Alitalia, nacionalni italijanski letalski prevoznik je leta 2006 ustvaril 380 milijonov evrov čiste izgube, kar je dvakrat več kot leta 2005, kar izhaja iz poročila, ki ga je morala Alitalia izdelati pred načrtovano privatizacijo družbe na zahtevo organa za nadzor nad trgovanjem z vrednostnimi papirji Consob. Danes popoldan se sicer izteče rok za oddajo ponudb za nakup najmanj 30,1 odstotka od skupno 49,9-odstotnega deleža, ki ga ima država v družbi.
Zadolženost pripisujejo visokim cenam goriva, stavkam zaposlenih in cenejšim konkurentom
Ustvarjena izguba je bila bistveno višja od prvotnih napovedi družbe, da naj bi izguba znašala okrog 221 milijonov evrov. Konec decembra se je v primerjavi z mesecem prej znatno povečala tudi zadolženost družbe, in sicer za 6,4 odstotka na 1,03 milijarde evrov, kar Alitalia pripisuje visokim cenam goriva, stavkam zaposlenih in konkurenci cenejših prevoznikov.
Med kupci državnega deleža tudi francosko - nizozemski Air France ter italijanski Air One
Poročilo o poslovanju je Alitalia italijanskemu regulatorju poslala le nekaj ur pred iztekom roka za oddajo ponudbe za nakup državnega deleža v družbi. Med kupci naj bi se po navedbah italijanskih medijev znašli francosko-nizozemski prevoznik Air France-KLM, italijanski tekmec Air One, s katerim sodeluje tudi Lufthansa in drugi investitorji, kot sta Texas Pacific Group ter italijanski industrijski mogotec Carlo De Bendetti.
Od kupca se pričakuje ohranitev letalskih storitev v Italiji ter ohranitev števila zaposlenih
Italijanska vlada je v decembru morebitnim interesentom naložila nakup celotnega podjetja, ohranitev "nacionalne identitete", logotipa in znamke letalske družbe ter pripravo programa za prestrukturiranje podjetja. Od morebitnega kupca bo poleg že omenjenih zahtev zahtevala jasno zavezo, da bo v prihodnje ponujal letalske storitve po celotnem italijanskem ozemlju in ohranil sedanje število 18.000 zaposlenih.
Prodaja državnega deleža pomeni dokončanje privatizacije družbe
Načrtovana prodaja pomeni zaključek privatizacije družbe, iz katere se italijanske oblasti postopoma umikajo že dlje časa. Konec leta 2005 je tako italijanska vlada svoj lastniški delež v Alitalii znižala s 62,3 na zdajšnjih 49,9 odstotka.
Prihodnost družbe leži v sodelovanju z drugimi letalskimi prevozniki
Prihodnost nekdaj uspešne italijanske letalske družbe vidi izvršni direktor Alitalie Giancarlo Cimoli v povezovanju z drugimi evropskimi letalskimi prevozniki. Tako se je Alitalia o morebitnem povezovanju že začela pogovarjati s francoskim prevoznikom Air France-KLM, ki pa je kot pogoj za sodelovanje postavil prestrukturiranje Alitalie.