseka Šentvid - Koseze - le 14 kilometrov. Ker večino teh avtocestnih odsekov gradita prav SCT in Primorje, med ‘uspešno končanimi intenzivnimi pogajanji’ med Darsom in SCT sredi tega tedna zanesljivo ni šlo le za Šentvid, ampak posredno tudi za to, da izvajalcem kakšne ‘nepredvidene okoliščine’ ne bi onemogočile dokončanja za slovesno odprtje predvidenih avtocest prihodnje leto.

Ni videti, zakaj je Dars za takšno ‘poravnavo’ potreboval novo upravo in nove člane nadzornega sveta, prometni resor pa novega ministra. Vladni boj proti kartelom, tajkunom in monopolom se očitno še ni začel.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.

Preberite tudi:

04.11.2007
08.10.2007
22.11.2007
23.11.2007
23.11.2007
22.11.2007
16.01.2008
15.05.2008
01.07.2008
Blog Razgledi

Razgledi so vedno večja skupina neuravnoteženih, nedržavotvornih, nepluralnih in neobjektivnih avtorjev, ki odgovorno razmišljajo o družbenih, političnih, gospodarskih, okoljskih, kulturnih in medijskih zadevah.
FINANCE
Dražbe
Boj za zadnji denar SCT. Ga bo dobila nekdanja Zidarjeva betonarna ali delavci?
Dražbe
DražbeAleš Perčič Boj za zadnji denar SCT. Ga bo dobila nekdanja Zidarjeva betonarna ali delavci?

Stečaj SCT traja že sedem let, a kljub dolgotrajnemu pravdanju še vedno ni jasno, kdo je upravičen do poplačila. "V normalnem sistemu bi bila zadeva rešena maksimalno v enem letu," pravi stečajni upravitelj Leon Benigar Tošič.

FINANCE
Dražbe
Naprodaj nesojeni penthouse Ivana Zidarja v »skakalnici«
Dražbe
DražbeAleš Perčič Naprodaj nesojeni penthouse Ivana Zidarja v »skakalnici« 1

Štirisobni dupleks na vrhu stolpnice R5 v Zupančičevi jami je naprodaj za 680 tisoč evrov (plus davek)

FINANCE
Dražbe
Država v stečaj poslala krovno podjetje Ivana Zidarja
Dražbe
DražbeUroš Božin Država v stečaj poslala krovno podjetje Ivana Zidarja

V SCT Holdingu so v ugovoru navedli, da družba ni insolventna, prezadolžena ali trajno nelikvidna, saj ima terjatev do banke Intesa Sanpaolo v višini prek milijona evrov.

FINANCE
Vabilo k posredovanju ponudb za odkup terjatev
OGLAS
Finance
Javna objava
Finance PR Vabilo k posredovanju ponudb za odkup terjatev (OGLAS)
FINANCE
Dražbe
Britancem se dogaja »SCT«
Dražbe
DražbePetra Sovdat Britancem se dogaja »SCT«

Carillion Group, eden večjih britanskih gradbincev, gre v stečaj

FINANCE
Manager
Top 101: Največje slovensko podjetje Dars sedi na več kot 500 milijonih evrov. Zakaj?
Manager
ManagerNataša Koražija Top 101: Največje slovensko podjetje Dars sedi na več kot 500 milijonih evrov. Zakaj? 7

Na Darsu na dobre pol milijarde depozitov na bankah prejemajo skromne obresti. Hkrati imajo 2,5 milijarde evrov dolga, za katerega plačujejo 40 milijonov evrov obresti na leto. Kaj bodo z denarjem? Bodo hitreje odplačevali dolgove ali hitreje gradili nove odseke?

FINANCE
Transport in logistika
Se je rušenje Darsovih cestninskih postaj s 50 milijonov evrov pocenilo na 30?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Se je rušenje Darsovih cestninskih postaj s 50 milijonov evrov pocenilo na 30? 9

Ni čudežev: Dars je razpis razbil v dva dela, prvega ocenjujejo na 30,5 milijona evrov

FINANCE
Enostavna in prilagodljiva mobilnost brez lastniških obveznosti
PRO
Finance
Finance prPRO Enostavna in prilagodljiva mobilnost brez lastniških obveznosti (PRO)

KINTO One je Toyotina storitev finančnega lizinga, ki omogoča večletno uporabo avtomobila brez dejanskega nakupa z možnostjo dodatnih vzdrževalnih storitev.